Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی، صبح امروز حملات به صنعا و حومه آن را از سرگرفتند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، یک منبع امنیتی تصریح کرد جنگنده‌های ائتلاف در 4 نوبت منطقه "الحفا" در شهرستان "السبعین" را بمباران کردند و حملاتی را همچنین به شبکه ارتباطات در "جبل بیح" در بخش "مناخه" در استان صنعا و نیز منطقه "الصباحه" در بخش "بنی مطر" صورت دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جنگنده‌های ائتلاف، روز گذشته نیز منطقه "الحف" در بخش "السبعین" را هدف حملات قرار داده و خساراتی را به منازل شهروندان وارد کردند.
یک مقام مسئول در صنعا ضمن محکوم کردن این حملات، متذکر شد که حملات جنگی ائتلاف متجاوز به استان‌های مختلف در سایه سکوت جامعه جهانی ادامه دارد.

جزئیات جدید از حمله یمن به امارات به روایت پنتاگون
پس از حملات موشکی و پهپادی ارتش یمن به امارات، سخنگوی پنتاگون فاش کرد که محل استقرار نظامیان آمریکا در امارات دو بار هدف حمله قرار گرفته است.
«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)،‌ امروز (چهارشنبه)، در مصاحبه با شبکه «الحره» درباره برخی مسائل از جمله حملات اخیر ارتش یمن به پایگاه اماراتی «الظفره» جزئیاتی ارائه کرد.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بخشی از این مصاحبه به حملات صنعاء علیه ابوظبی پرداخت و در این خصوص گفت که آمریکا عملا «گام‌هایی برای بهبود وضعیت دفاعی در برابر حملات فرامرزی حوثی‌ها» اتخاذ می‌کند. جان کربی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه ارتش یمن تاکنون 400 حمله انجام داده، فاش کرد که نیروهای صنعاء «پایگاه الظفره در امارات را که افرادی آمریکایی در آن مستقرند، دو بار هدف حمله قرار داده‌اند».
ارتش یمن همواره اعلام کرده است که تا زمان تداوم تجاوزات ائتلاف سعودی علیه یمن، مواضع راهبردی و حساس کشورهای عضو ائتلاف را هدف قرار خواهد داد.
کربی در ادامه اظهارات خود ضمن اشاره به اظهارات اخیر «کنت مک‌کنزی» فرمانده تروریست‌های آمریکایی «سنتکام»، درباره کمک نظامی به امارات، افزود که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده است که ناوشکن «یو اس اس کول» و یک اسکادران از جنگنده‌های جدید اف-22 را برای کار در کنار نیروهای هوایی امارات به ابوظبی ارسال می‌کند.
سخنگوی پنتاگون اضافه کرد: «ما همچنین با اماراتی‌ها درباره توانمندی‌های دفاعی دیگر که می‌توانیم در زمینه هوایی و موشکی به آن‌ها ارائه کنیم، در ارتباط هستیم. شراکت خود را در منطقه خلیج [فارس] جدی می‌گیریم». این مقام آمریکایی همچنین در بخش دیگری از سخنانش ادعای ائتلاف سعودی و واشنگتن درباره کمک تسلیحاتی ایران به صنعاء را تکرار کرد.
مواضع امارات پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور، -تا پیش از حمله گروه عراقی ناشناس موسوم به «الویه الوعدالحق»- در سه مرحله هدف حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن قرار گرفته بود.
«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌و‌گو با شبکه «العربی» خبر داده بود: «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته [در یمن] به کار خواهد گرفت».
البخیتی هشدار داده بود: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم». پس از این هشدار، خاک امارات سه بار هدف حمله قرار گرفت. پس از اولین حمله «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «حمله پهپادی امروز در ابوظبی را شدیدا محکوم می‌کنم و به خانواده‌های کشته‌شدگان تسلیت می‌گویم و برای زخمی‌ها آرزوی بهبودی عاجل دارم. اسرائیل در کنار امارات است».

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن ارتش یمن هدف حمله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح

به گزارش خبرآنلاین یک منبع دیپلماتیک فرانسوی در این باره به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که «استفان سژورنه» وزیر خارجه کشورش در جریان دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: حمله به رفح ایده بدی است و هیچ مشکلی را حل و فصل نخواهد کرد.

به نقل از ایسنا سژورنه در دفتر نتانیاهو در قدس اشغالی به وی گفت: انجام این کار (حمله به رفح) ایده بدی است و ابهامات زیادی درباره مسائل بشردوستانه و انسانی در آنجا وجود دارد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سه شنبه بر قطعی بودن حمله زمینی به رفح تاکید کرد و گفت که چه توافقی حاصل شود و چه توافقی به دست نیاید، ارتش رژیم اشغالگر وارد رفح خواهد شد.

رژیم صهیونیستی درحال زمینه‌چینی برای یورش به «رفح» است و در همین راستا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم پیشتر اعلام کرده بود که طرح حمله زمینی به رفح را تایید کرده است.

رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه مدعی شد جنوب این منطقه تحت‌ محاصره امن است و ساکنان شمال می‌توانند به این منطقه بروند، اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به‌ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره‌های فلسطینی را آواره کند.

این آوارگان پس از حملات به خان یونس در حال حاضر به رفح منتقل شده‌اند و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن اجباری آنها به خارج سرزمین‌های فلسطین است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901673

دیگر خبرها

  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • مقام سازمان ملل: حمله زمینی به رفح منجر به مرگ صد‌ها هزار نفر می‌شود
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • حمله خشونت‌آمیز پلیس نیویورک به دانشجویان حامی فلسطین در «کلمبیا»
  • روایت عربی از حملات پرتعداد با پهپاد ایرانی به اسرائیل
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد