Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:28:19 GMT

چهارمین دولت پیاپی پرو قسم خورد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۰۶۲۹

چهارمین دولت پیاپی پرو قسم خورد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای دویچه وله؛ کاستیلو در حالی با رشته بحران هایی مانند تلاش ها برای استیضاح او و انتقاد فزاینده از گزینه هایش برای مقام های وزارتی روبروست که دولت پیشین فقط سه روز دوام آورد و هکتور والر نخست وزیر سلف تورس در پی متهم شدن به خشونت از مقام خود کناره گیری کرد.

بزرگ ترین چالش این دولت، تلاش آن برای دریافت تائید از کنگره است که تحت تسلط مخالفان قرار دارد، زیرا در صورت شکست در دریافت رای اعتماد، تورس باید کناره گیری کرده و جای خود را به دولت پنجم بسپارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از برنامه های تورس، انتقال آلبرتو فوجیموری رئیس جمهوری پیشین از بازداشتگاه ویژه به زندان معمولی برای گذراندن دوره محکومیت ۲۵ ساله خود است. دختر فوجیموری رقیب اصلی کاستیلو در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته بود.

اوسکار گراهام که به سرمایه گذاران تمایل دارد، در پست وزارت دارایی و سزار لاندا در جایگاه وزیر امور خارجه دولت تازه باقی مانده اند. کاستیلو هم زمان با دست و پنجه نرم کردن کشورش با پیامدهای زیست محیطی نشت نفت در اقیانوس آرام در میانه ژانویه، مودستور موتویا فیزیکدان هسته ای را جانشین یک آموزگار بی تجربه جغرافی در وزارت خانه محیط زیست کرده و یک پزشک با تجربه در مورد سرزمین های بومیان آمازون را به سمت وزیر بهداشت گمارده است.

رئیس جمهوری توانست برای ۲ دولت نخست رای اعتماد بگیرد، اما سومین دولت پیش از تلاش برای دریافت رای اعتماد، منحل شد.

مخالفان در دسامبر برای استیضاح و برکناری کاستیلو به بهانه نامناسب بودن برای این مقام تلاش کردند، اما نتوانستند آرای کافی در کنگره به دست آورند.

به باور منتقدان ناتوانی کاستیلو برای حفظ و ادامه کار دولت، نگرانی هایی در باره توانایی اش برای رهبری این ملت و اداره کشور، پیش آورده است.

پرو به پایتختی لیما، از شمال با اکوادور و کلمبیا، از شرق با برزیل، از جنوب شرقی با بولیوی، از جنوب با شیلی و از غرب با اقیانوس آرام هم‌مرز است.

برچسب‌ها لیما آمریکای لاتین آمریکای جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لیما آمریکای لاتین آمریکای جنوبی لیما آمریکای لاتین آمریکای جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۰۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بردهای پیاپی نوشاد در مسابقات تنیس روی میز گرند اسمش عربستان

به گزارش خبرنگار مهر، نوشاد عالمیان ملی پوش تنیس روی میز کشور با هدایت «جمیل لطف اله نسبی» مربی با دانش کردستانی در مرحله سوم مقدماتی مسابقات اسمش عربستان، «۳ بر ۰» مقتدرانه نماینده مصر را مغلوب کرد و به جدول اصلی صعود کرد.

در جریان دور سوم مرحله مقدماتی مسابقات انفرادی تنیس روی میز گرند اسمش عربستان، نوشاد عالمیان در مصاف با محمد البیالی حریف مصری که رنکینگ ۶۲ دنیا را در اختیار دارد با نتیجه ۳ بر ۰ به برتری دست یافت.

عالمیان گیم نخست را با پیروزی ۱۱ - ۶ آغاز کرد و در گیم دوم ۱۱ - ۸ در مقابل حریف مصری به برتری رسید.

گیم سوم این بازی با برد قاطع ملی پوش کشورمان همراه بود و نماینده کشورمان ۱۱ بر ۸ برنده این گیم شد تا در مجموع این دیدار با حساب ۳ بر صفر مقتدرانه به سود ایران خاتمه پیدا کند.

با این پیروزی نوشاد عالمیان به جدول اصلی صعود کرد و فردا (شنبه) کار خود را در جدول اصلی مسابقات ادامه خواهد داد.

هدایت پینگ پنگ باز کشورمان در مسابقات اسمش عربستان برعهده جمیل لطف اله نسبی مربی توانمند کردستانی است.

کد خبر 6096838

دیگر خبرها

  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • بردهای پیاپی نوشاد در مسابقات تنیس روی میز گرند اسمش عربستان
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد