Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین سردار حسن رحیمی - رئیس پلیس تهران - در یادداشتی برای روزنامه همشهری نوشته است: بارگذاری فیلم‌ها و تصاویر شاید سود اندکی برای ادمین یک پیج (مدیر صفحه) داشته باشد، ولی واقعیت این است که انتشار برخی تصاویر موجبات تشویش اذهان عمومی و کاهش احساس امنیت و آرامش جامعه را در پی خواهد داشت و از سوی دیگر انتشار تصاویری مثل درگیری‌های خیابانی، قتل و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می‌تواند به نوعی ساده انگاری و لوث شدن موضوع را به‌دنبال داشته باشد.
استمرار این موضوع باعث می‌شود که هیچ محدودیت و معذوریتی برای بارگذاری هر نوع فیلمی، چه از جنبه اخلاقی و چه از جنبه جنایی وجود نداشته باشد و بدون  شک انجام لجام گسیخته این گونه  اتفاقات، نتایج نامطلوب بسیاری را  چه از جنبه فردی و چه از جنبه  اجتماعی به همراه خواهد داشت.
 دیدن تصاویری توسط کودکان و نوجوانان که دارای ممیزی‌های اخلاقی و جنایی است، می‌تواند تأثیرات نامطلوب بسیاری را به‌دنبال داشته باشد؛ به‌گونه‌ای که موجبات ناامنی و تشویش روحی و روانی آنان را فراهم کرده و این عارضه و مشکل در زندگی آنها می تواند به طرق مختلف، عوارض نامطلوب گوناگونی را به همراه داشته باشند.

همچنان‌که می‌تواند به نوعی خشونت و لا قیدی را در وجود آنان نهادینه کند.
هر چند که تهیه و وجود این گونه تصاویر می‌تواند به‌عنوان سند در اختیار پلیس قرار داده شود، ولی در هرحال انتشار بی‌قید و شرط این گونه تصاویر، تبعات ناگوار و ناخوشایند بسیاری را به‌ دنبال دارد که نیازمند ساماندهی و سازماندهی دقیق و شایسته است.

به‌طور حتم انتشار برخی تصاویر نامطلوب (قتل، درگیری، قمه کشی، فحاشی و...) می‌تواند به آرامی و به‌صورت چراغ خاموش، فرهنگ یک جامعه را به قهقرا و تباهی بکشاند؛ لذا با تأثیری که این گونه تصاویر در ناخودآگاه مخاطبان برجای می‌گذارند، به‌تدریج و ناخواسته نوعی ادبیات لمپنی و دون مایه، جایگزین ادبیات رایج و فاخر یک جامعه می‌شود و همچنین قبح و وقاحت جرائم و اقدامات ناشایست از بین رفته و این گونه رفتارهای نابهنجار به مرور زمان از سوی جامعه پذیرفته شده و هنجارهای اجتماعی جای خود را به ناهنجاری‌ها می‌دهند.

امروز انتشار تصاویر خشن و نامناسب ناخواسته به‌صورت ویژه بین کاربران فضای مجازی دست به‌دست می‌شود که در این میان انتشار این دست از موضوعات توسط برخی رسانه‌های داخلی بسیار تعجب برانگیز و تأسف‌بار است؛ لذا شرایط ایجاب می‌کند که سیستم‌های نظارتی به‌صورت ویژه بر عملکرد رسانه‌های مجازی، نظارت لازم و بایسته را داشته باشند و همچنین لازم است که بسترسازی‌ مناسبی برای ایجاد یک سامانه ملی فراهم شود و همچنین فرهنگسازی‌ لازم برای چگونگی استفاده کاربران از فضای مجازی به عمل‌ آید.

نباید فراموش کرد که فضای مجازی امروز، جزئی از زندگی حقیقی ما محسوب می‌شود و به‌طور حتم تأثیر مستقیمی بر موضوعات اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی جامعه دارد که همه باید تلاش کنند به سهم خود، مانع از آلوده شدن این فضا شوند.

کد خبر 656141 برچسب‌ها پلیس - نیروی انتظامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس نیروی انتظامی فضای مجازی چه از جنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۰۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیش تولید «پایتخت۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد

پس از انتشار اخبار مختلفی درباره سرنوشت تولید فصل هفتم سریال «پایتخت» مشخص شد فصل جدید این سریال وارد مرحله پیش تولید شده و بازیگران از مرداد مقابل دوربین خواهند رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ساخت سری جدید «پایتخت» همیشه مورد بحث بوده است، یک روز خبر از ساخت نسخه سینمایی این سریال در رسانه‌ها و کانال‌های خبری پخش می‌شود و روز دیگر تکذیب این موضوع؛ یک روز نیز خبر از تولید «پایتخت» در قالب همیشگی خود یعنی سریال در رسانه‌ها انتشار پیدا می‌کند.

اخیراً هم خبری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه فصل «هفتم» پایتخت در مرداد ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و پیگیری رسانه‌ها درباره این موضوع حاکی از آن است فصل هفتم سریال «پایتخت» وارد مرحله پیش تولید شده و امید از سوی عوامل پایتخت وجود دارد که فصل هفتم به پخش در نوروز ۱۴۰۴ برسد اما در این فصل سارا و نیکا فرقانی اصل و مهران احمدی حضور نخواهند داشت.

مدتی قبل نیز هومن حاجی عبداللهی بازیگر نقش رحمت در این سریال در نیمه اسفند ۱۴۰۲ با انتشار یک پست در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشته بود: باز داریم می‌آییم، ولی نه برای عید ۱۴۰۳؛ اخیراً نیز مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره تولید و پخش فصل جدید این سریال بیان کرده بود اگر مشکلی پیش نیاید حتماً سریال «پایتخت» جدید را در ۱۴۰۳ خواهیم دید.

گفتنی است الهام غفوری تهیه‌کننده این سریال درباره ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» در گفت‌وگویی گفته بود: مگر قرار بوده نسخه سینمایی «پایتخت» ساخته شود؟ آیا از طرف جایی اعلامی شده است که من بخواهم این را تکذیب کنم؟

منبع: فارس

کد خبر 748105

دیگر خبرها

  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد
  • (ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • آغاز پیش تولید «پایتخت۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد