Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@22:41:43 GMT

انقلاب اسلامی ما را از پزشکان خارجی بی‌نیاز کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۲۲۱۴

انقلاب اسلامی ما را از پزشکان خارجی بی‌نیاز کرد

ایسنا/کرمان در راستای جهاد تبیین که از طرف مقام معظم رهبری صورت گرفت، دکتر زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی امشب در شبکه کرمان به بیان دستاوردهای جمهوری اسلامی پرداخت.

به گزارش ایسنا این دستاوردها به شرح زیر است:

استقلال
دستاوردهای انقلاب سرفصل های متفاوتب دارد و در حوزه های مختلف صورت گرفته است، استقلال در راس آنها قرار می گیرد اما گسترش عدالت اجتماعی، عزت و اقتدار ملی، برخورداری های عمومی، زیرساخت ها، معنویت، عزت و کرامت زن، آزادی و مردم سالاری دینی و دستاوردهای خارجی را نیز باید دارای اهمیت برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقلال جمهوری اسلامی هم جنبه های مختلفی دارد، استقلال اقتصادی، استقلال فرهنگی، استقلال سیاسی و استقلال امنیتی دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی محسوب می شوند.

علمی و پزشکی
کشور ما در حوزه های زیادی پیشرفت کرده و در دنیا حرف های زیادی برای گفتن دارد که حوزه های علمی و فناوری در راس قرار می گیرند، به جایگاه علمی ما در جهان نگاه کنید، پیشرفت های پزشکی کشور ما را از پزشک خارجی که در زمان شاه ملعون چشم گیر بودند بی نیاز کرده و به سمت خودکفایی دارویی و تجهیزاتی هم پیش می رویم، پیشرفت های نظامی، دانشگاهی، صنعتی و مسائل بین الملل را هم باید به آن اضافه کنیم، همه این ها از اعتماد به نفس ملی سرچشمه می گیرند که جمهوری اسلامی به همه مردمش بخشید.

نظامی و دفاعی
کشور ما در سال های پیش از انقلاب، یک کشور مطلقِ وابسته بود، آمریکا در جزئی ترین مسائل ما حضور داشت، برای ما بر حسب منافع خودش تصمیم می گرفت و نیروهای مسلح مان را اداره می کرد، اما در جمهوری اسلامی مردم تصمیم می گیرند و مسوولان خود را انتخاب می کنند، استقلال سیاسی انقلاب اسلامی یک بحث بسیار مهم است.

از نظر نظامی هم کشور ما وابسته و تحت امر مستشاران آمریکایی بود، آن ها برای ما تصمیم می گرفتند و ملت را زیر چکمه های خودشان قرار داده بودند، امروز اما ارتش و سپاه پاسداران ما با تسلیحات ساخت داخل، در اوج اقتدار هستند و کسی برایشان تکلیف تعیین نمی کند، آن ها امنیت کشور را تا کیلومترها آن طرف تر از مرزها حفظ کرده و خطر دشمن را در مرزهای خودش نگه داشته اند، این را مدیون سردارانی مانند حاج قاسم سلیمانی هستیم، جایگاه نظامی ما بسیار متفاوت شده، ما حتی به کشورهای دیگر هم مشاوره نظامی می دهیم.

بهداشت عمومی
کشور ما در سالهای قبل از انقلاب، از نظر بهداشت عمومی در فقط مطلق بسر می برد، بیماری هایی مانند وبا، مالاریا و فلج اطفال در کشور غوغا و مردم را قتل عام می کرد، آن زمان نسبت به امروز نفت بیشتری می فروختیم اما ۸.۵ درصد نوزادان ما در بدو تولد فوت می کردند، اما اکنون این عدد به کمتر از یک درصد رسیده است.

آن زمان پزشک های خارجی بیماران ما را ویزیت می کردند، اما اکنون پزشک صادر می کنیم، ما در طول چهل و چند سال توانستیم روی پای خودمان بایستیم، کشف چند نوع واکسن کرونا نشان دهنده عمق پیشرفت در حوزه پزشکی است.

دانشگاهی
در دوران قبل از انقلاب، تعداد دانشگاه ها خیلی کم بود، جوانان ما آرزو داشتند تحصیلات عالی داشته باشند، اما نمی توانستند، در همین کرمان ما دانشگاه نداشتیم فقط یک موسسه آموزش عالی مدیریت بازرگانی بود، اما اکنون همه شهرستان های کوچک و بزرگ ما دارای دانشگاه هستند و حتی صندلی خالی دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی کشور ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۲۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت در دیگر کشورها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

امام جمعه قم با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار کرد: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا علیه السلام می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد. بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مردم رفتار ما را نگاه کرده و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه همین رفتار است که اگر گفته‌های ما منطقی باشد به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنگونه مکتب اهل بیت علیهم السلام را به مردم معرفی کنید که دل‌های آماده به شما گرایش پیدا کنند، زیرا شما نماینده مکتبی هستید که می‌تواند ایجاد جاذبه نماید.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضورتان در ایران و خصوصاً شهر مقدس قم، عزم و اراده شما را برای تلاش بیشتر فراهم سازد که خداوند متعال می‌فرماید «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا.»

وی با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشورهای آفریقایی به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نه تنها مدافع شیعه و مسلمانان، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان است. ما قدر تک تک شما را می‌‎دانیم و در مشکلات در کنار شما خواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی مسلمانان را عنصر پیکر واحد می‌داند.

در ابتدای این جلسه، رهبر شیعیان مالی ایران را پشتیبان انسانیت و کشوری عنوان کرد که اسلام را سر پا نگاه داشته است و گفت: همگان می‌دانند که ایران از مظلومان دفاع می‌کند.

«سید محمد شوالا حیدرا» همچنین گزارشی از وضعیت شیعیان کشور مالی و انعکاس خوب حمله ایران به رژیم صهیونیستی در کشورهای آفریقایی ارائه شد.

کد خبر 6095647

دیگر خبرها

  • اولین حرف های آتیلا حجازی درباره استقلال | من خارج از کشور بودم اما ...|‌ با این شرایط قهرمانی آسیا صد درصد شدنی است
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • عملیات «وعده صادق» قدرت ایران را به نمایش گذاشت
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • ◄ واردات لوکوموتیو آری یا خیر؟
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • پیکر شهید «فرزین بلیان» در بانه تشییع شد
  • درخواست مقام عالیرتبه نظامی: فعالان رسانه‌ای کشور آرایش تهاجمی بگیرند
  • مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور باید آرایش تهاجمی بگیرند