Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ نحوه هزینه کرد منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی در سال آینده را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 با اشاره به تصویب تبصره 14 لایحه بودجه 1401 درباره هدفمندی یارانه ها در نشست امشب کمیسیون تلفیق، گفت: تبصره 14 در مورد مواردی همچون یارانه نقدی و معیشتی، یارانه خرید گندم، تامین کالاهای اساسی، مجموعه یارانه‌ها و پرداختی‌های مستمری به مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) ، بحث محرومیت زدایی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، حمایت از محرومان، اقدامات فرهنگی و موارد دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، میزان یارانه نقدی و معیشتی رقم 73.8 هزار میلیارد تومان و میزان یارانه برای تامین کالاهای اساسی 109 هزار میلیارد تومان و یارانه دارو، تجهیزات پزشکی، تکمیل بیمه سلامت برای افراد فاقد بیمه و تامین دارو برای بیماران خاص و صعب‌العلاج 70 هزار میلیارد تومان و  یارانه نان و خرید تضمینی گندم 71 هزار میلیارد تومان تعیین شد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 مجلس اضافه کرد: همچنین سازمان بیمه سلامت ایران متولی در بخش سلامت و اجرای ماده (46) قانون الحاق برخی مواد به مقررات بیمه در نظر گرفته و برای اجرای آن 32 هزار میلیارد تومان اختصاص داده شد. علاوه فر این جهت تامین یارانه بیمه برخی گروه‌های مستضعف و آسیب پذیر جامعه از جمله رانندگان حمل و نقل شهری و برون شهری، قالیبافان، زنبورداران، شاغلان صنایع دستی، زنان سرپرست خانوار، باربران، صیادان شمال و جنوب، خادمان مساجد و موارد دیگر 3 هزار میلیارد تومان تخصیص داده شد.

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی ادامه داد: مبلغ 1500 میلیارد تومان برای سازمان هلال احمر و 400 میلیارد تومان برای سازمان اورژانس کشور تخصیص داده شد. 19 هزار میلیارد تومان برای محرومیت زدایی از جمله رفع مشکل آب و راه روستایی، آب و راه عشایری، اجرای طرح هادی و بنیاد مسکن و 35 هزار و 600 میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی اختصاص پیدا کرد.

نماینده تبریز در مجلس بیان کرد: حدود 1000 میلیارد تومان برای یارانه شیر مدارس و تغذیه دانش‌آموزان مدارس مناطق محروم، 34 هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از معلولان و پرداخت یارانه سود تسهیلات مسکن خانواده‌های دارای دو معلول به بالای تحت پوشش سازمان بهزیستی،  5 هزار میلیارد تومان برای حمایت از مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، 1000 میلیارد تومان برای مدیریت پسماند استان های شمالی و  6 هزار میلیارد تومان نیز برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اختصاص پیدا کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 در پایان گفت: در راستای حمایت از پروژه‌های عمرانی شرکت ملی گاز اعم از نفت و گاز، راه‌های انتقال، ذخیره سازی و  پخش فرآورده‌های نفتی، هزینه حمل و نقل جاده ای فرآورده‌های نفتی، هزینه‌های تولید، انتقال، توزیع و فروش گاز طبیعی مجموعا 76 هزار میلیارد تومان تخصیص داده شد.

انتهای‌ پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد تومان هزار میلیارد تومان عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال داده شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۶۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: در جریان بررسی جداول بودجه در کمیسیون تلفیق به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رحیم زارع در جلسه علنی صبح امروز _یکشنبه دهم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول، اظهار کرد: بعد از تصویب بخش اول لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن، بخش دوم لایحه بودجه به مجلس ارائه شد و نمایندگان در کمیسیون تلفیق به بررسی آن پرداختند. با بررسی‌های صورت گرفته ردیف‌ها شفاف و دارای نظم شده و منطبق با احکام و تبصره‌ها است و از طرف دیگر به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است.

وی افزود: در جداول ۷۵ همت اوراق نیاز شده بود که آن را برگرداندیم، همچنین مالیات در برخی استان‌ها به صورت غیرمتعارف افزایش پیدا کرده بود که آن را تعدیل کردیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصریح کرد: برای نخستین بار است که مجلس شورای اسلامی جداول را بررسی می‌کند این تجربه اول است با توجه به این‌که سقف منابع بسته شده ما مصوبات کمیسیون‌های تخصصی را از محل جابه‌جایی ردیف‌ها اجرایی کردیم نمونه آن تقویت نیروهای مسلح است که رشد خوبی اعمال شد.

وی گفت: اعتباراتی برای حوزه فرهنگی پیش‌بینی شد، برای دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش نیز اعتباراتی آمده است به موضوع ورزش، آسیب‌های اجتماعی، قانون جوانی جمعیت و راهیان نور نیز توجه شده است. برای حوزه آموزش و پرورش جابه‌جایی در ردیف‌ها صورت گرفت تا ترمیم حقوقی برای خدمت‌گزاران این حوزه و فنی و حرفه‌ای صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ با بیان این‌که در حوزه سلامت پیشنهادهای کمیسیون بهداشت و درمان اعمال شد، گفت: طرح‌هایی که در جدول ۲۰ حذف شده بود را برای استان‌ها آوردیم و اعتباراتی نیز تخصیص پیدا کرد. در حوزه بهسازی روستاها و پرداخت طلب راه‌های روستایی، همچنین ساخت منازل در فراجا و کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز اعتباراتی مدنظر قرار گرفت.

کد خبر 749011

دیگر خبرها

  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • زمان پرداخت «مالیات بر عایدی سرمایه» تعیین شد
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟