Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهور با تأکید بر لزوم توسعه روابط دو جانبه تهران - توکیو، اظهار داشت: چسبندگی دولت آمریکا به سیاست‌های شکست‌خورده دولت سابق این کشور، مانع اصلی در پیشرفت قابل قبول مذاکرات است.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی «کیشیدا فومیو» نخست وزیر ژاپن با استقبال از ابراز علاقه و تمایل این کشور برای تحکیم و تقویت هر چه بیشتر سطح روابط و همکاری‌های دوجانبه گفت: ایران و ژاپن دو کشور دارای تمدن و تاریخ شکوهمند و صلح‌طلب هستند که تقویت روابط آنها به نفع همه ملت‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهور خاطرنشان کرد: با شناختی که از ظرفیت های دو کشور وجود دارد، می‌توان گام‌های بلندی در مسیر تقویت روابط تهران - توکیو برداشت.

رئیسی چسبندگی دولت آمریکا به سیاست‌های شکست‌خورده دولت سابق این کشور را مانع اصلی در پیشرفت قابل قبول مذاکرات دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران فارغ از توافق هسته ای آمادگی دارد سطح روابط و همکاری های خود را با سایر کشورها از جمله ژاپن در راستای منافع متقابل افزایش دهد.

رئیسی همچنین بر لزوم صلح و ثبات پایدار در جهان تاکید کرد و اظهار داشت: تهران و توکیو با تقویت همکاری‌های مشترک می‌توانند در ایجاد و گسترش صلح و ثبات در منطقه و جهان نقش تاثیر گذاری داشته باشند.

رییس جمهور دخالت بیگانگان را عامل اصلی ناامنی در منطقه دانست و با تاکید بر حل و فصل بحران یمن از طریق گفت وگوهای یمنی - یمنی تصریح کرد: امروز ضرورت دارد با شکسته شدن محاصره ظالمانه یمن، از جنایت هولناک نیروهای ائتلاف در قتل عام و کشتار مردم بی دفاع این کشور جلوگیری شود.

دنبال توسعه سطح روابط و فعال کردن ظرفیت‌های همکاری مشترک هستم

«کیشیدا فومیو» نخست وزیر ژاپن نیز در تماس تلفنی خود با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: در دوران وزارت خارجه و ریاست گروه دوستی ایران و ژاپن چندین بار به تهران سفر کرده ام و امروز در کسوت نخست وزیری با شناختی که از ظرفیت‌های دو کشور دارم، بدنبال توسعه سطح روابط و فعال کردن ظرفیت‌های همکاری مشترک هستم.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سطح روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۱۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه ماه آینده

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه در ماه آینده خبر داد و گفت: در این کمیسیون دو کشور توافقات خوبی خواهند داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه در حاشیه دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران و هیات همراه که عصر امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در ساختمان دادمان برگزار شد، به مسائل مطرح شده در این دیدار اشاره کرد و گفت: کشور ترکیه از کشورهای مهم منطقه و دارای ارتباط خوب با ایران است و با توجه به اینکه مبنای سیاست دولت سیزدهم توسعه روابط با همسایگان قرار داده شده، عزم جدی برای تسهیل مراودات تجار کشورمان با ترکیه داریم.

به گفته بذرپاش در همین راستا ماه آینده، کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه برگزار می شود که در این کمیسیون، دو کشور به توافقات خوبی خواهند رسید.

ترسیم افق تجارت ۳۰ میلیارد دلاری میان ایران و ترکیه

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به روابط ترانزیتی گسترده ایران و ترکیه در ۴ پایانه مرزی اشاره کرد و گفت: دو کشور از طریق چهار پایانه مرزی سرو، بازرگان، رازی و کوزه رش، تبادلات تجاری گسترده دارند و با توجه به موقعیت دو کشور برای ایجاد دسترسی متقابل به بازارهای اروپا و آب های آزاد، چشم انداز تجارت ۳۰ میلیارد دلاری قابل دستیابی است.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه با بیان اینکه برنامه مفصلی برای توسعه ترانزیت و تجارت میان دو کشور داریم، رشد ۵۸ درصدی توسعه ترانزیت ایران در سال گذشته را گواهی بر عزم جدی دولت سیزدهم در این حوزه با فراهم کردن زیرساخت ها دانست.

وی ادامه داد: در کمتر از ۵۰ روز از سال ۱۴۰۳ نیز بیش از ۵۳ درصد رشد ترانزیت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت شده که نشان می دهد مسیر ترانزیتی ایران رو به رشد است.

بذرپاش با اشاره به توافق با ترکیه برای تکمیل کریدور شرقی غربی و جنوبی شمال غربی که می تواند مسیری بسیار مطمئن برای دستیابی به بازارهای اروپا و آب های جنوب باشد، از فرصت های بی نظیر شهرستان خوی و پایانه رازی برای رشد ترانزیت خبر داد.

رییس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه تاکید کرد: محور ترانزیتی خوی قطور رازی در راستی توسعه تجارت در حال اجراست و با اجرای این محور، در نظر گرفتن تسهیلات برای تردد فعالان اقتصادی و توسعه زیرساخت ها برای جابه جایی کالاها، می توانیم در سال ۱۴۰۳ نیز رکورد تازه ای در تجارت با ترکیه به ثبت برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به توافقات کریدوری و ترانزیتی ایران با کشورهای همسایه در یک سال اخیر گفت: برخی از این توافقات خبری نمی شود تا مانع سوء استفاده دشمنان شویم.

وی روابط گروه های دوستی پارلمانی را تکمیل کننده مذاکرات اقتصادی و سیاسی دو کشور دانست و گفت: افق روابط ایران و ترکیه روشن است و امیدواریم این گونه نشست ها به تداوم این روابط کمک کند.

تمایل ترکیه به رشد تجارت و افزایش تبادل گردشگر با ایران

در این دیدار «کایهان ترکمن اوغلو»، رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران نیز به تمایل ترکیه برای تجارت ۳۰ میلیارد دلاری با ایران و افزایش مبادله گردشگران دو کشور از ۳ میلیون نفر به ۵ میلیون نفر در سال اشاره کرد و گفت: ایران و ترکیه سرزمین فرصت ها و بازار خوبی با توجه به مشترکات فرهنگی محسوب می شوند و امیدواریم روابط اقتصادی و تجاری دو کشور بیش از پیش رونق یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رایزنی ایران و تاجیکستان درمورد تقویت روابط دوجانبه
  • برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه ماه آینده
  • تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی
  • باقری:همکاری تهران و دوشنبه برای مقابله با تروریسم ضروری است
  • ایران و تاجیکستان باید از ظرفیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای بهره برند
  • ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم ها نزدیک است؟ | یک دیدگاه متفاوت درباره مثلث ایران، آژانس و آمریکا
  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند