Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@06:36:57 GMT

رفع مشکل خشکی چشم با ورزش

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۱۹۱۳

وقت گذاشتن برای ورزش منظم به چشمان شما احساس بهتری خواهد داد. ناطقان: گروهی به سرپرستی محققان دانشگاه واترلو، کانادا دریافتند که افزایش قابل‌توجه ترشح اشک و پایداری لایه اشک پس از شرکت در تمرینات هوازی می‌تواند راه‌حل برای تسکین خشکی و خارش چشم باشد.

هر بار که پلک می‌زنیم، چشمان ما با لایه اشکی پوشانده می‌شود که  یک پوشش محافظ ضروری برای حفظ عملکرد سالم چشم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لایه اشک سالم شامل سه لایه روغن، آب و موسین است که با هم کار می‌کنند تا سطح چشم را هیدراته کرده و در برابر عوامل تحریک‌کننده عفونت مانند گرد و غبار یا خاک محافظت ایجاد کنند.

هنگامی که قسمتی از لایه اشکی ناپایدار می‌شود، سطح چشم می‌تواند نقاط خشکی ایجاد کند که باعث علائم چشمی مانند خارش یا سوزش می‌شود.

هاینز اوچر، داوطلب دکترای علوم بینایی در واترلو می‌گوید: «با توجه به فعالیت‌های ما که به استفاده از صفحه نمایش گره خورده است، علائم خشکی چشم به‌طور فزاینده‌ای رایج می‌شوند. به‌جای استفاده از قطره‌های چشمی یا سایر درمان‌های جایگزین، هدف تحقیق ما این بود که تعیین کنیم آیا فعال ماندن بدن می‌تواند یک اقدام پیشگیرانه موثر در برابر خشکی باشد یا خیر».

۵۲ شرکت‌کننده برای شرکت در یک جلسه تمرینی به دو گروه ورزشکار و غیر ورزشکار تقسیم شدند. شرکت‌کنندگان در گروه ورزشکاران حداقل پنج بار در هفته ورزش می‌کردند، در حالی که شرکت‌کنندگان غیر ورزشکار بیش از یک بار در هفته ورزش نمی‌کردند. محققان که شامل کارشناسان دانشگاه کیپ کوست غنا بودند، قبل و پنج دقیقه بعد از هر جلسه تمرین، معاینات بصری را انجام دادند که در آن ترشح اشک و زمان در هم شکستن (لایه) اشک ارزیابی شد.

در حالی که شرکت‌کنندگان در گروه ورزشکاران بیشترین افزایش را نشان دادند، اوچر می‌گوید که همه شرکت‌کنندگان پس از جلسه تمرین افزایش معنی‌داری را در کمیت اشک و ثبات لایه اشکی تجربه کردند.

اوچر افزود: «این روش می‌تواند برای افراد چالش‌برانگیز باشد تا به‌طور منظم ورزش کنند، زمانی‌که تقاضا برای ساعت‌های طولانی‌تری کار کردن در مقابل نمایشگرها وجود دارد. با این حال، یافته‌های ما نشان می‌دهد که فعالیت بدنی می‌تواند نه تنها برای سلامت کلی ما بلکه برای سلامت چشم ما نیز بسیار مهم باشد».

منبع: مشرق برچسب ها: رفع مشکل ، خشکی چشم ، ورزش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رفع مشکل خشکی چشم ورزش شرکت کنندگان لایه اشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی مارون در نمایشگاه تخصصی ۲۰۲۴ CHINAPLAS

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط‌ عمومی و امور بین ‌الملل شرکت پتروشیمی مارون، شرکت‌کنندگان از ۴۰ کشور دنیا روزانه پذیرای هزاران نفر از بازدید کنندگان بودند و به فراخور این اجتماع بزرگ بستر بسیار مناسبی برای گسترش تعاملات و ارتقاع سطح اطلاعات برای تمامی میزبانان و بازدید کنندگان فراهم شد.

نمایشگاه چاینا پلاس به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری این صنعت در آسیا و یکی از تاثیرگذارترین نمایشگاه‌های جهان، با فراهم کردن فرصت‌ های مذاکرات و بازدیدهای تجاری و اقتصادی از اقصی نقاط دنیا به شکل گسترده‌ای بین فعالان صنعت پلاستیک و لاستیک دنیا شناخته شده است و سالیانه میلیون ها متخصص و فعالان این حوزه از این نمایشگاه بازدید می‌کنند

نمایشگاه چاینا پلاس از ۳۵ سال پیش تا کنون مهمترین مرکز عرضه و تجارت محصولات پلاستیک و پتروشیمی است و جایگاه ویژه ای را در بین رویداد های این صنعت دارا می باشد.

شرکت پتروشیمی مارون در این دوره از نمایشگاه چاینا پلاس، با غرفه‌ای ویژه و محوری در سالن اصلی نمایشگاه و در کنار بزرگ‌ترین شرکت‌های پتروشیمی جهان، آخرین محصولات خود را در زمینه پتروشیمی و تولیدات حرفه ای ارائه نمود.

پتروشیمی مارون به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت پتروشیمی و پلی اتیلن ، با حضور متخصصین و تیم بازرگانی مجرب خود ضمن شرکت در این رویداد، جلسات فشرده و رایزنی های مثبتی با نمایندگان شرکت‌ها و تجار بین المللی برگزار نمود که به تبادل نظر، عقد قرارداد و تنظیم تفاهمنامه هایی در خصوص همکاری های متقابل در زمینه صادرات و انتقال تکنولوژی منجر شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902384

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان آزمون تخصصی حفظ قرآن
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • شرکت ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم
  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی مارون در نمایشگاه تخصصی ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در کردستان برگزار شد
  • راهپیمایی بانوان ساوجبلاغی در حمایت از مجریان طرح نور
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران