Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@02:14:19 GMT

۱۷۱۵ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشت

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۹۰۷۵

۱۷۱۵ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشت

رسولیان گفت: 1715 واحد صنعتی راکد در کشور، امسال به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سفیرافلاک، علی رسولیان ظهر امروز در مراسم معارفه مدیر کل صمت لرستان، اظهار داشت: هفته پیش در خدمت رهبری بودیم به همراه فعالین اقتصادی کشور که مقام معظم رهبری به نکاتی اشاره کردند که ایشان اشراف کامل به حوزه اقتصاد و تولید دارند لذا همه دولت را مامور کردند به اینکه نقشه صنعتی خوبی برای کشور تهیه شود که می تواند برای استان هایی که ظرفتیهای بالایی دارند ولی محرومیت صنعتی دارند اثرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ظرفیت های لرستان برای توسعه مناسب است و اگر اعتماد کنیم به بخش خصوصی و حمایت و همراهی لازم صورت گیرد و نقشه راه منسجمی باشد، توسعه صنعتی استان رخ می دهد که در نمایشگاه صنایع کوچک، واحدهای خوبی دیده شد و تولیدات خوبی را دارند البته مشکلاتی هم وجود دارد که بخشی به بروکراسی های اداری برمی گردد.

مدیر عامل شهرک های صنعتی کشور تصریح کرد: رهبری به تسهیل فرایندها اشاره کردند و حمایت از شرکت های دانش بنیان و حرکت در مسیر دانشی شدن بنگاه های اقتصادی که ضروت دارد را تاکید فرمودند که اگر نتوانیم کالای با کیفیت تولید کنیم با مشکلاتی مواجه می شویم البته یک سری محدودیت برخی واردات، کمک به توسعه می کند ولی ما و بخش خصوصی بدانیم که باید به سمت افزایش تکنولوژی حرکت کنیم و در ایجاد فرآیندهای جدید که بتوانیم با بنگاه های اقتصادی در دنیا رقابت کنیم.

رسولیان با اشاره به آمایش صنعتی در استانها، گفت: در دوره جدید چند کار را آغاز کرده ایم که بتوانیم بسته مشخص و عملیاتی را برای استانها ارائه دهیم، همچنین الکترونیکی کردن فرآیندها و ایجاد شفافیت از دیگر موارد است و سامانه های جامعی طراحی شده و در بخش های مختلف این فرآیند اجرا و هم به تسهیل گری، شفافیت، کنترل و نظارت بهتر کمک می کند.

وی بیان کرد: در حوزه شهرک های صنعتی، موظفیم برای فعالین اقتصادی زمین مورد نیاز را تامین کنیم و با مشکلاتی هم مواجه بودیم که برخی که تقاضا محور بود و امکان تامین زمین وجود نداشت ولی در مجموع امسال در کل کشور هفت هزار هکتار اراضی جدید به شهرک های صنعتی اضافه شد و مطالعاتی هم انجام می شود که توسعه ها به چه شکلی باشد.

مدیر عامل شهرک های صنعتی کشور گفت: یکی از مشکلات در شهرک ها برق است که در این راستا در سال جاری دو هزار و ۵۰۰ مگاوات با وزارت نیرو امضا کردیم برای تامین پستهای برق که در تامین زیر ساختها مشکلی را نداشته باشیم البته توافق کردیم با وزارت نیرو که در شهرک های صنعتی به سمت خود تامینی برق برویم و برق را در محل تامین کنیم.

رسولیان خاطرنشان کرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان و شرکت هایی که تکنولوژی بالاتری را دارند در دستور کار قرار گرفته و امسال برای این شرکتها تسهیلاتی قائل بودیم که موفق شدیم ۵۰ شرکت را به دانش بنیان تبدیل کنیم و همچنین در سال جاری ۱۲۰ شرکت هم در مراحل تقاصا محور زمین بودند که واگذار کردیم.

وی اظهار داشت: یکی از سیاست های ما برای کسب و کارهای کوچک که مشکل مالی دارند این است که حمایت های لازم صورت گیرد و توانستیم ۷۰۰ واحد را ایجاد کنیم که این برنامه توسعه پیدا می کند.

رسولیان با بیان اینکه لرستان دارای ظرفیت است افزود: علیرغم این مهم، ولی استان دارای واحدهای راکد است و تا امروز ۳۶ واحد راکد احیا شده البته در سطح کشور هزار و ۷۱۵ واحد راکد امسال توسط بخش خصوصی احیا و به چرخه بازگشتند.

در این مراسم از زحمات بهزاد منصوری تقدیر و بهمن جعفری به عنوان مدیر کل صمت لرستان معارفه شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرک های صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی زمین های راکد در شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰هزار مترمربع از زمین های راکد و معطل در شهرک ها و نواحی صنعتی استان در دو ماه اخیر فسخ قرارداد و آزاد شد.

علیرضا راشکی امروز جمعه در بازدید از شهرک صنعتی زاهدان بیان کرد: این مقدار زمین با بررسی پرونده های راکد و به دلیل عدم رعایت مفاد قرارداد فی مابین و عدم انجام تعهدات خود در زمینه ساخت و ساز از تعداد۷ فقره قرارداد فسخ و پس از طی مراحل قانونی توسط مراجع قضایی و انتظامی خلع ید و آزاد شد.

راشکی اظهار کرد: ارزش ریالی زمین های آزاد شده حدود ۶۰۰ میلیارد ریال بوده و این زمین ها به متقاضیان و سرمایه گذاران واجد شرایط واگذار می شود.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: در سال ۱۴۰۲ نیز با هدف بازپس گیری زمین های راکد در شهرک ها و نواحی صنعتی استان و واگذاری به سرمایه‌گذاران و متقاضیان واجد شرایط جدید، تعداد ۹۴ فقره قرارداد پس از طرح در هیات های حل اختلاف،فسخ و خلع ید و به آزادسازی ۶۰ هزار مترمربع زمین منجر شد.

راشکی افزود: به علاوه در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۹ فقره قرارداد در کمیته های پایش طرح های راکد پس از طی مراحل قانونی فسخ و برای بهره مندی و انتفاع از مزایای شهرک های صنعتی جهت آزادسازی به مراجع قضایی ارسال شد.

وی خاطر نشان کرد: حسب تاکیدات دستگاه قضایی و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران،به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی،زمین خواری،صیانت از زمین های ملی در اختیار و تعیین تکلیف قراردادهای راکد،شرکت شهرک های صنعتی استان از سال گذشته با تشکیل کمیته های پایش،هیات های حل اختلاف و طرح موضوع در مراجع قضایی،تلاش خود را جهت تسریع در روند ساخت و ساز قراردادهای منعقد شده قرار داده و این روند در سال جاری با تمرکز بر شعار" جهش تولید با مشارکت مردم" کماکان ادامه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • آزادسازی زمین های راکد در شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت