Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:23:52 GMT

برگزیت به تجارت با اتحادیه اروپا آسیب زده است

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۸۱۳۱

برگزیت به تجارت با اتحادیه اروپا آسیب زده است

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه گاردین، گفته می‌شود که بازرسی‌های مرزی در مرز میان انگلیس و اتحادیه اروپا هزینه‌های داد و ستد را افزایش داده و تجارت را سرکوب کرده است. کارشناسان هشدار داده اند که این وضعیت احتمالا بدتر هم می شود.  

یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس در این خصوص اعلام کرد، قوانین برگزیت به تجارت انگلیس با اتحادیه اروپا آسیب رسانده و این وضعیت ممکن است بدتر شود، مگر اینکه دولت بریتانیا با بروکسل (مقر اتحادیه اروپا) برای کاهش محدودیت ها در بنادر انگلیس همکاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها چند ساعت پس از انتصاب «جیکوب ریس ماگ» به عنوان وزیر برگزیت، گزارشی از سوی کمیته حساب‌های عمومی فراحزبی (PAC که دولت را در نحوه هزینه کرد بودجه و منابع عومی مسئول می داند) حاکی از آن است که بازرسی های مرزی از ابتدای سال جاری باعث افزایش هزینه‌ها و سرکوب تجارت با اتحادیه اروپا شده است.

این کمیته اعلام کرد که وضعیت از ماه سپتامبر (شهریور ۱۴۰۱) بدتر می شود؛ یعنی زمانی که اتحادیه اروپا مقررات سخت تری را به اجرا می گذارد و این در حالی است که پیش بینی می شود تجارت جهانی در پی بهبود وضعیت همه گیری سبب افزایش ترافیک از طریق بنادر انگلیس ‌شود.

«مگ هیلیر» رئیس این کمیته با ترغیب وزیران به ارتقای سیستم‌ها و زیرساخت‌های بندری گفت که این کمیته «به گونه ای مکرر نگرانی‌هایی را در مورد تاثیر تغییرات حاصل از برگزیت بر روی تنظیمات تجاری اعلام کرده و ما همچنان نگران هستیم».

هشدار کمیته حساب های عمومی فراحزبی پس از آن صادر شد که یکی از مدیران صنعت حمل و نقل گفت رانندگان کامیون ممکن است در روزهای پرترافیک به حضور چندین ساعته در صف کامیون ها در بنادر کلیدی عادت کنند. صف های چند کیلومتری در ورودی بنادر تجاری مهم انگلیس در هفته های اول سال ۲۰۲۲ منظره ای است که در حال حاضر به طور منظم در این کشور دیده می شود.

«راد مک‌کنزی» مدیر اجرایی سیاست و امور عمومی انجمن حمل‌ونقل جاده‌ای گفت که بررسی‌های مرزی پس از برگزیت «به منزله بروز اصطکاک و تنش در جایی است که پیش از این وجود نداشت».

بر اساس توافق برگزیت که توسط «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۹۹) نهایی شد، اتحادیه اروپا پس از یک دوره گذار یک ساله، کنترل کامل واردات را در ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰) اعمال کرد. دولت انگلیس قصد داشت همین کار را در سال گذشته انجام دهد، اما تاکنون آن را سه بار به تعویق انداخته و براساس گزارش کمیته حساب های عمومی فراحزبی، مقامات دولت انگلیس نمی‌توانند اطمینان کاملی از اینکه دیگر این کار را انجام نخواهد داد، ارائه دهند.

گزارش ها حاکی از آن است که انگلیس باید تجهیزات بندری و بازرسی‌های مرزی را تا ماه سپتامبر (شهریور ۱۴۰۱) ارتقا دهد تا از هرگونه اختلال در کار جابجایی مسافران و حمل و نقل جلوگیری شود.

رئیس کمیته حساب های عمومی فراحزبی افزود: «یکی از وعده‌های بزرگ برگزیت، آزاد کردن کسب‌وکارهای انگلیسی بود تا به آنها فرصتی برای به حداکثر رساندن بهره‌وری و مشارکت خود در اقتصاد بدهند که این امر به ویژه در پی آغاز همه گیری کووید-۱۹ به شدت ضروری است. اما تاکنون تنها تاثیری که برگزیت داشته افزایش هزینه ها، کاغذبازی و تاخیر در مرزها است».

برچسب‌ها انگلیس اتحادیه اروپا برگزیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس اتحادیه اروپا برگزیت انگلیس اتحادیه اروپا برگزیت اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۸۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد طلافروشان به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت است

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفتگو با تابناک اقتصادی، درباره علت تعطیلی برخی از طلافروشی‌ها در روز‌های اخیر و حواشی رخ داده در خصوص اعتراض آن‌ها به مالیات گفت: مشکل اصلی طلا فروشان اجرای سامانه جامع تجارت است و واکنش همکاران ما انتقاد به ثبت موجودی و امنیت سامانه جامع تجارت است و نه پرداخت مالیات در سامانه مودیان.  

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یک سری طلا‌هایی هستند که بخش زیادی از آن‌ها برای طلا فروشان نیست و اگر این طلا‌ها جز اموال آن‌ها ثبت شود قاعدتا در آینده باید بابت آن مالیات هم پرداخت شود و نگران مالیات بر عایدی هم باید باشند.

وی ادامه داد: امنیت این سامانه در رابطه با ثبت آنی هم فراهم نیست، زیرا فرد باید در سطح شهر تردد کند یا از این شهر به آن شهر برود تا طلایش را بفروشد.  

وی با بیان اینکه سوالات و ابهامات در سامانه جامع تجارت زیاد است افزود: با توجه به اینکه صنعت طلای ما آسیب و تجربه تلخ سال ۸۹ یعنی اعمال مالیات بر ارزش افزوده را داشته و بعد از ۱۲ سال مشخص شد که این قانون به صورت خیلی غیرکارشناسی بر این صنعت تحمیل شده و آسیب زیادی به بخش تولید و توزیع ما رساند و باعث بروز آسیب‌های مالی و اقتصادی به حوزه فعالان طلا شد.  

وی افزود: همکاران ما معتقدند که این صنعت توان یک تجربه تلخ دیگر را ندارد، ولی علی رغم پیگیری‌ها و جلسات متعدد هنوز تغییری در تصمیم گیری اتخاذ شده اعمال نشده است.  

رئیس اتحادیه طلا و سکه گفت: مسئولین تاکید زیادی بر اجرایی شدن این سامانه دارند و همکاران ما نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و متاسفانه باعث شده که یک سری اعتراضات در این خصوص به وجود بیاید و حتی در برخی از فضا‌ها اعلام شده که، چون قیمت طلا پایین آمده طلافروشان مغازه‌های خود را بسته اند.  

وی افزود: علی رغم اینکه اعلام شده مالیات ابرازی طلا فروشان ۹ میلیون ۶۰۰ هزار تومان بوده صحت ندارد، ولی مالیات اعلامی از سوی سازمان امور مالیاتی از ۱۵ میلیون تا میلیارد بوده است. متاسفانه این حواشی اذهان عمومی را نسبت به حوزه صنعت طلا بدبین کرده است. مشکل ما مالیات نیست حتی مشکلاتی در خصوص ضرایب و مالیات‌های نابحق برای برخی همکاران داشتیم که خیلی حاد نبوده و در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه حواشی ایجاد شده برای طلافروشان را تکذیب می‌کنیم گفت: طلا فروشان نسبت به تکالیف مالیاتی و صنفی هیچ گونه اعتراضی ندارند و باید آن‌ها را انجام دهند و اکثرا فاکتور‌های خود را الکترونیکی صادر کرده اند.  

وی افزود: مسئولین باید مشکلات حوزه تولید طلا را ببیند. سال گذشته و امسال با بحران در حوزه تولید رو به رو بودیم و این امر باعث شد رکود در واحد‌های تولیدی ما تشدید شود. همکاران تولیدی ما در پرداخت اجاره بهای ملک و هزینه کارگران با مشکل رو به رو هستند. ممکن است تکرار این مسئله و رکود و تکرار رکود در این حوزه در آینده آسیب جدی به صنعت و تولید ما بزند.  

بذرافشان گفت: کارگران در این حوزه از نظر معیشتی با مشکل رو به رو هستند و ممکن است این موضوع باعث بروز مشکلات عدیده در جامعه شود.

 

دیگر خبرها

  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • انتقاد طلافروشان به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت است
  • شکایت علیه فوتبال: جان فوتبالیست‌ها بی‌اهمیت است
  • تخریب صنف و صنعت طلا و جواهر به بهای اجرای یک سامانه
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • سیتی به مصاف تیم بدون مربی می‌رود!
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط