Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: رسانه ها با دوری از حاشیه ها به پایگاه امیدآفرینی و اعتمادزایی تبدیل شوند و ارتباط با مردم و مسوولان را تسهیل و مطالبات را طرح و پیگیری کنند.

بهمن امیری مقدم در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان با تأکید بر لزوم توسعه برنامه های آموزشی با رویکرد ارتقای سواد رسانه ای در جامعه گفت: جهاد تبیین و روایتگری انقلاب اسلامی که در بیانیه گام دوم نیز بر آن تأکید شده با نقش آفرینی رسانه ها محقق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خانه مطبوعات باید به عنوان تشکل صنفی رسمی رسانه ای برای تنویر افکارعمومی، بیان حقایق و روشنگری به عنوان راهبردی موثر برای مقابله با جریان تحریف، نقش هماهنگ کننده و محوری ایفا کند.

مقام ارشد استان به لزوم پویایی رسانه های رسمی در تولید محتوا با استفاده از ابزارهای نوین اطلاع رسانی و حضور فعالانه در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: رسانه ها در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات و ظهور شبکه های اجتماعی می توانند به پایگاه مورد اعتماد مردم برای انتشار اخبار تبدیل شوند و در جنگ نرم با انتشار به موقع، سریع و مبتنی بر واقعیت اخبار و گزارش ها، فضای آگاه سازی و روشنگری را به لحاظ شاخص کمی و کیفی بهبود دهند.

وی همچنین رسالت مهم و خطیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات را برای ساماندهی و تقویت مهارتهای تخصصی خبرنگاران با آموزش مستمر خاطرنشان ساخت و گفت: فضای رسانه به دلیل پویایی از جذابیت مناسبی برای کار و فعالیت برخوردار است ،ولی انتظار داریم آموزش مدون و مستمر قبل از ورود به عرصه خبر در اولویت قرار گیرد و خبرنگاران با شناسنامه مشخص و بر اساس رسالت حرفه ای وارد عرصه رسانه شوند.

امیری مقدم با تاکید بر لزوم حمایت از گسترش برنامه های تقویت نقش رسانه های چاپی، برخط، پایگاه های خبری و خبرگزاری ها گفت: برگسترش تعامل نظام مند و همکاری دستگاه های اجرایی با رسانه ها به لحاظ کارکردهای موثر در حوزه اطلاع رسانی و تأثیر گذاری بر افکار عمومی تأکید داریم و طبعاً در این عرصه حل مشکلات صنفی و رفاهی روزنامه نگاران را نیز با همکاری نهادهای متولی از جمله خانه مطبوعات به عنوان تشکل رسمی و صنفی این حوزه پیگیری می کنیم.

استاندار کرمانشاه تقویت فضای مطالبه گری و نقد منصفانه و اخلاق مدارانه را اقدامی مطلوب برای بهبود فرآیندها ارزیابی و تصریح کرد: خانه مطبوعات و اهالی رسانه برای جلب مشارکت مردم در توسعه استان پای کار بیایند و بی شک می توانند در مسیر پیشرفت و پیشبرد برنامه های تدوین شده موثر باشند.

وی توجه به اقتصاد رسانه و ترویج برنامه های آموزشی، فرهنگی و مدیریتی را برای توسعه کمی و کیفی فعالیت های رسانه امری مهم دانست و گفت: خانه مطبوعات می تواند در این زمینه بسیار مطلوب کار کند و حتماً حمایت ویژه ای خواهیم داشت.

امیری مقدم تأکید کرد: معرفی قابلیت ها و ظرفیت های کرمانشاه به عنوان سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی امروز یک راهبرد برای پیشبرد برنامه ها و از جمله حضور سرمایه گذاران در استان است و بر این مهم اعتقاد و باور داریم که برای توسعه باید از مشارکت مردم و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی بر اساس اولویت های مشخص شده در اسناد مطالعاتی و طرح های آمایش سرزمینی بهره بگیریم.

وی گفت: انتظار داریم برای انسجام و همراهی و همدلی در بین رسانه ها تلاش شود و امید در جامعه تقویت گردد تا روحیه خودباوری گسترش یابد و رسانه ها با دوری از حاشیه ها به پایگاه امید آفرینی و اعتمادزایی تبدیل شوند و ارتباط با مردم و مسوولان را تسهیل و مطالبات مطرح و پیگیری شود.

در این نشست مدیرعامل خانه مطبوعات و اعضای هیأت مدیره به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در خصوص برنامه های عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی 
و اهداف این تشکل صنفی پرداختند و ضمن ارائه گزارشی از آسیب‏ شناسی فعالیت های رسانه ای، ساز و کارهای لازم برای ارتقای کمی و کیفی رسانه های استان را تشریح کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار كرمانشاه رسانه خانه مطبوعات استانی اجتماعی خانه مطبوعات برنامه ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حکمت داجیلری شامگاه یکشنبه در همایش شوراهای بخش خرم آباد ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس شوراها گفت: شورا به عنوان نماد خرد جمعی و نماد مردم سالاری دینی بوده و عامل وحدت و انسجام و عامل تحول و توسعه می‌تواند باشد.

وی افزود: تحولات بزرگی با وجود شوراها در روستاها و شهرهای ایجاد شده و شوراها بعنوان عصاره مردم و بازوی دولت به مردم خدمت می‌کنند.

نماینده عالی دولت در تنکابن اظهار داشت: انتظارما از شوراها این است که راضی به برنامه کوتاه مدت و برنامه‌های خرد نباشند بلکه با افق دید بلند و با نگاه توسعه پایدار در محلات خویش کار کنند.

وی ادامه داد: اگر نگاه ما در برنامه ریزی غرب مازندران، گردشگری است، این صنعت نیازمند زیرساخت بوده که یکی از آنها توسعه راه‌ها است در حالی که برخی روستاها حاضر نیستند معابر خود را تعریض کنند.

داجیلری تصریح کرد: نگاه توسعه محور شوراها بسیار می‌تواند کارساز باشد. این موضوع در نگاه مشاوران طرح هادی هم ضرورت دارد.

فرماندار تنکابن با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر جوانی جمعیت، خاطر نشان کرد؛ در بازنگری طرح هادی روستاها، کاهش اراضی مسکونی را داریم و این مسئله با تاکید رهبر انقلاب بر جوانی جمعیت منافات دارد.

کد خبر 6097693

دیگر خبرها

  • موسی عصمتی؛ شاعر روشندل: رسانه ملی با «سرزمین شعر» حرکت نویی را آغاز کرد
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم