Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهران چراغ پور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی عددی تا صبح پنج شنبه پدیده جوی قابل ملاحظه‌ای نخواهیم داشت و آسمان استان صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: از اواسط روز پنجشنبه به تدریج از سمت غرب هوای استان در دامنه فعالیت یک سامانه بارشی قرار خواهد گرفت که به تناوب سبب افزایش ابر، بارش باران و برف و وزش باد به نسبت شدید در سطح منطقه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل هواشناسی چهارمحال وبختیاری تصریح کرد: بارش‌ها در نیمه غربی و ارتفاعات استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

چراغ پور ادامه داد: با فعالیت سامانه بارشی در استان لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، مسدود شدن جاده‌های روستایی، آبگرفتگی معابر، کولاک برف، مه و کاهش دید، احتمال ریزش کوه، رانش زمین و سقوط بهمن دور از انتظار نیست.

وی افزود: شهرستان‌های «کوهرنگ»، «اردل»، «فارسان»، «لردگان»، «خانمیرزا»، جنوب «بروجن»، غرب «بن»، «کیار» بیش از دیگر مناطق تحت تأثیر سامانه بارشی قرار خواهند داشت.

مدیر کل هواشناسی چهارمحال وبختیاری مطرح کرد: لغو سفرهای غیر ضروری، احتیاط در تردد جاده‌ای و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ خصوصاً در محورهای کوهستانی، عدم صعود به ارتفاعات و توقف فعالیت‌های کوهنوردی، تنظیم آب ورودی استخرهای پرورش ماهی از جمله اقدامات پیشگیرانه در زمان فعالیت سامانه بارشی در استان است که باید به منظور جلوگیری از حوادث مورد توجه قرار گیرند.

چراغ پور با بیان اینکه حداقل دمای شهرکرد در شبانه روز گذشته منفی ۸.۲ بوده است، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته «کوهرنگ» با حداقل دمای منفی ۱۳.۶ سردترین و «لردگان» با حداکثر دمای ۱۳.۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین نقاط استان بوده‌اند.

کد خبر 5421097

منبع: مهر

کلیدواژه: هواشناسی چهارمحال و بختیاری سامانه بارشی کاهش دما برف و کولاک دهه فجر ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه انقلاب اسلامی ایران جشنواره فیلم فجر آمار کرونا گرگان افتتاح طرح عمرانی شیوع کرونا راهپیمایی 22 بهمن عکس استانها چهلمین جشنواره فیلم فجر بارش برف سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۰۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی برای کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،بر این اساس، از سه شنبه شب تا شنبه هفته آینده انتظار می‌رود بارش‌های رگباری بهاره همراه با وقوع تگرگ و صاعقه در محدوده هشدار سطح نارنجی باشد.
اوج فعالیت این سامانه بارشی برای روز‌های پنجشنبه و جمعه به ویژه در نیمه غربی و جنوبی استان همچون بانه، مریوان، سروآباد، کامیاران، سقز، سنندج، دهگلان پیش بینی شده است.
در پی فعالیت این سامانه، صاعقه و تگرگ، آبگرفتگی موقت معابر داخل شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و ریزش کوه دور از انتظار نیست.

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای کشاورزان یزدی/ بروز مداخلات جوی در بافق
  • سامانه بارشی در راه بوشهر/ صدور هشدار نارنجی
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای کردستان
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • صدور ۲ هشدار نارنجی و زرد با وقوع تندباد لحظه‌ای و رعدوبرق در اصفهان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • ورود سامانه بارشی جدید از دهم اردیبهشت به ایلام
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری
  • ‌فارس از امروز بارانی می‌شود/ تگرگ و صاعقه در راه است