Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با اشاره به سرمایه‌گذاری 30 هزار میلیارد تومانی برای اجرای طرح‌های آبرسانی به 10 هزار روستای کشور، از آبرسانی به یک‌هزار روستای محروم ظرف 3 ‌ماه آینده خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» میثم جعفرزاده روز چهارشنبه در گفت‌وگوی زنده با برنامه روی خط خبر شبکه خبر سیما، با تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: در سال‌های گذشته فعالیت‌های آبرسانی به روستاها انجام شده ولی همچنان در کشور حدود 8 میلیون نفر از جمعیت روستایی درگیر تنش آبی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شرایط اقلیمی و وضعیت آبی کشور، اضافه کرد: در دولت مردمی برای کاهش تعداد روستاهای دارای تنش، نیازمند یک اقدام جهادی بودیم که در این راستا وزارت نیرو شورایی را با نام جهاد آبرسانی با مرکزی زیرمجموعه همین شورا تشکیل داد که ماموریت ویژه برای آبرسانی و محرومیت‌زدایی به 10 هزار روستای کشور دارد.

رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو از اولویت‌بندی روستاها در بحث آبرسانی خبر داد و گفت: با دستور رئیس جمهور در روز دوشنبه عملیات اجرایی آبرسانی به 7 هزار و 138 روستا طبق تفاهم‌نامه‌ با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آغاز شد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های آبرسانی در تمامی استان‌های کشور، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و … نسبت به شرایطی که دارند در اولویت بهبود و اصلاح آبرسانی قرار دارند.

جعفرزاده برنامه زمان‌بندی برای اجرای طرح‌های آبرسانی را 30 ماه اعلام و تصریح کرد: مبلغ اعتباری که برای 10 هزار روستا در نظر گرفتیم 30 هزار میلیارد تومان است.

مشاور وزیر نیرو از اختصاص ردیف بودجه با عنوان محرومیت‌زدایی در بودجه 1400 خبر داد و افزود: با همراهی نمایندگان مجلس در قانون بودجه سال 1401 هم این ردیف ادامه خواهد داشت که این اقدام مجلس شورای اسلامی در تسریع روند پروژه‌ها بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در سازوکار طرح‌های آبرسانی از تمامی اقشار مردمی استفاده‌ کرده‌ایم، ادامه داد: از همه نهادهای مردمی، ارگان‌های سپاه پاسداران، ستاد اجرایی فرمان امام (ع)، بنیاد مستضعفان و غیره در شورا و مرکز جهاد آبرسانی حضور دارند که می‌توانند با ظرفیت جهادی طبق زمان‌بندی کیفیت مناسب را در آبرسانی به روستاهای دارای تنش ارائه کنند.

جعفرزاده با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده در سه ماه پیش رو، طرح‌های آبرسانی 1219 روستا به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: در حال حاضر آب مورد نیاز بسیاری از روستاهای مناطق مرزی، با آبرسانی سیار تامین شده که قصد داریم در این طرح‌ها مدل‌های جدیدی را برای آبرسانی سیار ارائه کنیم.

به گزارش وزارت نیرو، رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو جمعیت بهره‌مند از اجرای طرح‌های مرحله اول این طرح را سه میلیون و 500 هزار نفر عنوان کرد و افزود: آبرسانی به این تعداد جمعیت فقط در مرحله ابتدایی صورت می‌گیرد.

برچسب هاشبکه آبرسانی وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شبکه آبرسانی وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو آبرسانی وزارت نیرو طرح های آبرسانی اجرای طرح هزار روستای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید حمزه پور اظهار کرد: روستای کم رضوان از توابع بخش مهران شهرستان لنگه در حال حاضر فاقد شبکه آبرسانی و خط انتقال است و آبفای هرمزگان با هدف تأمین نیاز آبی این روستا و بهبود شرایط زندگی اقدام به اجرای خط انتقال آب به این روستا کرده است.

وی در تشریح جزئیات این پروژه، افزود: در حال حاضر عملیات احداث مخزن ۱۰۰ متر مکعبی این روستا با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده است که با تخصیص ۵۵ میلیارد ریال دیگر، عملیات اجرای ۱۱.۵ کیلومتر خط انتقال نیز آغاز شده است که نیاز آبی این روستا از آب شیرین کن لمزان تأمین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان همچنین از پیش بینی اجرای ۲ کیلومتر شبکه توزیع برای این روستا خبر داد که پس از تأمین اعتبار، عملیات آن نیز آغاز خواهد شد.

گفتنی است، روستای کم رضوان ۲۵۰ نفر جمعیت دارد.

کد خبر 6097826

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود