Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-شهردار تبریز گفت: در بازدید میدانی که از مناطق حاشیه‌نشین شهر داشتیم و بر اساس ارزیابی موجود از ساکنین این محل، طرح ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین شهر با استقبال شهروندان مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ عباس رنجبر اظهار کرد: بر اساس مطالعاتی که انجام داده‌ایم، طرح خود را برای اولین تحت عنوان توانمندسازی از درون و در قالب قرارگاه اقدام به شورای شهر ارائه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح در دو هفته گذشته به شورای شهر ارائه شده است که در صورت تصویب با به‌سازی بلوک‌های تعیین شده این آغاز می‌شود.

شهردار تبریز تصریح کرد: در طرح توانمندسازی از درون، از بدهی‌های مردم صرف نظر کرده و اقدام به بهسازی معابر و محلات و تعریض آنها می‌کنیم.

وی اضافه کرد: واحدهای مسکونی که در مسیر طرح هستند، تملک می‌شوند و دیگر واحدهای مسکونی نیز بر اساس ضوابط شهرسازی، برای هر واحد دو و نیم طبقه پروانه ساخت ارائه می‌کنیم.

رنجبر تأکید کرد: تنها خواسته ما از مردم این است که احداث ساختمان باید با نظارت مهندس ناظر شهرداری صورت بگیرد تا در موقع زلرله فرو نریزد.

شهردار تبریز حاشیه‌نشینی را موضوعی مهم دانسته و خاطرنشان کرد: بسیاری از شهرهای کشور درگیر مسئله حاشیه‌نشینی هستند و در تمام دنیا نیز این موضوع وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: روش‌هایی که برای حل این معضل در دنیا وجود دارد مشخص است، بدین صورت که آپارتمان‌های بلندمرتبه‌ای احداث می‌کنند و ساکنین خانه‌های تک واحدی را به آنجا انتقال می‌دهند و دوباره در همان محل‌های تک‌واحده آپارتمان‌سازی می‌شود.

رنجبر یادآور شد: مهمترین مشکل این روش این است بافت اجتماعی آن منطقه بهم می‌خورد و مشکلات ایجاد شده برای مردم باعث شکست این روش مدیریتی می‌شود؛ لذا بر اساس مطالعاتی که انجام داده‌ایم، طرح خود را برای اولین بار تحت عنوان توانمندسازی از درون در قالب قرارگاه اقدام به شورای شهر ارائه کردیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری تبریز بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۱۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسین سعیدی سیرائی صبح امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ با همراهی مدیران شهرداری کرج و معتمدان، مشکلات مربوط به منطقه ۳ شهرداری را مورد بررسی قرار داد.

وی در حاشیه پایش مشکلات منطقه سه با اشاره به اینکه برای رسیدن به شهری توسعه یافته در کنار برنامه ریزی و تخصص مدیران به نظرات شهروندان نیاز است، اظهار کرد: نظرات شهروندان در اداره شهر گره‌گشا است، چراکه به صورت عینی با مشکلاتی روبه‌رو و آن را در زندگی روزمره لمس می‌کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در جلسه بررسی مشکلات شهروندان نقطه نظرات خوبی مطرح شد که تلاش می‌کنیم این نقطه نظرها در اداره بهتر این منطقه، عملیاتی شود.

سعیدی سیرائی اضافه کرد: نیازهایی که در جلسه پایش مشکلات مطرح شد مشکلاتی است که قابلیت رفع شدن دارد و به طور قطع با تدبیر مدیران این مهم محقق خواهد شد.

وی گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج افزود: این رویکرد به طور قطع در خصوص سایر مناطق شهرداری کرج نیز وجود خواهد داشت، تلاش می‌کنیم نیاز شهروندان به صورت اولویت مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 747737

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس جمهور با شهروندان مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران
  • شناسایی و قطع ۱۳۳ مورد انشعاب غیرمجاز برق در تبریز
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • دستور دادستان فردیس به شهرداری برای ساماندهی «پارک تندرستی»
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • شناسایی و قطع ۱۳۳ انشعاب غیرمجاز برق در تبریز
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • واکنش ایران به درخواست بی اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند/ شهروندان از تردد در حاشیه کنارگدر‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند