Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@21:26:02 GMT

با مصرف این خوراکی ها آسوده بخوابید

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۳۳۸۸

‍‍‍‍‍‍

 موز  جو دوسر  چای بابونه  آب آلبالو  بادام  مواد معدنی یک اسموتی برای کمک به خواب بهتر

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر ایران، خواب بخشی جدانشدنی از مفهوم سلامتی به شمار می‌رود. در واقع خواب کافی و با کیفیت نه تنها از عملکرد سالم مغز پشتیبانی می‌کند بلکه باعث می‌شود در طول روز هوشیارتر و متمرکزتر شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواب مناسب همچنین سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.

زمانی که خواب هستیم، بدن به طور خودکار و بدون آن که متوجه شویم به مغز استراحت می‌دهد و در صورت لزوم آن را وارد فاز تعمیر می‌کند. ماهیچه‌ها فرصتی دوباره برای بازیابی انرژی خود می‌یابند و سلول‌ها و رگ‌های خونی آسیب دیده هم ترمیم می‌شوند.

بر اساس مطالعه‌ای که از طریق مرکز ملی اطلاعات زیست فناوری آمریکا قابل دسترسی است، بی خوابی یکی از چالش‌های دانش پزشکی محسوب می‌شود. برای مثال نزدیک به ۳۵ درصد از آمریکایی‌ها از علائم بی خوابی رنج می‌برند.

شاید وقت آن رسیده باشد که از غذا‌ها و نوشیدنی‌های طبیعی که خواب بهتر را پشتیبانی می‌کنند استفاده کنیم. البته پیروی منظم از یک رژیم غذایی سالم و متنوع پر از میوه‌ها و سبزیجات تازه نیز کمک کننده است.

اگر شما هم برای داشتن خواب شبانه با کیفیت با چالش‌های مختلفی رو به رو هستید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه می‌توانم کیفیت خواب خود را بهبود دهم؟ در ادامه چند مورد از مواد غذایی موثر و همچنین یک نوشیدنی به شکل اسموتی (نرم نوش) را معرفی خواهیم کرد:

خوردن یک میان وعده سبک که ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات باشد، راهی عالی برای داشتن یک شب آرام است. موارد زیر نیز هر یک به نوبه خود در این راه تاثیر قابل ملاحظه‌ای دارند:

 موز

موز منبع خوبی از منیزیم است که می‌تواند با شل کردن ماهیچه‌ها به خواب راحت شبانه کمک کند.

 جو دوسر

بلغور جو دوسر سرشار از کربوهیدرات و فیبر است که در مقادیر کم برای عملکرد دستگاه گوارش و شکم مفید هستند. گزارش شده است که مصرف جو دو سر قبل از خواب باعث خواب آلودگی می‌شود که به احتمال زیاد به دلیل محتوای جزئی ملاتونین است.

 چای بابونه

چای بابونه حاوی آنتی اکسیدان آپیژنین است که به گیرنده‌های خاصی در مغز متصل می‌شود و ممکن است در ادامه سبب خواب آلودگی شود. این عملکرد توضیح می‌دهد که چرا در بیشتر دمنوش‌های خواب آور از بابونه استفاده می‌کنند.

 آب آلبالو

این میوه دارای غلظت بالاتر از حد متوسط ملاتونین است. ملاتونین هم هورمونی است که به خواب سالم کمک می‌کند. آلبالو همچنین نسبت به سایر هم خانواده‌های خود قند کمتری دارد. در نتیجه با پایین نگه داشتن سطح انرژی شما اجازه می‌دهد تا بتوانید استراحت کنید و دوباره شارژ شوید.

 بادام

بادام منبع عالی منیزیم و هورمون ملاتونین است. ملاتونین ساعت داخلی بدن را تنظیم می‌کند و به آن سیگنال می‌دهد تا برای خواب آماده شود.

 مواد معدنی

مکمل‌های حاوی مواد معدنی کمیاب یا حمام با نمک اپسوم می‌تواند به آرامش عضلانی کمک کند و خواب شبانه را بهبود ببخشد.

از مواد غذایی تا دستورالعمل اسموتی فوق العاده‌ای که به خواب بهتر کمک می‌کنند

یک اسموتی برای کمک به خواب بهتر

و، اما دستورالعمل "اسموتی خواب خوش" که به راستی می‌تواند پایانی بر مشکلات خواب هر یک از رده‌های سنی باشد:

- ¼ فنجان جو دوسر (نپخته)

- ۱ فنجان اسفناج تازه

- ½ فنجان چای بابونه دم کرده (خنک شده)

- ½ فنجان آب آلبالو (یا حتی چای آلبالو خنک شده)

- ۱ عدد موز (تازه یا منجمد)

- ۱ قاشق غذاخوری کره بادام

جو دو سر نپخته را در مخلوط کن بریزید تا به صورت ریز آسیاب شود.

اسفناج، چای بابونه، آب آلبالو، موز و کره بادام را به مخلوط کن اضافه کنید و اجازه دهید تا یکدست شوند. به همین سادگی اسموتی خواب خوش شما آماده است!

اگر آب آلبالو شیرین نشده در دسترس نبود، آن را با چای یا آب بابونه اضافی جایگزین کنید. برای تهیه یک نوشیدنی آرام بخش در شب، این اسموتی را می‌توان به صورت گرم نیز سرو کرد.

محتوای تغذیه‌ای (تخمینی)
کالری: ۳۵۱ کیلوکالری (۱۸%)

کربوهیدرات: ۶۰ گرم (۲۰%)

پروتئین: ۹ گرم (۱۸%)

چربی: ۱۱ گرم (۱۷%)

چربی اشباع شده: ۱ گرم (۶%)

چربی غیراشباع: ۳ گرم

سدیم: ۳۷ میلی گرم (۲%)

پتاسیم: ۹۸۴ میلی گرم (۲۸%)

فیبر: ۷ گرم (۲۹%)

شکر: ۲۷ گرم (۳۰%)

ویتامین آ: ۲۸۸۹ واحد (۵۸%)

ویتامین ث: ۱۹ میلی گرم (۲۳%)

کلسیم: ۱۱۱ میلی گرم (۱۱%)

آهن: ۳ میلی گرم (۱۷%)

منبع: عصر ایران این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد خواب سیستم ایمنی بی خوابی خوراکی خواب کافی خواب آرام اخبار مرتبط چرا باید خواب کافی داشته باشیم؟ چند خوردنی مفید برای قبل از خواب این دمنوش‌ها بی‌خوابی را درمان می‌کند! دلایل بی‌خوابی در کودکان کسانی که نمی‌خوابند ، بخوانند! مواردی که باعث اختلال در خواب می‌ شود ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها با مصرف این خوراکی ها آسوده بخوابید ایمنی ۲۰ماهه بدن پس از ابتلا به کرونا کمبود آهن با بدن چه می کند؟ ساده‌ ترین راه کاهش وزن! شکار دیدنی ناسا از سیاره زهره + عکس چه افرادی دوز چهارم واکسن کرونا را تزریق کنند؟ زمین در سال ۲۱۰۰چه شکلی است؟ چگونه زخم دهانه رحم را درمان کنیم؟ ویژگی های جدید اینستاگرام حرکت بهتر نابینایان با فناوری جدید هواوی آغاز واکسیناسیون کودکان ۵تا ۹سال در مشهد پرونده های کثیرالشاکی و کثیرالمتهم مهم ترین چالش قضایی تهران است مسئولان بهشت زهرا: پذیرش ۱۷۰ تا ۲۰۰فوتی در تهران حاشیه های جالب دنیای فوتبال سیگار کشیدن عملکرد شناختی مغز را مختل می کند گفت و گوی ملک سلمان و جو بایدن در مورد ایران تقدیر عجیب از زاکانی بر روی سنگ قبر نیما یوشیج! + عکس کنایه مجری معروف صداوسیما به افزایش قیمت گوشت نمایش آبرومندانه الهلال برابر چلسی ‏هزار روز تا بازگشت پمپئو یا ترامپ؟! ادامه مذاکرات اولیانوف و مورا در خصوص احیای برجام موافقت کمیسیون تلفیق با افزایش حقوق محیط بانان قیمت خودروهای آمیکو + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) پنجره‌ هوشمندی که دمای اتاق را تنظیم می‌ کند حضور مقام عالی‌رتبه در سفارت ایران در وین قیمت خودروهای بایک + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) قیمت خودروهای کی ام سی + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) حضور معاون وزیر خارجه بریتانیا در کنگره آمریکا در مورد مذاکرات وین فاجعه تهیه آبمیوه از پرتقال های فاسد در شمال + فیلم قیمت لوکس ترین مدل های آبمیوه گیری + جدول سرگیجه ناشی از کرونا چه نشانه هایی دارد؟ اگر بایدن این توافق را امضا نکند هیچ اتفاقی نمی افتد وضعیت مدارس ایران را با جهان مقایسه کنید، گریه‌ تان می‌ گیرد بازار گوشت قرمز به ثبات می‌رسد معیار برگزاری راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن اعلام شد کاهش قیمت مسکن در راه است؟ نیروهای مسلح تا پایان شیوع اومیکرون آمادگی داشته باشند منشا جنایت اهواز فضای مجازی بود سی ان ان: دولت بایدن مهلت توافق را پایان فوریه تعیین کرد مسیر راه آهن تهران - ارومیه بازگشایی شد افزایش مبتلایان کرونا در تهران برکناری عزیزی خادم رسمی شد قیمت یخچال‌ فریز به ۲۰۰ میلیون هم رسید (جدول) احتمال ۴ سال زندان برای لگد به گربه + فیلم کاهش دمای هوا در سواحل شمالی کشور قیمت خودروهای جیلی + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) بازار خودرو در انتظار معجزه است؟ خودروسازان آلمانی در چه وضعیتی هستند؟ بایدن بین ایران و اسرائیل یکی را انتخاب کند سفر ارزان به شیراز چند؟ (جدول) بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خواب سیستم ایمنی بی خوابی خوراکی خواب کافی خواب آرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید

به گزارش صدای ایران از ایرنا،دکتر حبیب‌الله خزایی روز شنبه با بیان اینکه عموم مردم بعد از چند شب بی‌خوابی سراغ مصرف دارو‌های خواب آور می‌روند به ایرنا توضیح داد که مصرف خودسرانه دارو‌های خواب آور می‌تواند عواقب، پیامد‌ها و عوارضی را برای شخص مصرف کننده در پی داشته باشد.

این فوق تخصص طب خواب با اشاره به اینکه بی‌خوابی باید حداقل سه ماه و هفته‌ای سه شب ادامه داشته باشد افزود: اگر شخصی در این مدت بی خوابی را تجربه کرد، نیاز به پیگیری و دریافت خدمات تخصصی و در صورت نیاز و تشخیص پزشک، نیاز به مصرف دارو خواهد داشت.

دکتر خزایی با تاکید بر اینکه بی خوابی‌های زودگذر عموما بدون نیاز به مصرف دارو خود به خود از بین می‌روند گفت: کسانی که تجربه کوتاه مدتی از بی خوابی دارند نباید خودسرانه به مصرف دارو روی بیاورند چراکه این دارو‌های غیرنسخه ای، خطر وابستگی شدید را در فرد ایجاد می‌کند.

وی ضمن هشدار نسبت به مصرف دارو‌های خواب آور گفت: اغلب بی خوابی‌های اتفاق افتاده برای افراد نیاز به مصرف هیچ دارویی ندارند و بعد از مدتی این مشکل حل خواهد شد.

 یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در حوزه سلامت جسم و روان انسان ها، خواب نرمال و طبیعی است چراکه بروز اختلال در روند آن، می‌تواند سلامت انسان‌ها را مورد تهدید قرار دهد و براساس آخرین اطلاعات از انجمن علمی روان پزشکان ایران، یک سوم مردم ایران از بی خوابی به عنوان شایع‌ترین اختلال خواب رنج می‌برند.

در سال ۲۰۱۰ یک مطالعه توسط محققان دانشگاه 'وارویک' نشان داد: افرادی که هر شب کمتر از ۶ ساعت می‌خوابند در قیاس با افرادی که در شب ۶ تا ۸ ساعت توصیه شده می‌خوابند، ۱۲ درصد بیشتر احتمال دارد که دچار مرگ زودهنگام (پیش از ۶۵ سال) شوند.

از سوی دیگر مطالعات نشان داده اند که خوابیدن بازیابی قطعاتی از اطلاعات را که ممکن است در گوشه‌ای از مغز ما فراموش شده باشند، آسانتر می‌کند و همچنین مطالعه دیگری از محققان دانشگاه اکستر نشان داد که در دو موقعیت که افراد اطلاعات را در طول دوره ۱۲ ساعته بیداری فراموش می‌کنند، احتمال بیاد آوردن این اطلاعات بعد از یک شب خوابیدن، حدود ۲ برابر می‌شود.



دیگر خبرها

  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند