Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید بنفشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به گسترش شیوع سویه جدید اُمیکرون در استان و افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری طی روزهای اخیر اظهار داشت: با توجه به شدت شیوع این سویه در استان وضعیت کنونی از لحاظ تعداد مبتلایان و بستری‌ها با روند صعودی در حال افزایش است‌.

وی آخرین وضعیت کرونا در استان را بر اساس رنگ‌بندی تشریح کرد و افزود: در حال حاضر سقز و بانه در وضعیت قرمز، بیجار، دهگلان، قروه دیواندره، مریوان و سروآباد در وضعیت زرد و سنندج و کامیاران در شرایط نارنجی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: ورود به مرحله قرمز کرونایی به منزله این هشدار است که هرگونه سهل‌انگاری می‌تواند موجب رویارویی با یک بحران جدی و ایجاد پیامدهای ناگوار برای سلامت خود و جامعه شود.

بنفشی ضمن تاکید بر رعایت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات، از مردم استان تقاضا کرد در شرایط کنونی که اُمیکرون به سرعت در حال گسترش است، ایمنی خود را تا حد امکان در برابر این بیماری افزایش دهند که مهم‌ترین توصیه در این زمینه، دریافت واکسن به ویژه تکمیل واکسیناسیون با دریافت دُز سوم است.

وی با اشاره به آخرین آمار واکسیناسیون در استان اذعان کرد: تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۳۷۳ دُز واکسن کرونا با احتساب سه نوبت در استان به جامعه هدف تزریق شده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تا این لحظه ۲ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۶۸۹ دُز واکسن به استان تحویل شده که از این تعداد ۴۶۱ هزار و ۳۲۹ دُز باقیمانده است.

وی اذعان کرد: یک میلیون و ۱۲۲ هزار و ۵۶۲ نفر معادل ۸۳ درصد جمعیت، نوبت اول، ۹۵۱ هزار و ۱۲۳ نفر نیز دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند و ۲۸۵ هزار و ۶۷۸ نفر معادل ۲۴ درصد جمعیت هدف نیز در قالب دُز بوستر( نوبت سوم ) واکسینه شده‌اند.

بنفشی با بیان اینکه اکنون ۷۳ درصد مادران باردار نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: ۴۹ درصد آنان نیز با دریافت نوبت دوم واکسن در مقابل این بیماری واکسینه شده‌اند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی کردستان از واکسینه شدن ۹۸ درصد دانش‌آموزان در قالب دُز اول واکسن خبر داد و گفت: ۸۰ درصد نیز با دریافت دُز دوم در مقابل کرونا واکسینه شدند.

وی تصریح کرد: ۸۷ درصد نوجوانان نیز دُز اول و ۸۰ درصد دُز دوم واکسن را تزریق نموده‌اند.

انتهای پیام/2330/70

منبع: فارس

کلیدواژه: امیکرون کردستان قرمز کرونایی روند صعودی تعداد مبتلایان به کرونا واکسیناسیون توصیه های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد