Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف یک فروند شناور حامل ۳۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از دادگستری استان هرمزگان، ‌مجتبی قهرمانی اظهار داشت: در راستای مأموریت ابلاغی از سوی قرارگاه عملیاتی مقابله با قاچاق سوخت استان هرمزگان، طی یک عملیات ضربتی توسط نیروهای دریابانی، یک باند قاچاق سازمان یافته سوخت که در حوزه خلیج فارس فعالیت می‌کرد، شناسایی و منهدم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: با هماهنگی مقام قضایی، مأموران دریابانی قشم پس از شناسایی یک فروند شناور لنج حامل ۳۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های این جزیره، نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: قاچاقچیان قصد داشتند محموله بزرگ گازوئیل قاچاق را به یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس منتقل کنند که خوشبختانه با هوشیاری مأموران و شناسایی شناور مورد نظر در تحقق نیات مجرمانه خود ناکام ماندند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به توقیف یک فروند شناور لنج در جریان این عملیات از دستگیری ۱۶ نفر از قاچاقچیان سوخت نیز خبر داد.

قهرمانی اظهار کرد: اعضای دستگیر شده این باند سازمان یافته قاچاق سوخت با صدور قرار تأمین کیفری جهت تکمیل روند تحقیقات و طی مراحل دادرسی در بازداشت به سر می‌برند.

وی همچنین یادآور شد: مرتکبین قاچاق سازمان یافته سوخت علاوه بر جریمه نقدی و مجازات حبس به ضبط اموال ناشی از جرم نیز محکوم می‌شوند و همچنین در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا؛ وسائل نقلیه دخیل در امر قاچاق اعم از شناور و خودرو یا موتورسیکلت نیز به نفع دولت ضبط خواهند شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با هشدار به قاچاقچیان سوخت‌ تأکید کرد: دستگاه قضایی با توسل به اقدامات پیشگیرانه و برخورد قاطع و بدون اغماض در مسیر مبارزه بی‌امان با پدیده شوم قاچاق از هیچ کوششی فروگذار نخواهد شد و در راستای عمل به وظایف قانونی با تمام توان و بدون اغماض با قاچاقچیان برخورد خواهد کرد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری هرمزگان قاچاق کالا رئیس کل دادگستری هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۹۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی سوخت در امیدیه محکوم به پرداخت جزای نقدی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر بنی تمیم پیش از ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پرونده قاچاق یک هزار و ۴۰۰ لیتر نفت و گاز به ارزش ۴۲۰ میلیون ریال در شعبه ویژه به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان امیدیه رسیدگی شد.

رئیس تعزیرات حکومتی امیدیه افزود: شعبه با تحقیق‌های لازم، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده نیز متهم را به پرداخت ۸۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

بنی تمیم بیان کرد: شعبه در خصوص وسیله نقلیه حامل این سوخت قاچاق با توجه به اینکه ارزش وسیله نقلیه بیشتر از ارزش سوخت است، متهم را به پرداخت ۴۲۰ میلیون ریال جریمه معادل ارزش سوخت کشف شده محکوم کرد.

رئیس تعزیرات حکومتی امیدیه اظهار کرد: پس از انجام مراحل قانونی پرونده، جریمه یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریالی متهم وصول شد.

کد خبر 6097118

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان کشف شد
  • محکومیت ۱.۵ میلیاردی قاچاقچی سوخت در دماوند
  • کشف ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • محکومیت یک میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریالی قاچاقچی سوخت در دماوند
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرگ پرویزخان
  • تعزیر قاچاقچی سوخت در بیرجند
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • قاچاقچی سوخت در امیدیه محکوم به پرداخت جزای نقدی شد