Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@06:15:52 GMT

۸ میلیارد بودجه فرهنگی به قم اختصاص داده شده است

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۱۰۷۸

۸ میلیارد بودجه فرهنگی به قم اختصاص داده شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیدموسی حسینی کاشانی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که عصر امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم برگزار شد با اشاره به پشتیبانی اعتباری از برنامه های فرهنگی در زمینه های کاهش آسیب های اجتماعی، عفاف و حجاب و … گفت: ما در بودجه کل کشور جدول ۱۷ را داریم که اعتبار قابل توجهی برای کمک به فعالیت های فرهنگی دیده شده که این معمولا در سطح مرکز توزیع می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال کمیته متناظر این جدول در استان قم شکل گرفته و بر مبنای قانون چهار عضو از جمله نماینده سازمان برنامه و بودجه، مدیرکل سازمان تبلیغات و مدیرکل فرهنگ و ارشاد و نماینده حوزه علمیه در این کمیته حضور دارند و این کمیته با نظارت نماینده ولی فقیه و نمایندگان مجلس تشکیل جلسه می‌دهد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان در این زمینه به ما ابلاغ شده است، افزود: طرح هایی که به کمیته ارزیابی ارسال می شود مورد بررسی قرار می گیرد و متناسب با نیاز طرح حمایت مالی صورت می گیرد و ما بنا گذاشتیم که سقف کمک ما ۱۰۰ میلیون تومان باشد.

وی با اشاره به موضوعاتی که مورد حمایت قرار می گیرد، گفت: طرح هایی با موضوعات آسیب‌های فرهنگی، آسیب‌های  اجتماعی، خانواده، مناسبت های دینی، دهه فجر، فلسطین، ایثار و شهادت، انحرافات دینی، عفاف و حجاب و پژوهش های کاربردی باید به کمیته ارائه و بررسی و حمایت شود.

حسینی کاشانی با اشاره به ملزومات ارائه طرح افزود: هر طرح باید با درخواست مؤسسه و مرکز فرهنگی ارائه شود که نامه رسمی داشته باشد و اولیت با مؤسسات فرهنگی و هنری است که تصویر مجوز فعالیت مؤسسه، تصویر اساسنامه، تصویر شناسنامه اعضای مؤسسه، حسابرسی سال‌های قبل مؤسسه، گزارش مالی سال قبل از ملزومات این حمایت است و طرح باید حتما برآورد مالی داشته باشد و ابتدا و انتهایش مشخص باشد که چه خروجی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه جلسات کمیته بررسی طرح‌ها یکشنبه‌ها برگزار می شود و تا الان هم حدود دو میلیارد مصوبه داشتیم، افزود: خواهش ما این است که تا آخر سال طرح ها ارائه شود چراکه رقم این اعتبار برای کل کشور قابل ملاحظه است و این اعتبار برای استان قم قابلیت افزایش را هم دارد.

انتهای پیام/78023

منبع: فارس

کلیدواژه: حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای فرهنگ عمومی بودجه هشت میلیاردی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۱۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: سال گذشته به یک هزار و ۱۶ نفر از مددجویان زنجانی خدمات حقوقی ارائه شد.

روح‌الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سامان‌دهی خدمات حقوقی مددجویان عزیز تحت حمایت و رسیدگی و رفع مشکلات حقوقی، صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم حقوقی و قضائی از افراد و خانواده‌های نیازمند در کنار سایر خدمات توانمندسازی، از رویکردها و اهداف مهم کمیته امداد در حوزه حقوقی است.

وی با اشاره به اینکه خدمات حقوقی به صورت مستمر به جامعه هدف ارائه می‌شود، افزود: در همین راستا سال گذشته یک هزار و ۱۶ نفر از مددجویان کمیته امداد استان زنجان خدمات حقوقی گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکاری در ارائه این خدمات گفت: این نهاد به منظور حمایت همه‌جانبه از مددجویان، خدمات گسترده‌ای در زمینه مشاوره حقوقی، تنظیم لوایح، دفاع در محاکم قضائی (با همکاری وکلای نیکوکار، کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران و وکلای قوه قضائیه) و ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌دهد.

صالحی نقش آموزش و آگاهی‌های مشاوره‌ای، حقوقی و برگزاری دوره‌های مرتبط را در زمینه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت پیرامون مسائل حقوقی و قضائی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر دانست و گفت: این نهاد با برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع بروشورهای حقوقی در جهت آگاه‌سازی مددجویان تحت حمایت اقدامات مؤثری انجام داده است.

کد خبر 747764

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است