Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@14:43:49 GMT

فاز اول باغات زیتون سرچم هلیلان به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۸۳۲۷

فاز اول باغات زیتون سرچم هلیلان به بهره برداری رسید

به گزارش ایرنا، مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی ایلام روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح این طرح اظهار داشت: ۷۰ درصد اراضی مفید قابل کشت مرحله نخست این طرح به وسعت ۲۵۰ هکتار به زیر کشت نهال زیتون رفته است و در مرحله دوم نیز علاوه بر درختان زیتون، درختان مثمر دیگر متناسب با موقعیت جغرافیای و اقلیمی منطقه کشت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقبال گراوند افزود: روند ایجاد این پروژه بهمن ماه سال ۹۷ بود که با تکمیل مرحله دوم در اسفند ۱۴۰۱ این طرح به اتمام می رسد و در فاز اول ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده است و برای ۴۲ نفر اشتغال زایی مستقیم و ۱۰ نفر غیر مستقیم  ایجاد کرده است که عمده این نیروها را افراد بومی منطقه تشکیل داده اند و با تکمیل نهایی هر ۲ مرحله میزان اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم طرح بیشتر خواهد شد.

وی یادآور شد: ثمردهی اقتصادی این پروژه بعد از چهار سال آغاز می شود و طبق برآوردها میانگین تولید زیتون یک هزار و ۵۰۰ در سال خواهد بود که اینجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز شکل خواهد گرفت.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی ایلام اضافه کرد: برای این طرح سه حلقه چاه آب و ۲ خط انتقال آب به طول هرکدام ۲.۵ کیلومتر و سیستم های تحت فشار در سطح ۲۵۰ هکتار در فاز اول انجام گرفته است.

گراوند ادامه داد: برای تکمیل فاز دوم این طرح نیز ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه برآورد اولیه شده است و در مجموع برای هر ۲ فاز ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی تاکید کرد: در کتار فعالیت های کشاورزی و اقتصادی برنامه های فرهنگی، اجتماعی و تسهیل گری برای ساکنان منطقه با اولویت زنان و دختران نیز انجام می گیرد.

به گزارش ایرنا این طرح با مجری گری شرکت کشت و صنعت شهید مطهری وابسته به بنیاد مستضعفان انجام گرفت.

افتتاح طرح های آبیاری تحت فشار مهران، مجتمع گلخانه ای صالح آباد و کارخانه تولید خوراک دام و طیور از دیگر برنامه های علی مراد اکبری معاون امور آب و خاک وزارتخانه جهاد کشاورزی در سفر ۲ روزه به استان ایلام بود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی ایلام آبیاری دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ایلام آبیاری وزارت جهاد کشاورزی ایلام آبیاری دهه فجر جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۸۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، عملیات اجرایی ساخت سردرب دانشگاه یاسوج سال ۱۳۹۶ آغاز شد.
این سردرب ۱۸ متر ارتفاع و ۲۸ متر طول دارد، استفاده از معماری ایرانی- اسلامی در این طرح مورد توجه است.

طرح کلی سردرب دانشگاه یاسوج دارای ویژگی های خاصی و در جنوب کشور منحصر به فرد است و می تواند معرف استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

دیگر خبرها

  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار