Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد هاشمی شهری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: بر اساس مشاهدات میدانی تردد اتومبیل های حامل اتباع غیر ایرانی در جاده های استان افزایش یافته و حوادث ایجاد شده توسط این خودروها در محدوه تحت پوشش این دانشگاه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 23 مورد بیشتر شده است.

وی با اظهار تاسف از فوت 94 نفر از سرنشینان این خودروهای در حوادث جاده ای گفت: اکثر قریب به اتفاق این قربانیان از اتباع غیر مجاز ایرانی هستند و متاسفانه در سر صحنه تصادف جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی شهری افزود: در جریان این حوادث و از ابتدای سال 1400 تا کنون 559 نفر از اتباع بیگانه غیر مجاز نیز دچار مصدومیت شدند که با حضور به موقع تکنسین های اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خدمات اولیه حیاتی به آنان ارائه شد و سپس به مراکز درمانی منتقل شده اند.

هاشمی شهری گفت: هرچند تمامی خدمات سلامت در بیمارستان‌های استان بصورت یکسان و کامل به همه بیماران ایرانی و غیر ایرانی ارائه می گردد اما عدم پوشش بیمه ای و ناتوانی اتباع غیر ایرانی از تامین هزینه های درمان باعث شده است تا فشار اقتصادی شدیدی به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان تحمیل شود.

وی در تشریح این وضعیت گفت: از ابتدای سال 1400 تا کنون بیش از 12 میلیارد تومان صرف ارائه خدمات درمانی به مصدومان غیر ایرانی حوادث جاده ای شده است که متاسفانه به دلیل اعسار و ناتوانی این افراد در پرداخت این هزینه ها پس از ترخیص از بیمارستان، عموما بر اقتصاد شکننده بیمارستان‌ها تحمیل شده است.   

انتهای پیام/75004

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز غیر ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۷۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

  روابط عمومی  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  سیستان و بلوچستان ایوب کرد با بیان اینکه به منظور افزایش ایمنی راه‌های استان اقدامات موثری اجرا شده است که یکی از آن ها خط کشی محور ها است اظهار داشت: در این راستا، در یکسال گذشته ، خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان با ظرفیت اکیپ  امانی این اداره کل انجام شده  که موجب صرفه جویی حدود ۲۱۰ میلیارد ریالی گردیده است .

وی  تهیه و نصب ۷۰۰متر مربع معادل ۳۲۰ عدد تابلو اطلاعاتی در محورهای حوزه استحفاظی را برای تامین ایمنی عبور و مرور جاده ای اعلام کرد  و گفت ؛ تهیه ونصب ۲۰۰ عدد چراغ چشمک زن و سولار در  استان از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای افزایش ایمنی محورهای استان می باشد. 

کرد یادآور شد:تهیه ،نصب و تعمیر ۱۸ هزار عدد علائم و تجهیزات ایمنی در محورهای شمال استان  طی این بازه ی زمانی اجرا شده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان  در پایان خاطر نشان کرد:کاربران جاده‌ای و مردم شریف می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه  مشکل در محورهای مواصلاتی استان از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ همکاران ما را مطلع کرده تا در اسرع وقت  رفع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • خطر تداوم حضور خودرو‌های شوتی قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های استان کرمان
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • سیل ۱۰ روزه در ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان/ نزدیک به ۵۶ هزار نفر امدادرسانی شدند
  • اینفوگرافیک | عملکرد کمیسیون تخلفات شرکتها، رانندگان و مالکین بخش حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان