Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد ملی صبر از صلح و سازش ۵۸۳ پرونده قصاص از ابتدای سال ۹۹ به کمک خیرین و ریش سفیدان خبر داد.

ابوالفضل محبی در گفت و گو با میزان با میزان در خصوص اقدامات ستاد صبر در زمینه صلح و سازش بیان کرد: در ماده ۲۶ از دستورالعمل نحوه مشارکت وتعامل مردم با قوه قضاییه مصوب سال ۱۳۹۸ که از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ شده، به شورا‌های حل اختلاف تکلیف شده که برای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها به اعضای شورای حل اختلاف اکتفا نشود و از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه ستاد ملی صبر برای استفاده از ظرفیت خیران و ریش سفیدان برای صلح و سازش شکل گرفت.

وی افزود:با استفاده از ظرفیت‌های موجود در زمینه صلح و سازش اساسنامه ستاد ملی را به روزرسانی کردیم. در اساسنامه قبلی ستاد ملی صبر بیشتر کار‌های فرهنگی و رسانه‌ای انجام می‌داد، اما با به روزرسانی اساسنامه این ستاد روی کار‌های صلح و سازش متمرکز شده است.

محبی ادامه داد: ستاد ملی صبر به کمک شورا‌های حل اختلاف برای صلح و سازش در پرونده‌های مهم، قصاص، پرونده‌های اختلافات بزرگ ملکی بین ۲ روستا تلاش می‌کند.

رئیس ستاد ملی صبر بیان کرد: در تمام استان‌ها ستاد‌های استانی صبر تشکیل شده است که رئیس دادگستری استان ریاست ستاد را بر عهده دارد. در کل کشور حدود ۴۰۰ نفر مدیر دولتی عضو ستاد ملی صبر هستند.

محبی با بیان اینکه در کل کشور ۱۶ هزار صلح یار با ستاد ملی صبر همکاری می‌کنند، گفت: صلح یار‌ها شامل ریش سفیدان، هنرمندان، ائمه جمعه و افراد خیر می‌شوند. در حال حاضر ۳۲۰ سمن نیز با ستاد ملی صبر همکاری می‌کنند.
وی افزود: در سال ۹۹ و ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰، با کمک بخش‌های مختلف از اجرای ۵۸۳ حکم قصاص قطعی نفس جلوگیری شده است و اولیای دم رضایت داده اند.

محبی افزود: برای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها سعی کرده ایم تا پویش‌ها و آیین‌های محلی و استانی در خصوص خون صلح و سازش را شناسایی کنیم و از ظریفت این آیین‌ها برای سازش در پرونده‌ها استفاده کنیم. به عنوان مثال استان سیستان و بلوچستان از آیین پترم و شال مردمداری برای صلح و سازش در پرونده‌های قصاص استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۹ در زمینه صلح و سازش در پرونده‌های قصاص نفس استان فارس با ۵۰ فقره سازش در رتبه نخست قرار دارد. استان‌های خراسان رضوی، کردستان، زنجان و اردبیل در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

دبیر ستاد ملی صبر بیان کرد: در ۵ ماه گذشته ۷ همایش ملی و استانی صبر در کشور برگزار شده است که این همایش‌ها با هدف ترویج و آموزش صلح و سازش برگزار شده است.

دبیر ستاد ملی صبر بیان کرد:با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضاییه فعالیت ستاد ملی صبر به سمت سازش در پرونده‌های قصاص متمرکز شده است در همین راستا پیش نویس تشکیل قرارگاه صلح با مشارکت دادستانی کل کشور و سازمان زندان‌ها تهیه شده است تا به صورت ویژه روی پرونده‌های قصاص کار شود.
محبی بیان کرد: همچنین پویش رسم پدری هم در همین رابطه شکل گرفته است.
انتهای پیام/

برچسب ها: صلح و سازش شورای حل اختلاف ستاد صبر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صلح و سازش شورای حل اختلاف ستاد صبر سازش در پرونده های قصاص صلح و سازش در پرونده ها ستاد ملی صبر ریش سفیدان حل اختلاف سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در آیین افتتاح هیات صلح دانش آموزی و مراسم اعطاء ابلاغ صلح یاران و یاران صلح که با حضور معاون حل اختلاف دادگستری کرمان، معاون قضائی دادگستری کل استان کرمان و رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از فرهنگیان، دانش آموزان برگزار گردید، بیان داشت:به همت صلح یاران استان تعداد ۱۱ پرونده قصاص، ۸۶ پرونده قومی و قبیله ای، ۳۶۴ پرونده مالی و ۱۶۴ پرونده نزاع دسته جمعی منتهی به صلح و سازش شده است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان افزود: در حادثه تروریستی کرمان ۲۶ دانش آموز شهید شدند، که این امر نشان از همراهی دانش آموزان و معلمین با انقلاب است.

وی ادامه داد: دشمن در حال تلاش در جهت فریب دانش آموزان می‌باشد و سعی می‌کند با روش‌های گوناگون قشر‌های تاثیرگذار را از سنگر‌های دفاع اسلام دور کند.

حجت الاسلام حمیدی بیان داشت: دو مقوله‌ای که در این جلسه مطرح است از ارزشمندترین مبانی دینی و ایرانی ما می‌باشد، یکی اهمیت به موضوع علم، تزکیه نفس و انسان سازی و دیگری موضوع صلح و سازش و ترویج فرهنگ بخشش و گذشت در بین مردم می‌باشد.

وی ادامه داد: صلح و سازش پس از اختلاف بین دو نفر، به معنی بی عدالتی نمی‌باشد و درصورت تعدی به فرد دیگری، وی اختیار قصاص را دارد، اما در کنار این مطالب خداوند متعال مردم را به صلح دعوت می‌کند.

وی با بیان این مطلب که تاکنون ۴۱ هیات صلح در استان راه اندازی شده است، گفت: در قوه قضائیه با ایجاد شورا‌های حل اختلاف، صلح یاری و گذشت فرهنگسازی شده است و هیات‌های صلح در سال گذشته به توفیقات بسیاری دست یافتند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: امیدواریم با راه اندازی هیات صلح در اداره کل آموزش و پرورش اختلافات بین معلمان با یکدیگر و دانش آموزان به سازش ختم شود و نهایتا فرهنگ بخشش و‌گذشت نهادینه شود.

وی اظهار داشت: انشالا دانش آموزانی که ابلاغ صلح یاری دریافت کردند در مدرسه و خانه نیز همیار صلح باشند.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در ابتدای این نشست بیان داشت: تعداد زیادی از شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدا از دانش آموزان و معلمان بودند که نشانگر این است آموزش پرورش زنده است و معلمان و دانش آموزان در خط انقلاب حرکت می‌کنند.

گفتنی است در پایان این نشست به تعدادی از دانش آموزان و معلمان ابلاغ صلح‌یاری اعطا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • سرکارگر یزدی چشم انتظار حمایت خیرین برای آزادی است
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند