Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@17:59:58 GMT

آیا درب‌های ضد سرقت قابل اعتماد هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۶۱۷۲

این روز‌ها بازار استفاده از درب‌های ضد سرقت در منازل رونق گرفته است، اما بسیاری از شهروندان در تهیه این درب‌ها و اعتماد به آن‌ها مردد هستند. خبرگزاری میزان – سرقت از منازل یکی از بیشترین موارد پرونده‌های تشکیل شده در کلانتری‌های انتظامی است، سارقان برای سرقت از منازل اقدام به طرح ریزی نقشه‌های مختلفی می‌کنند تا در ادامه به اهداف مجرمانه خود برسند، یکی از راه‌ها برای ورود آن‌ها به داخل منازل شهروندان درب ورودی است که بسیاری از سارقان ساده‌ترین راه را برای سرقت از خانه‌ها استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چند سالی است که شاهد تبلیغات متعددی پیرامون عرضه درب‌های ضد سرقت در بازار هستیم، فروشندگان و تولید کنندگان این محصول معتقد هستند که در صورت استفاده از این درب ها، ورود سارقان به خانه‌ها مختل شده و آن‌ها به راحتی نمی‌توانند از منازل سرقت کنند.

برای بررسی موضوع به بازار رفتیم تا از چند و، چون ماجرا با خبر شوم، به سراغ یکی از فروشگاه‌های عرضه درب منازل در مرکز تهران رفته و درباره قیمت و کیفیت درب‌های ضد سرقت با فروشنده که آقایی سن و سال دار بود، گفتگو کردم.

در ابتدای ورود به فروشگاه نگاهی به درب‌ها انداختم همه رقمش بود، از فروشنده پرسیدم درب ضد سرقت هم دارید که با جواب مثبت او روبه رو شدم.   واقعا این‌ها ضد سرقت هستند یا برای بازار گرمی اسم ضد سرقت را بر روی آن گذاشته اید؟   فروشنده: این درب‌ها اسمشان ضد سرقت است هر چقدر پول بدهی همان اندازه هم منفعت می‌بری، اما خب دزد‌ها هر روز دست به کار‌های عجیب و غریب می‌زنند و هر کاری از دستشان بر می‌آید.   حالا اگر من این درب را از شما بخرم تضمین می‌دهید که دزد وارد خانه ام نشود؟   فروشنده: قول نمیدهم، اما خب شاید مانع از ورود دزد به خانه شما بشود. واقعیت این هست که دزد‌ها برای ورود به خانه‌ها به راحتی با انداختن شاه کلید یا شکستن توپی آن، کارشان را انجام می‌دهند.   حالا قیمت درب‌های ضد سرقت چقدر است؟   فروشنده: از ۲ میلیون تومان شروع میشود تا ۳۰، ۳۵ میلیون تومان؛ بستگی به بالا و پایین شهر بودن محل خانه‌ها دارد، درب‌های وارداتی هم، چون به دلار وارد کشور می‌شوند قیمتشان بیشتر از ۳۵ میلیون تومان برای مشتری آب می‌خورد.   مگر فروش درب هم به بالا و پایین شهر ربط دارد؟   فروشنده: فروش درب‌ها به اندازه متراژ ورودی خانه‌ها ارتباط دارد و به همین دلیل ورودی بیشتر منازل شمال شهر بزرگتر از ورودی خانه‌های مرکز شهر است.

به سراغ چند فروشگاه عرضه درب خانه رفتم و دیگر فروشندگان هم از قیمت بالای محصول گفتند و از تضمین صد در صدی برای عدم ورود سارق به خانه‌ها هم خبری نبود و متفق القول می‌گفتند که اگر این درب‌ها از جنس با کیفیت باشد شاید بتوان از ورود سارقان به خانه‌ها جلوگیری کرد. واکنش پلیس به عرضه درب‌های ضد سرقت در بازار چندی پیش سردار رضا موذن در باره استفاده مردم از درب‌های ضد سرقت، گفت: فلسفه نام گرفتن برخی درب‌های منازل با اسم درب ضد سرقت را نمی‌دانم، اینکه این نام از کجا سر منشا گرفته مشخص نیست.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا گفت: شاهد این هستیم که درب‌های معروف به درب ضد سرقت به راحتی توسط سارقان باز می‌شوند، این درب‌ها یک اشتباه بزرگ را برای مالکان منازل ایجاد می‌کند که به بهانه دارا بودن درب ضد سرقت در منازلشان تمام دارایی خود را به امان خدا رها کرده و به مسافرت می‌روند. بیشتر بخوانید دستگیری سارق منزل حین ورود به حیاط به گفته سردار موذن باید نقاط ضعف در هر ساختمان برای ورود احتمالی سارقان تقویت شود، باید بحث همسایه بانی یا سپردن خانه به بستگان در جامعه باب شود تا در زمان عدم حضور ما در منزل و در هنگام مسافرت، از خانه ما آن هم توسط افراد امین هر از گاهی سرکشی شود.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا گفت: از بانک‌ها درخواست دارم تا تسهیلاتی را ارائه دهند و یک روان سازی شکل بگیرد تا مردم برای استفاده از صندوق امانات بانک‌ها برای سپردن اموال با قیمت خود ترغیب و تشویق شوند.

از صحبت‌های فروشندگان عرضه کننده درب‌های ضد سرقت و همچنین پلیس، اینطور برداشت می‌شود که این درب‌ها آن قدر هم برای جلوگیری از ورود سارقان قابل اعتماد نیستند و نمی‌توان با خیال راحت از آن‌‎ها در منازل استفاده کرد.

انتهای پیام/ برچسب ها: سرقت منزل سارق حرفه ای

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سرقت منزل سارق حرفه ای درب های ضد سرقت درب ضد سرقت ضد سرقت خانه ها درب ها عرضه درب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۶۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ ها در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، فرمانده انتظامی مهاباد گفت: در تحقیقات انجام شده در این زمینه سه متهم و یک نفر مالخر شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

سرهنگ اشرفی افزود: سارقان در بازجویی خود به 24 فقره سرقت اقلام و وسایل خانه از خانه باغ های این شهرستان اعتراف کردند.

او به مردم توصیه کرد: اماکن خصوصی خود را به تجهیزات ایمنی مجهز و از نگهداری وسایل با ارزش در آنها خودداری کنند.

 

دیگر خبرها

  • درآمد ۱۵۰میلیونی مالخری وسوسه‌کننده است
  • انهدام ۳ باند سرقت احشام در لرستان
  • دستگیری سارقان طلا در مشگین شهر
  • دستگیری سارقان طلا در مشگین‌شهر
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ‌ها در مهاباد
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ ها در مهاباد
  • لحظه بازداشت سارقان زورگیر در عملیات پلیس | ویدئو
  • دستگیری سارقان و کشف ۱۹ فقره سرقت در خرم آباد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد