Web Analytics Made Easy - Statcounter

علاقه عجیب و غریب راهزنان جاده به گاردریل و علائم ایمنی علاوه بر اینکه خسارت آفرین و بازی با جان مردم بوده، هزینه های گزافی نیز به سازمان راهداری وارد کرده و منجر به وقوع تصادفات زیادی در محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، " نبود تابلوها و حفاظ‌های ایمنی در برخی مسیرها" گلایه همیشگی رانندگان بومی و عبوری در محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان است که نبود آنها منجر به بروز تصادفات ناگهانی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تصادفاتی که عامل اصلی آن سارقانی به شمار می روند که به جان مردم هم رحم نکرده و با سرقت علائم ایمنی و رانندگی و گاردریل ها نه تنها هزینه گزاف بر سازمان راهداری وارد کرده بلکه مردم را نیز عزادار می کنند، و این در حالیست که کمبود تابلوهای نشان‌دهنده مسیر و علائم هشداردهنده در حفظ ایمنی سرنشینان بسیار ضروری است. 

فقر و بیکاری و البته طمع برای سودجویی بیشتر بسیاری از افراد را بر آن داشته تا شبانه به دل جاده زده و با استفاده از دستگاه‌های برش نسبت به قطع تابلوهای راهنمایی و رانندگی اقدام کنند تا پس از قلع‌ و قمع این علائم در قالب ضایعات آهنی آن را در بازار آب کنند غافل از اینکه این اقدام جان تمامی هم‌وطنان و حتی زن و بچه آن‌ها را در همین جاده خواهد گرفت.
 
به چه قیمتی!

ایوب کرد، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سرقت علائم ایمنی، گاردریل و تابلوهای هشداردهنده هزینه سنگینی را برای ایمن‌سازی مجدد به این مجموعه تحمیل می‌کند، اظهار کرد: سرقت تجهیزات ایمنی در محورهای مواصلاتی استان از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال به این اداره کل خسارت وارد کرد.

وی افزود: علائم جاده ای سرقت شده با قیمت‌های بسیار اندک به دلالان و خریداران کالا های مسروقه فروخته می‌شود، در حالیکه این اداره‌ کل برای خرید و نصب مجدد آنها هزینه‌های سنگینی را متحمل می شود این درحالی است که اعتبارات ناشی از جبران خسارات می‌توانست در زمینه بهسازی جاده‌های استان صرف شود.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه نبود تابلوهای مسیرنما و هشداردهنده در جاده‌ها رانندگان را با مشکلات متعددی مواجه می‌کند و بعضا باعث بروز حوادث رانندگی می‌شود، این اداره‌کل سریعا اقدام به جایگزینی علائم سرقت رفته در محورهای مواصلاتی تحت پوشش می‌کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به اینکه تعدادی از سارقان علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی استان با همکاری نیروی انتظامی در این مدت دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند، افزود: به منظور بررسی راهکارهای لازم برای کاهش سرقت ها علائم ایمنی و فرهنگ سازی های لازم در این زمینه جلسه ای با همکاری دادیار حقوق عامه و مسئولان حوزه دادگستری استان  با فرماندهان پاسگاه های انتظامی استان برگزار شد.

کرد تاکید کرد: برای جلوگیری از سرقت‌ها گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی استان بیشتر شده است اما از کاربران جاده‌ای و شهروندان نیز تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه سرقت و یا خرید و فروش علائم و تجهیزات ایمنی جاده‌ای، مراتب را از طریق تماس با تلفن ۱۴۱جهت رسیدگی فوری گزارش دهند.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: محورهای مواصلاتی علائم ایمنی جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست پلیس از خودروسازها برای مجهز شدن خودرو‌های داخلی به ردیاب

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: «جلسات مستمری در خصوص ایمنی و امنیت خودرو‌ها با خودروسازان داخلی داریم و در این جلسات از آن‌ها خواسته‌ایم که خودرو‌ها به ردیاب مجهز شوند.»   سردار علی، ولی پور گودرزی روز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه طرح دستگیری سارقان و مالخران وسایل نقلیه در گفتگو با خبرنگاران با موضوع ارتقای ایمنی خودرو‌ها افزود: در جلسات مستمر خود با شرکت‌های خودروساز داخلی که شخص استاندار تهران هم حضور دارند، نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنیم تا معایب خودرو‌ها را برطرف کنند البته در این راستا تولید برخی خودرو‌ها که امنیت و ایمنی لازم را نداشتند، متوقف شده است.   به گزارش خبرآنلاین، رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی پایتخت افزود: استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی درخودرو‌ها راهکار خوبی برای ممانعت از سرقت خودرو‌ها بوده و می‌تواند سرنخ خوبی برای پیدا شدن وسیله نقلیه بعد از سرقت باشد.   سردار، ولی پور گودرزی این را هم گفت که همکارانم طی چند روز گذشته در تلاش شبانه روزی و با هماهنگی مرجع قضایی افرادی که در سرقت خودرو‌ها و محتویات آن نقش داشتند، شناسایی و ۵۷ متهم دستگیر شده‌اند.   وی ادامه داد: از این سارقان و مالخران تعداد ۲۰ دستگاه خودروی مسروقه، ۱۵ دستگاه موتورسیکلت و ۲ هزار قطعه لوازم خودرو دزدی، کشف و ضبط شد.   سردار، ولی پور گودرزی یادآور شد: این طرح‌های پلیس به صورت مستمر و هفتگی با موضوعات مختلف در حال انجام است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: توصیه‌های پلیس و سارقان برای پیشگیری از سرقت خودرو نکات مهم خرید ردیاب خودرو (جی پی اس خودرو) لیست قیمت ردیاب خودرو برای ماشین‌ های ایرانی (بهمن 1402)

دیگر خبرها

  • سارقان اموال ٣٠٠ میلیارد ریالی در البرز دستگیر شدند
  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی ارومیه
  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی شهرستان ارومیه
  • درخواست پلیس از خودروسازها برای مجهز شدن خودرو‌های داخلی به ردیاب
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه حادثه خیز درمحور‌های مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • ثبت بیش از ۹۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟