Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@10:24:14 GMT

قانون تجارت نیازمند به روزرسانی است

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۰۶۴۵

قانون تجارت نیازمند به روزرسانی است

باشگاه خبرنگاران جوان - سیامک قاجار گفت: اقتصاد در شرایط بسته قرار دارد به همین علت خبری از رقابت و صادرات نیست، بنابراین باید قانون تجارت را متناسب با وضعیت فعلی اصلاح کنیم. اصلاح به معنای بومی سازی نیست و نباید تحت عنوان بومی سازی اجازه هر جنایتی را بدهیم بلکه باید در راستای حل مشکلات کسب و کار‌ها متناسب با تکنولوژی به اصلاح قانون تجارت بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 بر اساس گفته‌های نماینده شورای فضای مجازی وظیفه این نهاد به تصویب رساندن است، اما اجرا برعهده سازمان‌های مربوطه است به عنوان مثال در حوزه رمز ارز‌ها شورای فضای مجازی از بانک مرکزی خواستار قانون گذاری است.

طبق آمار‌های گفته شده از نماینده نظام صنفی رایانه ای، ۵۰ درصد از جرایم در حوزه تجارت الکترونیک، خالی فروشی است یعنی افراد، کیف پول‌های دیجیتال دارند، اما در آن پولی نیست.

ایران در سال ۱۳۸۲ قانونی را تحت عنوان قانون تجارت الکترونیک به منظور شناسایی معاملات و اسناد الکترونیکی به تصویب رساند، این قانون مجموعه اصول و قواعدی است که برای مبادله و ایمنی اطلاعات در واسطه‌های الکترونیکی و با استفاده از سیستم‌های ارتباطی جدید به کار می‌رود. ماده‌های این قانون فعالیت‌های تجاری و غیر تجاری را شامل می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قانون تجارت کسب و کار قانون تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد

ربیعی گفت: ۵۰ هزار متر شبکه توزیع برق در شهرستان میامی طی سال گذشته اصلاح و بهینه‌سازی شد.

وی از نصب ۲۵ دستگاه پست هوایی توزیع برای تامین برق متقاضیان میامی خبر داد و گفت: اجرای ۲۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط از مرحله نخست و دوم خط ۶۳ کیلوولت عباس‌آباد با هدف تامین برق دهستان فرومد تا مجتمع خدمات رفاهی ساخته شد.

ربیعی ادامه داد: ۳۸ هزار متر شبکه‌ توزیع برق روستاهای طلوبین، گلستان، کوهان، هونستان، محمدآباد، جودانه و کلاته اسد از توابع میامی اصلاح و بهینه‌سازی کامل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!