Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@13:07:17 GMT

اومیکرون در استان فارس به نقطه اوج نزدیک می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۸۶۶۲

اومیکرون در استان فارس به نقطه اوج نزدیک می‌شود

محمود نجابت چهارشنبه در نشست صبح امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، با بررسی آمارهای بیماری کووید۱۹ در استان فارس، به افزایش موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان طی روزهای گذشته اشاره کرد و بستری ۲۶۸ بیمار جدید در بیمارستان های فارس طی ۲۴ ساعت گذشته را هشداری جدی برای اوج گیری کرونا در استان برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با بیان اینکه بیشتر مراجعان به مراکز ۱۶ ساعته استان، دارای نشانه های اومیکرون هستند و سویه جدید کروناویروس، کودکان را نیز درگیر می کند، از والدین خواست نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی با دیگران توجه بیشتری داشته باشند و در شرایط کنونی، حامی سلامت خود و فرزندانشان و همراه مدافعان سلامت باشند.

مشاور  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود در نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه، از مردم استان خواست برای حفظ سلامت خود، خانواده و اطرافیان از حضور در تجمعات و اماکن شلوغ که زمینه را برای انتقال سریع تر بیماری در جامعه و شیوع گسترده آن فراهم می کند، خودداری کنند.

نجابت افزود: مردم در صورت داشتن علائم بیماری، از خود درمانی بپرهیزند و به مراکز ۱۶ ساعته سطح استان مراجعه کنند.

او همچنین با اشاره به اینکه درصد بالایی از جانباختگان کرونا افرادی هستند که واکسن دریافت نکرده اند، بر اهمیت تکمیل واکسیناسیون و دریافت دُز سوم واکسن از سوی مردم استان تاکید کرد.

مشاور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: مراکز واکسیناسیون علیه کرونا در تمام نقاط استان آماده تزریق واکسن به مراجعان هستند و در شهر شیراز نیز در حال حاضر ۴۳ مرکز واکسیناسیون کرونا فعال است که امیدواریم شاهد مراجعه تمامی افراد گروه هدف برای تکمیل برنامه واکسیناسیون با دریافت دز سوم واکسن باشیم.

در ادامه نشست دانشگاهی ستاد مدیریت کرونا، میزان ابتلا به کروناویروس در نقاط مختلف استان، شرایط بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان، دلایل جان باختن مبتلایان طی روزهای گذشته، آمار ماموریت های کرونایی مجموعه اورژانس استان و آمار بهبود یافتگان کرونا و آمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، با حضور مشاور عالی سرپرست دانشگاه، ارزیابی و پایش شد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه در زمینه مقابله با کرونا ارایه کردند و مواردی شامل گزارش تحلیلی روزانه تست های انجام شده و موارد ابتلا به کرونا در استان، اجرای مصوبات روزهای گذشته ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا و روند ارایه خدمت به بیماران در بیمارستان ها بررسی شد. 

برچسب‌ها اومیکرون ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اومیکرون ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اومیکرون ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز دانشگاه علوم پزشکی مدیریت کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۸۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: در بازرسی‌های مستمر و سرزده کارشناسان واحد دارو و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از مراکز درمانی، مراکز پخش دارو و همچنین داروخانه‌های سطح شهرستان، ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته به ارزش یک میلیارد و صد میلیون ریال کشف و جمع آوری شد.

 عبداله حمزه ئی با اشاره به اینکه مصرف داروی تاریخ گذشته و فاسد باعث عدم پاسخ مناسب به درمان خواهد شد و احتمال بروز عوارض جانبی و حتی تلفات را نیز در دام در پی خواهد داشت به تمام مرغداران و دامداران شهرستان توصیه کرد: انواع دارو‌های دامپزشکی، واکسن، سموم، مواد ضدعفونی کننده و مواد بیولوژیک را صرفاً با تجویز دامپزشک و از داروخانه‌های مجاز دامپزشکی تهیه کنند و از مصرف خودسرانه دارو جداً خودداری شود، همچنین در زمان خرید و مصرف دارو به تاریخ تولید و انقضای آنها نیز توجه ویژه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس