Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مهدی برادران روز چهارشنبه درحاشیه آیین بهره‌برداری از ۱۸ طرح صنعتی استان قم به مناسبت دهه مبارک فجر در گفت‌وگو با خبرنگاران، بیان داشت: طرح قیمت‌گذاری درقالب قیمت تمام شده تولید موضوعی است که با همکاری تولیدکنندگان و اصناف درحال اجراست و مورد استقبال تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قرار گرفته‌است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس طرح قیمت‌گذاری جدید مردم باید بدانند قیمت کالا درب کارخانه چقدر است، افزود: اجرای این طرح موجب شفافیت درتوزیع کالاها، رقابت بیشتر میان تولیدکنندگان برای عرضه کالای با کیفیت با قیمت کمتر و همچنین کاهش قیمت برخی از کالاها شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که هدف‌گیری طرح قیمت‌گذاری جدید، افزایش بهره‌وری در نظام توزیع ضمن حفظ حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است، ادامه داد: درحال حاضر این طرح در رابطه با گروه‌های کالایی منتخب همچون آب معدنی، آب‌میوه و شماری دیگر از نوشیدنی‌ها اجرا می‌شود، همچنین به زودی شاهد اجرای آن در خصوص برخی از اقلام خوراکی مانند کیک و کلوچه و برخی از قطعات مصرفی در صنایع خودروسازی خواهیم بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز ۱۸ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۹هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای یکهزار و ۷۲ نفر به‌مناسبت دهه مبارک فجر در این استان افتتاح شد که این رویداد نقش مهمی در ارتقا توان تولید و توسعه اقتصادی قم خواهد داشت.

بهره‌برداران این طرح‌های تولیدی که در سطح شهرک‌ها و مناطق صنعتی استان افتتاح شد در زمینه تولید محصولاتی همچون انواع پاکت‌های بسته بندی، انواع قفسه، یخچال و لوازم فروشگاهی،‌ انواع دستمال کاغذی، ساخت انواع رنگ، روغن جلا و پوشش‌های مشابه، مجموعه صفحه کلاج و انواع دوچرخه به فعالیت خواهند پرداخت، همچنین محصولات پلاستیکی، انواع فنر،‌ محصولات فلزی ساختمانی، انواع کفش، انواع اگزوز خودرو، انواع محصولات پلاستیکی، کاغذ و مقوا و محفظه‌های کاغذی، انواع روغن موتور،‌ انواع لوازم فلزی کابینت و لوازم آشپزخانه از دیگر کالاهایی است که در این واحدهای صنعتی تولید خواهد شد.

از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به میهن در سال ۱۳۵۷ هجری خورشیدی تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در همان سال، «دهه فجر» نامیده می‌شود.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم  فراتر از ۸۵هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

برچسب‌ها واحد تولیدی وزارت صنعت معدن و تجارت قم دهه فجر پروندهٔ خبری فجر انقلاب؛ ۴۳ سال ایستادگی ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واحد تولیدی وزارت صنعت معدن و تجارت قم واحد تولیدی وزارت صنعت معدن و تجارت قم دهه فجر سرمایه گذاری قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۸۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود

سعید صادقی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران گفت:ناترازی انرژی در کشور وجود دارد و این مشکل در سال گذشته به خاطر اینکه ما خاموشی را در بخش‌های خانگی نداشته باشیم خاموشی بر روی صنعت آمده بود.

 او افزود:تا امروز ابلاغیه‌ای از سوی وزارت نیرو برای مدیریت مصرف بار  نداشته ایم، امسال هم به احتمال زیاد ما با مشکل خاموشی در بخش صنعت خواهیم داشت. 

 صادقی بیان کرد:بحث تامین انرژی به عهده وزارت نیرو است و ناترازی‌های انرژی را همیشه صنعت کمک کرده است و توانسته در چندسال گذشته با عدم خاموشی منازل مسکونی پیش ببریم خوشبختانه در کشور چندین شهرک انرژی احداث شده است و در استان تهران این شهرک‌ها احداث نشده ولی با سرمایه‌گذاری در این بخش این مهم به سرانجام خواهد رسید. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران اعلام آمادگی کرد زمین رایگان در اختیار نیروگاه‌های سی. اچ. پی (فناوری تولید همزمان انرژی الکتریکی و حرارت) قرار دهد.

صادقی گفت:جهش تولید که رهبری به آن اشاره کرده اند هم مصداق این است که امروز یکی از زیرساخت‌های اصلی مهم کشور شهرک‌های صنعتی است قطعا باید موانع بر سر سرمایه‌گذاری کشور برداشته شود تا بخش خصوصی بتواند به راحتی سرمایه‌گذاری در این بخش (شهرک‌های صنعتی) کند، خوشبختانه واحد‌های بزرگ پتروشیمی، فولادی و ... در تولید برق ورود پیدا کرده اند و سایر واحد‌های دیگر براساس ماده ۱۶ قانون جهش تولید می‌بایست سالی ۵ درصد از مصرف برق خود را به انرژی خورشیدی اختصاص دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • جدیدترین قیمت طلای ۱۸ عیار و انواع سکه در بازار؛ سکه یک گرمی چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • جدیدترین قیمت شاهین در بازار؛ شاهین کارکرده چند؟
  • قیمت جدید ساندرو کارکرده / با ۸۲۰ میلیون خودرو خارجی بخرید