Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@22:30:04 GMT

۴۳ سال «خسته نشو» علیه دشمن

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۳۶۵۲

۴۳ سال «خسته نشو» علیه دشمن

 

باشگاه خبرنگاران جوان - از میان همه ملّت‌های زیر ستم، همواره کم‌تر ملتی دست به انقلاب زده است.

در میان ملت‌هایی هم که انقلاب کرده‌اند، کم‌تر دیده شده توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و به‌جز تغییر حکومت‌ها، آرمانهای انقلابی را حفظ کرده باشند.اما انقلاب اسلامی که مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که بیش از چهل سال پرافتخار را بدون خیانت به آرمان‌های خود پشت سر گذاشته و در برابر همه‌ی وسوسه‌هایی که غیر قابل مقاومت به نظر میرسیدند، از اصالت شعارهایش صیانت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان انقلاب‌های بزرگ دنیا به غیر از انقلاب اسلامی ایران، انقلاب ۱۷۸۹ فرانسه به عنوان یک انقلاب لیبرال، انقلاب ۱۹۱۷ روسیه به عنوان یک انقلاب چپ و انقلاب ۱۹۶۲ الجزایر  به عنوان انقلابی با انگیزه‌های اسلامی از دیگر انقلاب‌های مهم جهان بوده‌اند. 

 

این انقلاب‌ها به وسیله‌ی مردم پیروز شد، اما مردم نتوانستند انقلاب را نگه دارند. رهبر انقلاب اسلامی می‌گوید نقطه مشترک انحراف تمام این انقلاب‌ها اصالت نداشتن شعارهای آنان بوده است.

به گفته آیت الله خامنه‌ای  رهبر انقلاب «اگر ایدئولوژی یک انقلاب اصالت داشته باشد و رهبران انقلاب به این ایدئولوژی اصیل پایبند باشند و مردم هم به این ایدئولوژی و به رهبران، اعتماد فرهنگی و تاریخی داشته باشند، یک وحدتی ایجاد خواهد شد که کار انقلاب را بدون اینکه دچار بی‌ثباتی‌های طولانی شود پیش می‌برد.»

نماندند، چون اصالت نداشتند

انقلاب كبیر فرانسه حركتی مردمی و یکی از چند انقلاب مادر در طول تاریخ جهان است که پس از فراز و نشیب‌های بسیار، منجر به تغییر نظام سلطنتی به جمهوری دموکراتیکی فرانسه شد.

اما این پیروزی محفوظ نماند؛ سال ۱۸۰۰ یعنی یازده سال بعد، با روی کارآمدن ناپلئون بار دیگر حكومت سلطنتی در فرانسه به وجود آمد. پس از مرگ ناپلئون نیز  همان خاندانی كه با انقلاب كبیر فرانسه رفته بودند، دوباره سر كار آمده و تا سال ۱۸۶۰،  سلسله‌ی سلاطین در فرانسه همین طور دست‌به‌دست شدند.

در مورد شوروی مسأله نسل دوم و سوم انقلاب نبود بلکه همان اوایل کار، همه چیز از دست رفته بود هنوز شش یا هفت سال از پیروزى انقلاب اکتبر ۱۹۱۷  نگذشته بود که «استالینیسم» روی کار آمد.

با آمدن استالین مسیر انقلاب اکتبر کاملا تغییر کرد. حکومتی که با حمایت کارگران و  براى طبقات ضعیف تشکیل شده بود هویت خود را از دست داد و نهایتا به فروپاشی انجامید.

حتی انقلاب الجزایر هم که با انگیزه‌های اسلامی و هزینه‌‌ی گزافی پیروز شد در ادامه با چالش در رهبری مواجه شد. مصطفی ملکوتیان، استاد دانشگاه تهران می‌گوید «اگر شما رهبری انقلاب الجزایر را با رهبری انقلاب اسلامی مقایسه کنید، متوجه ارزش رهبری انقلاب اسلامی و اثر آن در ماندگاری انقلاب خواهید شد. رهبری انقلاب الجزایر در اختیار شخص نبود، بلکه در اختیار شورایی از «جبهه‌ی نجات ملی» بود؛ جبهه‌ای که همه‌گونه گرایش و سلیقه و آیینی در آن هست، سوسیالیست، ناسیونالیست، لیبرالیست و مذهبی. حتی چند روحانی برجسته مانند «بشیر الإبراهیمی» و «طیب ‌الاوقبی» در آن حضور دارند. اختلافات در این جبهه باعث شد که انقلابیون راه را گم کنند. اختلاف انقلابیون، زمینه‌ی حضور مجدد فرانسه در الجزایر را فراهم آورد.»

  به گفته ملکوتیان «مزیت ایدئولوژی و آرمان انقلاب اسلامی نسبت به تمام این انقلاب‌ها این است که چون ایدئولوژی و آرمان آن از سرچشمه‌ی زلال دین مبین اسلام تغذیه می‌کند، لذا از جامعیت برخوردار است. یعنی حاوی همه‌ی نکات مثبت است. در این ایدئولوژی «آزادی» وجود دارد، اما نه آن آزادی غربی. «عدالت» هست، اما نه آن عدالت شرقی. انقلاب اسلامی انقلابی الهی است. حکومت یک آرمان است؛ آرمانی که آزادی و عدالت و استقلال در چهارچوب آن تعریف می‌شود. در واقع آرمان‌های انقلاب اسلامی هم جامع است و هم هماهنگ ولذا همه‌ی نقاط خوب انقلاب‌های دیگر را در خود دارد.»

انقلاب اسلامی نه تنها در مسیر مانده، بلکه ملت های دیگر راه هم به مسیر آورده

اندیشه مقاومت اسلامی در منطقه ی غرب آسیا و به ویژه شامات ( سوریه، فلسطین و لبنان ) در چهارجوب محوری به رهبری ایران در برابر غرب و اسرائیل شکل گرفته است. باورمندان به این اندیشه در قالب گروه هایی شامل حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، تیپ فاطمیون افغانستان،تیپ حسینیون جمهوری آذربایجان، لشکر زینبیون پاکستان، حشدالشعبی عراق، نیروهای دفاع ملی سوریه و گروه‌های مقاومت فلسطین به  مبارزه با استکبار و عناصر آنان از جمله داعش و رژیم صهیونیستی می‌پردازند. 

به گفته حسین رویوران کارشناس مسائل منطقه «تجربه موفق انقلاب اسلامی که در ایران به عنوان یک ابتکار مطرح شد، نشان داد در کشورهای دیگر نیز قابلیت اجرایی دارد. براین اساس همین ابتکار در کل محور مقاومت مبنا قرار گرفت. این گروه ها در قالب بسیج همگانی به کمک امنیت کشورهای خود آمده و در سطح جهانی به رهبری ایران توانستند بحرانی به نام داعش را از میان بردارند. که البته غربی ها هم به جای تشکر آنها را مورد تحریم و محدویت قرار می‌دهند.»

انقلاب اسلامی نیز متقابلا براساس مبانی مکتبی، از آغاز شکل گیری، علی رغم مشکلات متعدد داخلی و خارجی، بر حمایت مادی و معنوی از جریان مقاومت اسلامی و نهضت های آزادی بخش تأکید داشته و در این راه هزینه هایی را نیز پرداخته است. به گفته حمید رسایی نماینده سابق مجلس، این انقلاب 43 سال در ایران نظام سازی کرده و توانسته در ملت‌های دیگر نیزایجاد تحرک کند.در دنیای امروز هر جریانی در جهان مقاومتی علیه استکبار صورت می دهد حتما متاثر از انقلاب اسلامی است.این قضیه حتی در آمریکای لاتین هم صدق می‌کند. تفکر ضداستکباری مردم و روسای حکومت این کشورها غالبا متاثر از انقلاب ماست.»

مدیران ناکارآمد خطری برای انحراف انقلاب

انقلاب اسلامی از آغاز شکل گیری، همواره با مشکلات متعدد داخلی و خارجی مواجه بوده است. به گفته رسایی  «بخشی از مشکلات به خاطر این است که ما حرف تازه‌ای برخلاف قواعد بین المللی بیان می‌کنیم. اما مشکلات اصلی در طول ۴۳ سال انقلاب به دلیل این بوده که در این مدت، به مدیرانی برای رفع مشکلات پناه بردیم که اعتقادی به مبانی انقلاب نداشتند ضمن اینکه  خود آن‌ها بخشی از مشکل بوده اند و اگر سنگر ولایت فقیه نبود انقلاب اسلامی به مانند سایر انقلاب‌های دنیا با شکست مواجه می‌شد»

بهمن امسال، رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان داخلی ضمن انتقاد از عملکرد مسئولان دهه ۹۰، آمارهای اقتصادی آن دوران را "ناخرسند کننده" خواندند و گفتند دشمنان قصد داشتند با فروپاشی اقتصاد مردم را مقابل نظام قرار دهند.

به گفته رهبر انقلاب «اگر در این سال‌ها مسئولان دولتی همراهی و رعایت بیشتری می‌کردند ما افتخارات بیشتری به دست می‌آوردیم و وضع‌مان از اینی که هست بهتر بود. » «اگر نابسامانی، ناکارآمدی و ضعف در مدیریت‌ها وجود دارد، باید آن را با انتخاب درست و خوب و روی کارآوردن مدیریت مردمی و اسلامی جبران کرد>»

انتظار دشمنان انقلاب این بود که مردم بعد از چند سال از انقلاب خسته شوند و  از آن دست بکشند؛ کمااینکه در بسیاری از انقلاب‌های دنیا همین اتفاق افتاد. اما ملت ایران با تکیه بر ثروت طبیعی و انسانی مستعدی که در اختیار دارد، از گردنه‌های دشوار و گذرگاه‌های سخت عبور خواهد کرد و به ساحل وآرامش و آسایش خواهد رسید.

/ انتهای پیام

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی ایران ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد

سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: این اراده و خواست ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی بود که عملیات «وعده صادق» علیه رژیم کودک کش صهیونیستی را به سرانجام رساند و بسیاری از معادلات منطقه‌ای و بین المللی را تغییر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، مراسم صبحگاه بسیج پایگاه شهید رسول عسکری دیوان محاسبات کشور با حضور سردار رضا طلایی نیک سخنگو و معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین جمعی از مقامات و کارکنان این نهاد نظارتی برگزار شد.

سردار طلایی نیک در این جلسه با گرامی‎داشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشان و شهدای ایران اسلامی، اظهار کرد: «احیای اسلام ناب»، «مردمی بودن انقلاب اسلامی» و «رهبری ولایی»، سه رکنی هستند که طی 45 سال گذشته، مقوم و پیش‎برنده این نهضت الهی بوده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع، در ادامه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به معنای حقیقی کلمه، احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) بود که پس از تلاشهای ناکام رژیم شاهنشاهی در گسترش اسلام ستیزی و زدودن مذهب و معنویت از سطوح گوناگون جامعه، توانست سبکی بی بدیل از الگوی جامعه اسلامی را به جهانیان عرضه دارد.

وی همچنین در تشریح ماهیت مردمی نظام جمهوری اسلامی، بیان داشت: اتکای به مردم، از اساسی‌ترین اصول مکتب امامین انقلاب محسوب می‌شود چراکه هر زمان مشارکت مردم در امور کشور بیشتر بوده، به همان نسبت توفیقات نیز افزایش پیدا کرده است.

سردار طلایی نیک با با بیان اینکه مهمترین شاخصه شعار سال 1403، مشارکت مردم در اقتصاد و تولید است، افزود: تاریخ گواه است که فتوحات در هشت سال دفاع مقدس، درست از زمانی بوجود آمد که موانع حضور مستقیم مردم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل برداشته شد. بر این اساس، تا زمانی که اقتصاد کشور مردمی نبوده و مردم در عرصه تولید کشور دخیل نباشند، هیچ قدم موثری در بهبود اوضاع معیشتی را شاهد نخواهیم بود.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع در ادامه گفت: شاهکار انقلاب اسلامی در تحقق «رهبری ولایی» بود که با ممزوج نمودن ظرفیتهای اسلامی و مردمی، افتخارات بزرگی را نصیب ملت کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی، پیوند دادن حوزه دفاعی و مردم، از طریق ظرفیتی به نام «بسیج مستضعفین» بود، تصریح کرد: اگرچه بهره مندی از ادوات جنگی پیشرفته نظیر پهپاد و موشک مطلوب بوده و بازدارنده است اما این اراده و خواست ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی بود که عملیات «وعده صادق» علیه رژیم کودک کش صهیونیستی را به سرانجام رساند و بسیاری از معادلات منطقه‌ای و بین المللی را تغییر داد.

سردار رضا طلایی نیک گفت: امروزه بازدارندگی کارآمد، نیازمند قدرت ترکیبی است؛ چون دشمن در دو عرصه جنگ نرم و سخت علیه کشورمان در حال برنامه ریزی است و ما نیز نیازمندیم تا هم‎سطح با این تهدیدات، توانایی‌های خود را ارتقا دهیم.

وی در پایان با بیان اینکه رویکرد پیشگیرانه دیوان محاسبات، موجبات همراهی و همکاری بیش از پیش دستگاه‌ها با این نهاد نظارتی را فراهم کرده است، بیان کرد: مواردی همچون «دیدبانی از بیت المال»، «تحقق انضباط مالی»، «اثربخشی در کاهش فاصله فقر و غنا» و همچنین «مبارزه با فساد و ویژه خواری»، از جمله مواردی است که بحمدالله دیوان محاسبات توانسته نقشی ویژه در تحقق آنها ایفا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد