Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیشتر تعداد بستری شدگان از سنین پایین و اطفال هستند و در بیمارستان تخصصی کودکان امام حسین (ع) تعداد کودکان بستری شده بیشتر از پیک‌های قبل است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، تعداد مبتلایان به کرونا نسبت به ابتدای بهمن ماه 3 و نیم برابر شده و تعداد بیماران بستری در مراقبت‌های ویژه نیز رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون شهرستان‌های اصفهان، کاشان، خوانسار و نائین به رنگ قرمز پر خطر درآمده و هیچ شهرستانی آبی نیست. با وجود این شرایط عادی انگاری شرایط کرونایی از سوی عده‌ای از شهروندان و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی ادامه دارد.

مرتضی حیدری با اشاره به افزایش آمار ابتلا به کرونا در استان، اظهار داشت: بیشتر تعداد بستری شدگان از سنین پایین و اطفال هستند و در بیمارستان تخصصی کودکان امام حسین (ع) تعداد کودکان بستری شده بیشتر از پیک‌های قبل است.

وی افزود: بنابرین باید مراقب کودکان و همچنین افراد مسن که احتمال درگیری بیشتر و بستری شدن دارند، بود. روند ابتلا همچنان افزایشی است و هنوز به قله موج نرسیدیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: خوشبختانه کار واکسیناسیون به موقع انجام شد و علائم بیماران بستری شده نسبت به موج‌های قبلی کرونا ضعیف‌تر و در وضعیت بهتری هستند که این به دلیل واکسیناسیون است. اما علی‌رغم توصیه‌ها و تاکیدات بر تکمیل واکسن، افرادی که علائم شدید دارند و یا مجبور به انجام تنفس‌های مکانیکال می‌شویم، کسانی هستند که یا واکسن نزدند و یا تک دوز زدند. تکمیل واکسیناسیون به خصوص دوز سوم می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به کرونا و علائم خفیف در صورت ابتلا موثر باشد.

حیدری با اشاره به علائم ابتلا و زمان مراجعه به پزشک و مراکز درمانی تصریح کرد: همان علائم شناخته شده سرماخوردگی مانند تب، بدن درد، ضعف، گلو درد و علائم گوارشی مانند اسهال و استفراغ می‌تواند علائم امیکرون باشد، مگر اینکه با انجام آزمایش و تست خلاف آن ثابت شود.

کرونا همچنان در استان مازندران جان می‌ستاند/ 6 جانباخته در 24 ساعت گذشتهبستری بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بیش از 50 درصد افزایش یافتافراد مشکوک به کرونا در سمنان 5 برابر شد

وی ادامه داد: اما نیاز نیست همه به مراکز درمانی  و اورژانس مراجعه کنند و در صورت تداوم و شدت علائم می‌توانند به مطب‌های سرپایی، همکاران پزشک عمومی، داخلی و عفونی مراجعه کنند و اطفال را به پزشک متخصص کودکان ارجاع دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: مادران باردار در صورت بروز این علائم حتما به پزشکان متخصص و درمانگاه‌ها مراجعه کنند. در صورت داشتن علائمی مانند نفس تنگی و افت اکسیژن خون حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند و با دستور پزشک در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بستری شوند . همچنین افراد مسن، اطفال، افراد با بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشار خون، بیماری قلبی و عروقی، بیماری‌های تنفسی مثل آسم و برونشیت مزمن بیشتر در معرض خطر هستند.

انتهای پیام/163/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مراکز درمانی مراجعه کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۴۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۹۸ درصد پذیرفته شدگان ان. جی. ال دهلران بومی هستند
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • انتقاد سازمان دفاع از کودکان از بازداشت کودکان فلسطینی به دست ارتش صهیونیست
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال