Web Analytics Made Easy - Statcounter

بایگانی ملی و ثبت اداری آمریکا می‌گوید چیزی حدود ۱۵ پوشه شامل اسناد مربوط به دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ به‌جای اینکه در بایگانی ملی نگهداری شود سر از اقامتگاه شخصی ترامپ در فلوریدا در آورده بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، واشنگتن‌پست اولین رسانه‌ای بود که محتوای اسنادی که ماه گذشته از عمارت مارالاگو به واشنگتن بازگردانده شدند را رسانه‌ای کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکاتبات بین رئیس جمهورسابق آمریکا و کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی که خود ترامپ از آن‌ها با عنوان «نامه‌های عاشقانه» یاد کرده است و همینطور نامه‌ای که باراک اوباما در اولین روز ورود ترامپ به کاخ سفید برای او به یادگار گذاشته بود، از جمله اسناد مهمی است که دونالد ترامپ «سرخود» به اقامتگاه شخصی خود منتقل کرده بود.

طبق قانونی که واشنگتن‌پست به آن استناد کرده تمام اسناد و مکاتبات شخص رییس جمهور و معاون او پس از پایان دوره خدمت باید از کاخ سفید به بایگانی ملی آمریکا منتقل شوند و بنابراین دونالد ترامپ باید در ژانویه 2021 همه این اسناد و مدارک را که نه به شخص او بلکه به مقام ریاست جمهوری ایالات متحده تعلق دارند، تحویل می‌داده است.

خبر کشف این اسناد در فلوریدا یک هفته پس از آن منتشر می‌شود که آرشیو آسیب دیده کاخ سفید در جریان حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره، به کمیته تحقیقاتی مجلس نمایندگان تحویل داده شد.

بایگانی ملی آمریکا اعلام کرده که در نهایت این 15 پرونده و محتویات آن از فلوریدا برگشت داده شده‌اند. مشاوران دونالد ترامپ ضمن رد هر گونه سوء نیت رییس جمهور سابق در انتقال این اسناد و مدارک به اقامتگاه شخصی‌اش می‌گویند محتویات این پوشه‌ها عمدتا هدایا، یادگاری و نامه‌های سران و رهبران کشورها بوده است.

در همین‌حال شبکه خبری سی‌ان‌ان به‌نقل از سه مقام سابق کاخ‌سفید می‌گوید آن‌ها به‌دفعات شاهد بوده‌اند که ترامپ اسنادی را که خوانده بوده یا دیگر برایش اهمیت نداشتند پاره کرده. بنا بر ادعای این افراد ترامپ پوشه‌ها و پرونده‌ها را به شیوه خودش مرتب می کرده یا عادت داشته بریده جراید یا پیش‌نویس توییت‌ها را پاره کند و زمین بریزد یا کاغذهایی را که لازم داشته با شیوه‌ای نامنظم روی هم سنجاق می‌کرده است.

به گزارش یورونیوز، دستیاران ترامپ اغلب این پوشه‌ها را حین سفرهای او با هواپیمای ریاست جمهوری برایش حمل می‌کردند و او در حین پرواز بعضا با آن‌ها مشغول بوده؛ از مقالاتی که می خواسته مطلبی بیرون بکشد تا پیام‌هایی که در نظر داشته برای نزدیکان خود ارسال کند یا حتی حرف‌هایی که درباره سریال وست وینگ زده شده بود و از خواندنشان البته نفرت داشت و فقط بدنبال شناسایی افشاگران بود و بعضا یادداشت‌هایی مهم در مورد موضوعات سیاسی یا بحران‌های جدید.

استفانی گریشام، مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید در این باره می‌گوید:‌ «همیشه وقتی بیرون می‌آمد چیزی همراه خود داشت و می‌گفت بگذاریدش درپرونده. در پروازهای بلند معمولا 6 تا 7 پوشه همراه خود می‌آورد. و هر وقت زمانی پیدا می‌کرد نگاهی به آن‌ها می‌انداخت.»

به‌طور معمول محافظان شخصی ترامپ پس از خروج او از اتاق، تکه پاره‌های باقیمانده کاغذها را جمع آوری می‌کردند. دو تن از مقامات سابق کاخ سفید که به شرط ناشناس ماندن با سی‌ان‌ان صحبت کرده‌اند، می گویند که مشخص نیست در نهایت کاغذ پاره های ترامپ چه سرنوشتی پیدا کرده‌اند.

ترامپ: دولت بایدن ظرف یک سال آمریکا را ویران کرد

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقامتگاه شخصی دونالد ترامپ بایگانی ملی کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آژانس فرانس پرس امروز سه شنبه در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) از حکم دادگاه نیویورک برای جریمه ترامپ خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا در جریان محاکمه اش در نیویورک به دلیل اهانت به دادگاه ۹ هزار دلار جریمه شده است.

قاضی دادگاه نیویورک، امروز دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا را به پرداخت ۹ هزار دلار جریمه محکوم کرد و اخطار داد که تداوم نقض ممنوعیت صحبت درباره دادگاه، می‌ تواند منجر به بازداشت او شود.

بر اساس دستور قاضی «خوان مرچان» دونالد ترامپ اجازه ندارد هرگونه حمله کلامی علیه شاهدان، اعضای هیأت منصفه یا کارکنان دادگاه و نزدیکان آن‌ ها انجام دهد.

«مرچان» به ازای هر مورد نقض این دستور، هزار دلار جریمه برای ترامپ در نظر گرفت و دستور داد ۷ نوشته او که «توهین‌ آمیز» بود از شبکه اجتماعی تروث‌سوشال و وب‌ سایت کارزار تبلیغاتی او حذف شود.

قاضی مذکور هنگام صدور این حکم گفت: بدین وسیله، به متهم هشدار داده شد که دادگاه تداوم نقض آگاهانه دستورات قانونی‌ اش را نمی‌ پذیرد و اگر ضروری و مناسب بداند، بازداشت تنبیهی اعمال خواهد کرد.

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی در سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی متهم شده است.

کد خبر 6093570

دیگر خبرها

  • رونمایی از ۴۰۰ هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند
  • تصویر هوایی از متفرق کردن دانشجویان دانشگاه جنوب فلوریدا با گاز اشک‌آور (فیلم)
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • وقتی مخاطبان اسناد بی‌بی‌سی درباره قتل نیکا شاکرمی و تجاوز به او را مسخره کردند+ تصاویر | واکنش رسانه انگلیسی
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان