Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی فردا: 6 ماه از آغاز کار دولت سیزدهم سپری شد و برخی کارشناسان و سیاسیون معتقدند «برای قضاوت درباره این دولت باید همه جوانب را درنظر گرفت».

مهرداد لاهوتی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره عملکرد 6 ماهه دولت سیزدهم گفت: بر کسی پوشیده نیست دولت امروز تلاش می کند تا اتفاقات خوبی در حوزه اقتصادی بیفتد چون برای هر دولتی دستیابی به موفقیت اهمیت دارد اما پیش روی هر دولتی واقعیت هایی هستند که قابل انکار نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حل مشکلات اقتصادی کشور با تعاملات بین المللی با دنیا گره خورده است، آقای رئیسی نیز به این موضوع پی برده است که اگر مشکلات بر سر راه تعامل با دنیا حل نشوند، همین مشکلات اقتصادی را خواهیم داشت بنابراین آقای رئیسی تلاش می کند موانع موجود در مسیر تعاملات بین المللی را بردارد چون با این اتفاق، ایران می تواند حداقل روزی 2میلیون و 800 هزار بشکه نفت صادر کند و به درآمد سالانه 120 میلیارد دلار برسد، در صورتی که الان درآمد نفتی چیزی حدود 30میلیارد دلار است.

این فعال سیاسی اظهار کرد: هم اکنون در جا به جایی پول مشکل داریم، اگر پول های بلوکه شده ما در سایر کشورها آزاد شود، رقم قابل توجهی در اختیار دولت قرار می گیرد تا مشکلات اقتصادی کشور را حل کند. معتقدم باید به دولت سیزدهم کمک کرد تا تحریم های ظالمانه علیه کشورمان برداشته شوند وگرنه همین داستان فعلی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: اقتصاد کشور هم اکنون نیز دارد اداره می شود اما با قیمت گران. رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصد با حرف امکان پذیر نیست چون نیاز به 65 میلیارد دلاری سرمایه گذاری دارد. در چهار سال نخست دولت آقای روحانی تورم تک رقمی شد چون موضوعات سیاسی ما با دنیا رو به حل شدن بود، نهایتا هم برجام به دست آمد اما وقتی در چهار سال دوم اجرای برجام به مشکل خورد، دوباره امواج تورمی و گرانی در کشور پدید آمد.

لاهوتی تأکید کرد: واقعیت های پیش رو را باید مدنظر قرار داد و ربطی به این دولت یا آن دولت ندارد. دولت سیزدهم به تنهایی نمی تواند موانع پیش رو را بردارد و همه باید کمک کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: اقتصاد تورم دولت رشد اقتصادی مشکلات دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۶۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.


۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900070

دیگر خبرها

  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند