Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماری از کارشناسان سیاسی گفتند: به برکت انقلاب اسلامی شاهد امنیت، ثبات داخلی، پویایی، اقتدار و بالندگی ایران بزرگ در عرصه های مختلف هستیم، پیشرفت هایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی به ارمغان آورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا اربابی، کارشناس مسائل سیاسی ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر در گفت و گو با  عصرهامون بیان کرد: انقلاب اسلامی افتخارات و دستاوردهای زیادی را در حوزه های علمی، نظامی، فرهنگی، اقتصادی، بهداشتی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برای ایرنیان به ارمغان آورده است، به گونه ای ایران از یک کشور صد در صد واردات محور به کشوری تبدیل شده که در حوزه های مختلف صادرات محور است.

 
وی افزود: ثبات و امنیت پایدار از دیگر دستاوردهای انقلاب است، به گونه ای که نه تنها در ایران شاهد آرامش هستیم که این امنیت در منطقه نیز حاکم شده است، توجه به جوانان و بهره مندی از توانمندی های آن ها از نیز از دیگر موضوع های مهمی قلمداد می شود که نظام جمهوری اسلامی ایران به آن عنایت ویژه ای دارد و اکنون جوانان ما در بخش های مختلف نقش آفرینی می کنند.
 
اربابی گفت: پیشرفت هایی که در حوزه علم و فناوری حاصل شده و کسب رتبه های مختلف مجامع بین المللی، عدم وابستگی به استکبار، توسعه شرکت های دانش بنیان که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد و استفاده از ظرفیت این شرکت ها از دیگر افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.
 
وی با اشاره به پیشرفت های حوزه پزشکی، گفت: قبل از انقلاب تمام پزشکانی که در منطقه فعالیت داشتند، از بنگلادش، هندوستان، پاکستان و دیگر کشورها بودند، ولی امروز در تمام روستاها پزشک حضور دارد و خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می شود، یک بیمارستان ۱۱۶ تخت خوابی در زهک که هم مرز با افغانستان است، راه اندازی شده و دیگر نیازی به مراجعه به زابل برای درمان نیست، چراکه بسیاری از متخصصان در این شهرستان حضور دارند.
 
فرماندار زهک اظهار کرد: تا قبل از انقلاب در حوزه های مختلف و حتی برای سطحی ترین امکانات وابسته به دیگر کشورها و استکبار بودیم، اما اکنون به برکت انقلاب توفیقی حاصل شده که وابستگی به دیگر کشورها در بسیاری از حوزه ها نداریم و به خودکفایی در تولید رسیده ایم.
 
وی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل وابستگی در آن دوران، تمام ثروت و داریی مردم را به یغما می‌برند و برای خود کاخ می ساختند و در رفاه زندگی می کردند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به استقلال و خودکفایی دست یافتیم و با تدابیر مقام معظم رهبری شاهد پیشرفت در حوزه های مختلف هستیم.
 
اربابی اظهار کرد: به برکت انقلاب علاوه بر نقش آفرینی جوانان در عرصه های مختلف، بانوان ایرانی نیز در جامعه ایفاگر نقش برجسته ای هستند و بسیاری از زنان سکانداری پست های مهم مدیریتی را بر عهده دارند. این نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران بین زن و مر تفاوتی قائل نیست، بلکه بر اساس شایسته سالاری اقدام می کند.
 
تاسیس سپاه پاسداران و دستگاه های امنیتی؛ دستاورد بزرگ انقلاب

احمد رضا طاهری کارشناس مسایل سیاسی در گفت و گو با شستون در خصوص ارزیایی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه آموزش و اندیشه، بیان کرد: اصلی ترین موضوع در خصوص دستاوردهای انقلاب، نظریه ولایت فقیه و برقراری نظامی که مبنی بر اصول ولایت فقیه باشد، است، آن هم در زمانی که کاپیتالیزم و تا حدودی کمونیسم به عنوان نظام های سیاسی در دنیا خیلی مطرح بودند. در نتیجه، اسلام سیاسی در ایران دوره پسا انقلاب آنقدر اهمیت پیدا کرده که امروزه در بسیاری از دانشگاه های دنیا یا مراکز پژوهشی به تدریس و تحقیق در این خصوص پرداخته می شود.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی برای حفظ استقلال با رویکرد نظامی، گفت: تاسیس سپاه پاسداران و تقویت دستگاه های نظامی و امنیتی که فلسفه ایجاد آنها نگهبانى از انقلاب و حفظ جمهوری اسلامی است، یکی از دستاوردهای مهم انقلاب به شمار می رود.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در دنیای امروز کشورها هر اندازه هم که پیشرفته باشند، ولی اگر در مسائل نظامی ضعیف باشند، به راحتی می‌توانند بازیچه دست قدرت های بزرگتر قرار گیرند. قدرت نظامی در دنیای امروز برای حفظ استقلال کشورها بسیار مهم است.

طاهری اضافه کرد: در دنیای امروز همه کشورها به نوعی به یکدیگر وابسته هستند و این وابستگی را نمی توان انکار کرد، اما نوع و ماهیت وابستگی فرق می کند، شدت وابستگی بعضی از کشورها در منطقه به حدی است که می تواند حاکمیت حاکمان یا حتی سرنوشت سیاسی آنها را رقم زند.

وی عنوان کرد: کشوری چون امارات متحده عربی هر چند که در سازندگی و ابعادی از پیشرفت جزو کشورهای مثال زدنی محسوب می شود، اما نباید این نکته را فراموش کرد که این نوع کشورها به شدت وابسته به قدرت های بزرگ هستند و با کوچکترین تحولی در منطقه ممکن است، دستخوش تغییرات قرار گیرند یا حاکمیت خود را از دست دهند، در حالی که کشوری مثل ایران درست است که با مشکلات و‌ تحریم های اقتصادی مواجه شده، اما چون به لحاظ نظامی قوی است، در دنیا حرف برای گفتن دارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب یعنی در دوره پهلوی ساختار سیاسی از نوع سلطنت بود، ولی پس از انقلاب ساختار سیاسی به جمهوری اسلامی تغییر کرد، بنابراین، آن نوع ارزش هایی که در رژیم سلطنت حاکم بود با نوع ارزش هایی که اکنون حاکم است فرق می کنند. 

طاهری گفت: در نظام فعلی ارزش ها و آموزه های اسلامی بر ساختار سیاسی حاکم هستند، همچنین، مشارکت های سیاسی در پس از انقلاب در قالب انتخابات در سطوح مختلف افزایش چشمگیری داشته است، در قبل از انقلاب خبری از مشارکت سیاسی به شکل امروزی نبود.

وی بیان کرد: به طور‌ کلی، نارضایتی مردم به خاطر وابستگی شدید رژیم به کشورهایی چون آمریکا و بریتانیا، عدم مدیریت صحیح و وجود فساد اداری و مالی گسترده در بین مسئولان حکومتی، سرکوب و کشتار دانشجویان، ترور و شکنجه هایی که توسط ساواک صورت می گرفت، ضرب و شتم و کشتار طلبه های حوزه علمیه در جریان مسائل سیاسی و گاهی بی حرمتی به علمای اسلام، برخی از نقاط ضعف رژیم پهلوی به شمار می روند که در تاریخ به عنوان نقاط ضعف یا جنایت های دوره پهلوی دوم ثبت شده اند.

استقلال در زمینه های مختلف؛ دستاورد ارزشمند انقلاب

محمد جواد سجادی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: ایران اسلامی از زمان پیروزی انقلاب تاکنون در طول این چهل و سه سال توانسته در عرصه های مختلفی چون اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی دستاوردهای بسیار فراوانی را به دست آورد. 

وی افزود: یکی از دستاوردهای بسیار ارزشمند ایران اسلامی استقلال در زمینه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی بوده است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی تلاش های فراوانی برای از بین بردن دستاوردهای انقلاب داشتند و نقشه های زیادی را دنبال کردند، اما با توجه به بصیرت و هوشیاری مردم، تاکنون نتوانستند به این هدف شوم خود دست یابند.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی تاکنون در زمینه های مختلفی چون نانو تکنولوژی، کشاورزی در سطح کلان، سدسازی و بسیاری از این موارد توسعه ها و پیشرفت های فراوانی داشته است. کشور ما در حوزه های نظامی، هسته ای، موشکی پیشرفت های چشمگیری داشته که زبان زد خاص و عام است.

به گفته سجادی، اگر انقلاب اسلامی پیروز نمی شد ما دستاوردی نداشتیم و اگر بخواهیم در زمینه آبادانی کنونی حوزه های مختلفی چون کشاورزی، راه، آب، برق را با دوران پهلوی مقایسه کنیم، به هیچ عنوان قابل قیاس با یکدیگر نیستند.   
وی گفت: در حقیقت استقلال جمهوری اسلامی را مدیون خون هزاران شهید هستیم که در راه دفاع از وطن و کیان نظام جمهوری اسلامی جان خود را فدا کردند.

خیانت های شاه به مردم و کشور

مجتبی قزاق میری، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: بی اعتمادی به ارزشها، سنت ها و معتقدات جامعه که ریشه مذهبی داشت و تلاش برای از بین بردن ارزشهای مذهبی مسلط بر جامعه و جایگزینی آنها با ارزش های غربی که از این جمله می توان به تغییر تاریخ اسلامی به تاریخ شاهنشاهی، برگزاری جشن های سلطنتی پر هزینه و گزاف، نفوذ و اشتغال گسترده بهائیان و صهیونیست ها در پست های کلیدی و حساس دولتی اشاره کرد، از اتفاق هایی است که در دوران ستم شاهی شاهد بودیم.

 این استاد دانشگاه با اشاره به ترویج روز افزون فساد و بزهکاری در میان مردم به ویژه جوانان در دوران پهلوی اضافه کرد: شاه تا توانست در کشور به گسترش فساد و بی بند باری کمک کرد، در حالی تعداد کتابخانه ها و ورزشگاه ها در کشور بسیار محدود بود و در هر کوی وبرزن مراکز فحشاء، قمار و شراب فروشی وجود داشت. تهران به عنوان پایتخت کشور پر از مشروب فروشی و کارخانه های شراب سازی و مراکز قمار و فحشاء شده بود.

 وی درباره ابتذال و از بین بردن شخصیت و کرامت اخلاقی و اجتماعی زنان و تخریب کانون خانواده نیز گفت: زن در دوره حکومت شاه فقط یک وسیله عیاشی، شهوترانی بود و ارزش زن تا حد یک کالا تنزل پیدا کرده بود، چیزی که امروزه در غرب شاهد آن هستیم. رواج فرهنگ برهنگی و بی بندوباری زنان و تنزل کرامت آنان وترویج فحشاء از کوشش های رژیم شاه در این جهت است.

به گفته قزاق، تشدید بی عدالتی و تبعیض در جامعه و شکاف طبقاتی و ضربه به اقتصاد کشور و تخریب صنعت کشاورزی کشور و تشویق به مهاجرت از روستاها به شهرها، تک محصولی شدن اقتصاد کشور و و وابستگی شدید اقتصادی به آمریکا نیز از دیگر خیانت های شاه به مردم و کشور محسوب می شود.

افزایش سهم تجارت در بندر چابهار به برکت انقلاب 

جواد سرگلزایی، کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دستاوردهای انقلاب در سواحل مکران در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: دوران دفاع مقدس و جنگ نفتکش ها در خلیج فارس باعث توجه به بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و خارج از محدوده خلیج فارس در درگیری جنگ نفتکش ها شد این موقعیت ژئوپلیتیک باعث شد که این منطقه از حالت انزوای اقتصادی و سیاسی خارج شود، پس از دوران دفاع مقدس نیز با توجه به این ویژگی ها، توسعه چابهار شتاب گرفت تا جایی که اکنون در بعد اقتصادی دارای منطقه آزاد تجاری صنعتی است.

 وی افزود: بندر جابهار از این طریق با توسعه بنادر توانسته سهم خود را از واردات و صادرات کشور افزایش دهد، این ظرفیت از طرف دیگر توانسته در بعد سیاسی جهت رایزنی های اقتصادی به اهمیت چابهار بیفزاید که در پی آن شاهد چانه زنی های سیاسی کشورهایی چون هند، چین و... برای استفاده از این ظرفیت هستیم.

 این کارشناس با مقایسه استقلال جمهوری اسلامی ایران نسبت به برخی از کشورهای همسایه اظهار کرد: عدم وابستگی یا همان استقلال امکان نقش‌آفرینی بیشتری را در همه حوزه ها چه شخصی و چه اجتماعی ایجاد می‌کند، استقلالی که از پایه‌های اقتصادی و اجتماعی قوی برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی استقلال را آرمان اصلی خود قرار داده است و توانسته با عدم وابستگی نقشی متفاوت را در نظام بین الملل و منطقه ایفا کند، این در حالی است که بسیاری از کشورها با توجه به وابستگی شدید موجودیت خود به حمایت برخی از کشورها این امکان را ندارند، نقش‌آفرینی مثبت و عملگرایانه ایران در نظام بین الملل در منطقه باعث پویایی و اکتیو بودن آن می شود که می‌تواند بر بسیاری از معادلات سیاسی بین الملی تاثیرگذار باشد، معادلاتی که مطمئناً در آینده کشور ها اثرگذار است.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس مسائل سیاسی نظام جمهوری اسلامی دستاوردهای انقلاب برکت انقلاب حوزه های مختلف انقلاب اسلامی گفت و گو قبل از انقلاب ایران اسلامی نقش آفرینی ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۹۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی در نشستی با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: با توجه به این‌که «رسانه‌های نظام سلطه و استکبار جهانی به صورت منسجم و یکپارچه با آرایش جنگی، نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت دلاور ایران را مورد هجوم همه جانبه قرار داده‌اند، رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی نیز بایستی با آرایش جنگی و به صورت منسجم، هماهنگ، همگرا و با همدلی ضمن دفاع از  امنیت و منافع ملی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، دفاعی، امنیتی، سیاسی و ... نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به حماسه آفرینی مردم استان ایلام در طول دوره انقلاب اسلامی بیان داشت: مردم استان ایلام دارای سه شاخصه و ویژگی مهم، شامل صبر و مقاومت، اخلاص و مجاهدت هستند و در این رابطه شهدای والامقامی را تقدیم نموده که یکی از شهدای شاخص و ملی کشور، دانشمند هسته‌ای ایران، شهید بزرگوار داریوش رضایی‌نژاد می‌باشد که تربیت یافته این سرزمین شهید پرور و مجاهد پرور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور در عرصه جنگ نرم و شناختی؛ فرماندهان، افسران و جهادگران فی سبیل الله هستند که بایستی با استفاده از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها علاوه بر دفاع همه جانبه از ملت، منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی، آرایش تهاجمی بگیرند تا بر دشمن غلبه نمایند.

معاون فرهنگی و جنگ نرم ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در شرایط کنونی، دستیابی به پیروزی در جنگ سخت و نیمه سخت وابستگی شدید به کارکرد هوشمندانه و هنرمندانه در عرصه جنگ نرم و شناختی در قبل، حین و بعد از هر اقدام دارد که چنانچه در این خصوص قصوری صورت پذیرد بسیاری از افتخارات و دستاوردهای انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت؛ لذا ضرورت دارد مسئولان و فعالان رسانه‌ای جبهه انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و با شناخت کافی از ضعف‌ها و نقاط آسیب دشمنان کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با آرایش جنگی مناسب اعم از دفاعی و تهاجمی، به صورت هوشمندانه، هدفمند و منسجم در این عرصه وارد شوند و متناسب با لایه ها و سطوح جنگ نرم و شناختی(احساسات و هیجانات، ادراک، اندیشه، افکار و رفتار) برنامه ریزی و اقدام نمایند.

وی با تشکر از همه مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور در تمام سطوح، اعم از راهبردی، عملیاتی و راهکنشی در تبیین اراده رهبری، نیروهای مسلح و ملت ایران در قبل، حین و بعد از عملیات غرور آفرین و دشمن شکن وعده صادق که امت اسلامی و ملت های آزادیخواه جهان را غرق در شادی و سردمداران کفر و نفاق، استکبار جهانی و صهیونیست‌ها را ذلیل، خوار و ناامید ساخت، بیان داشت: امید است این هماهنگی، همگرایی، وحدت و همدلی که در عملیات وعده صادق وجود داشت در تمام عرصه های مورد نیاز انقلاب اسلامی تداوم داشته باشد.

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت شهید فرزین بلیان
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • ابلاغ سلام رهبرمعظم انقلاب به خانواده سرلشکر زاهدی
  • امنیت و اقتدار کشور مرهون خون پاک شهدا است
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!