Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@18:05:55 GMT

کلاهبرداری سریالی از پدربزرگ ها و مادربزرگ ها

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۳۵۳۰

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شهروند، تبهکار حرفه ای به سراغ سالمندان و افراد بیسواد می رفت و به بهانه کمک در برداشت و انتقال وجه از آنان کلاهبرداری می‌کرد. این مجرم پس از چند کلاهبرداری، در عملیات کارآگاهان پلیس در اراک دستگیر شد.

سرهنگ کارآگاه کامیار چهری رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: «در پی شکایت تعدادی از شهروندان مسن مبنی بر سوء استفاده از کارت‌های عابر بانک این افراد و برداشت غیر مجاز از این کارت ها، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اهمیت موضوع پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد. تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.»

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی افزود: «در تحقیقات اولیه پلیس از مالباختگان مشخص شد مدتی است که فردی با حضور در نزدیکی برخی از دستگاه‌های عابر بانک، افراد مسن بیسواد و یا کم سواد را شناسایی می کند.

او به بهانه کمک به این افراد در برداشت و یا انتقال وجه در فرصتی مناسب اقدام به برداشت از حساب این افراد می‌کند. در ادامه روند رسیدگی به این پرونده و در اقداماتی تخصصی، فرد کلاهبردار شناسایی و در عملیات کارآگاهان پلیس دستگیر شد.»

او با اشاره به اعتراف متهم به ۱۰ کلاهبرداری گفت: «۱۲ عدد کارت از مخفیگاه متهم کشف شد. همچنین فرد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده با قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.»

منبع: شهروند این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد عابر بانک کلاهبرداری افراد مسن اخبار مرتبط روش جدید کلاهبرداری از طریق حساب بانکی شگرد عجیب کلاهبردار حرفه‌ای برای سرقت از عابربانک دستگیری آرسن لوپن‌های اینترنتی! +فیلم سوءاستفاده دوستان و اقوام از عابر بانک اشخاص کلاهبرداری کارت به کارت از مردم کلاهبرداری‌های کارتی شبانه یا روز تعطیل ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها توافق مورد رضایت طرف ایرانی نیست کرملین اظهارات مکرون را در مورد اوکراین رد کرد صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۱۱/۲۱) با مصرف این خوراکی ها آسوده بخوابید ایمنی ۲۰ماهه بدن پس از ابتلا به کرونا کمبود آهن با بدن چه می کند؟ ساده‌ ترین راه کاهش وزن! شکار دیدنی ناسا از سیاره زهره + عکس چه افرادی دوز چهارم واکسن کرونا را تزریق کنند؟ زمین در سال ۲۱۰۰چه شکلی است؟ چگونه زخم دهانه رحم را درمان کنیم؟ ویژگی های جدید اینستاگرام حرکت بهتر نابینایان با فناوری جدید هواوی آغاز واکسیناسیون کودکان ۵تا ۹سال در مشهد پرونده های کثیرالشاکی و کثیرالمتهم مهم ترین چالش قضایی تهران است مسئولان بهشت زهرا: پذیرش ۱۷۰ تا ۲۰۰فوتی در تهران حاشیه های جالب دنیای فوتبال سیگار کشیدن عملکرد شناختی مغز را مختل می کند گفت و گوی ملک سلمان و جو بایدن در مورد ایران تقدیر عجیب از زاکانی بر روی سنگ قبر نیما یوشیج! + عکس کنایه مجری معروف صداوسیما به افزایش قیمت گوشت نمایش آبرومندانه الهلال برابر چلسی ‏هزار روز تا بازگشت پمپئو یا ترامپ؟! ادامه مذاکرات اولیانوف و مورا در خصوص احیای برجام موافقت کمیسیون تلفیق با افزایش حقوق محیط بانان قیمت خودروهای آمیکو + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) پنجره‌ هوشمندی که دمای اتاق را تنظیم می‌ کند حضور مقام عالی‌رتبه در سفارت ایران در وین قیمت خودروهای بایک + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) قیمت خودروهای کی ام سی + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) حضور معاون وزیر خارجه بریتانیا در کنگره آمریکا در مورد مذاکرات وین فاجعه تهیه آبمیوه از پرتقال های فاسد در شمال + فیلم قیمت لوکس ترین مدل های آبمیوه گیری + جدول سرگیجه ناشی از کرونا چه نشانه هایی دارد؟ اگر بایدن این توافق را امضا نکند هیچ اتفاقی نمی افتد وضعیت مدارس ایران را با جهان مقایسه کنید، گریه‌ تان می‌ گیرد بازار گوشت قرمز به ثبات می‌رسد معیار برگزاری راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن اعلام شد کاهش قیمت مسکن در راه است؟ نیروهای مسلح تا پایان شیوع اومیکرون آمادگی داشته باشند منشا جنایت اهواز فضای مجازی بود سی ان ان: دولت بایدن مهلت توافق را پایان فوریه تعیین کرد مسیر راه آهن تهران - ارومیه بازگشایی شد افزایش مبتلایان کرونا در تهران برکناری عزیزی خادم رسمی شد قیمت یخچال‌ فریز به ۲۰۰ میلیون هم رسید (جدول) احتمال ۴ سال زندان برای لگد به گربه + فیلم کاهش دمای هوا در سواحل شمالی کشور قیمت خودروهای جیلی + جدول قیمت کامل (۲۰ بهمن ۱۴۰۰) بازار خودرو در انتظار معجزه است؟ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عابر بانک کلاهبرداری افراد مسن جدول قیمت کامل قیمت خودروهای ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ پلیس آگاهی عابر بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۳۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر از دستگیری فردی که با استفاده از برنامه رسیدساز جعلی در تلفن همراه خود اقدام به کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ حسن مشهدی در گفت و گو با ایسنا از دستگیری ۲ متهم که با ترفند رسیدساز جعلی از ۷ نفر از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی ارائه مرجوعه قضائی از سوی یکی از شهروندان به پلیس آگاهی مبنی بر کلاهبرداری از وی، پی‌گیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در بررسی اظهارات مالباخته که مالک یک فروشگاه بود دریافتند متهم ابتدا اقدام به خرید از فروشگاه شاکی کرده و در ادامه با نشان دادن رسید واریز وجه به حساب فروشنده در گوشی تلفن همراه خود، مدعی می‌شود که تراکنش بانکی با موفقیت انجام شده و پیامک فروشنده با تأخیر برای وی ارسال می‌شود و در نهایت به همراه جنس خریداری شده از محل متواری می‌شود.

این مقام انتظامی اظهار کرد: با اقدامات فنی و تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به مقر انتظامی انتقال یافت.

وی تصریح کرد: متهم دستگیرشده در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود ولی پس از مواجهه حضوری با شاکی و مشاهده مستندات غیرقابل انکار پلیس به بزه انتسابی خود مبنی بر کلاهبرداری از شاکی با استفاده از برنامه رسیدساز جعلی در تلفن همراه خود اعتراف کرد.

سرهنگ مشهدی با اشاره به اعتراف متهم به کلاهبرداری از ۳ نفر از شهروندان با همین ترفند، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی راهی دادسرا شد.

وی گفت: متهم دیگری نیز که با همین ترفند از شهروندان کلاهبرداری کرده بود توسط مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ جانبازان شناسایی و دستگیر شد که این متهم نیز به ۴ فقره کلاهبرداری از شهروندان با این شگرد اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر در خصوص افزایش این نوع کلاهبرداری هشدار داده و از شهروندان خواست در معاملات خود از درگاه های مالی معتبر استفاده کرده و هرگونه مورد مشکوک در این زمینه را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

وی در ادامه گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از یک واحد صنفی متخلف، موفق به کشف موادغذایی احتکاری شدند.

وی افزود: کالاهای احتکارشده شامل؛ برنج، قند بسته‌بندی، روغن و مواد شوینده می‌باشد که بنابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی آن ۴ میلیارد و ۵۶۶ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر با اشاره به معرفی یک متهم به مراجع قضایی، تصریح کرد: مالکان واحدهای صنفی مکلف باید لیست کالاهای موجود در انبارهای خود را در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارهای اداره صمت شهرستان ثبت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور