Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@14:31:35 GMT

قم درحال نزدیک شدن به قله پیک ششم کرونا است

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۱۶۲۹

قم درحال نزدیک شدن به قله پیک ششم کرونا است

به گزارش مرکز بهداشت قم، سیامک محبی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران کرونا در سالن کرامت استانداری قم، افزود: بیشتر محلات و مناطق استان در وضعیت قرمز قرار داشته و فقط چهار منطقه نارنجی در قم وجود دارد.

وی با اشاره به وضعیت بیماری کرونا و چرخه سویه اومیکرون در استان اظهار کرد: آمار بستری‌های جدید تا هفته منتهی به ۱۵ بهمن‌ماه با روند افزایشی روبرو بوده است و بستری‌های موجود هم روند افزایشی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی عنوان کرد: از هفت هزار و ۴۰۰ تست اکنون به ۱۱ هزار و ۲۰۰ تست رسیدیم و در مراکز ۹ گانه منتخب هشت هزار و ۴۰۰ تست و در بخش خصوصی نیز یک هزار و ۸۰۰ تست انجام شده است و طی هفته‌های گذشته پنج هزار و ۱۱۷ بیمار شناسایی شده است و به نظر می‌رسد با قله پیک پنجم در شرایط کنونی تفاوتی نداریم.

محبی با اشاره به وضعیت درگیری روستاهای قم با ویروس کرونا بیان کرد: همه روستاهای قم درگیر بحران کرونا هستند و ۵۰ درصد تست‌ها در دو شهرستان کهک و جعفرآباد مثبت است و اهالی بخش سلفچگان نیز درگیر بحران هستند؛ درگیری اومیکرون در بین دانش آموزان شدت یافته است و تعطیلی‌ها می‌تواند در کاهش روند بیماری تاثیرگذار باشد.

 وی با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی افزود: در قالب این طرح چهار هزار تست و آزمایش کووید ۱۹ صورت گرفته و با هدف نظارت و حفظ سلامت مردم سه هزار و ۴۰۰ مورد بازدید انجام شده و بر همین اساس ۶۱۶ مورد اخطار داده شده و ۱۱ مرکز هم پلمپ شده است.

ادامه وضعیت نامطلوب واکسیناسیون در قم

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در استان بیان کرد: با وجود اینکه زیرساخت خوبی در زمینه واکسیناسیون داریم اما قم در وضعیت نامطلوبی قرار دارد. در زمینه تزریق دوز اول و دوم و سوم فاصله زیادی داریم حتی از استان‌هایی که کم‌ترین زیرساخت درمانی را دارند، از شهرهای کوچک هم پایین تر هستیم و در این راستا نیاز به اطلاع رسانی و اقناع سازی بیشتری داریم.

 محبی عنوان کرد: بالاترین پوشش واکسیناسیون دز اول مربوط به تهران است و در قم این آمار به ۷۷.۳ درصد رسیده است؛ در مورد تزریق دز دوم نیز آمار قم ۶۲.۳ درصد و در مورد تزریق دوز سوم وضعیت قم ۱۵.۳ درصد است.

 وی از استاندار و ستاد استانی مقابله با کرونا درخواست کرد که اطلاع رسانی گسترده در امر پیشگیری از بیماری کرونا، الزام به زدن ماسک و همچنین نظارت بر حمل و نقل عمومی و غیر حضوری شدن آموزش مراکز عالی و حوزه‌ها و تمدید تعطیلی مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی را در دستور کار قرار دهند.

 محبی در پایان سخنان خود بر فراهم کردن زمینه دورکاری کارکنانی که بیماری زمینه‌ایی دارند یا باردار هستند، تاکید کرد.

استان قم از هشتم بهمن‌ماه جاری، دوباره در وضعیت «قرمز» کرونایی قرار گرفته است. 

ویروس «کرونا» موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.     

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک»، «فاصله‌گذاری اجتماعی» و «پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری» و همچنین «تزریق واکسن» توصیه شده است.   

شهروندان برای طرح هر گونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند. 

ویروس کرونا ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌ صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد و ۳۰ بهمن سال ۱۳۹۸ ویروس کرونا در ایران و استان قم شناسایی و اعلام شد. 

برچسب‌ها کرونا اومیکرون قم واکسیناسیون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا اومیکرون قم کرونا اومیکرون قم واکسیناسیون ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آرتتا: ما نمی‌توانیم منچسترسیتی را کنترل کنیم
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است