Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین / فاطمه عسگری نیا: سیب زمینی، محصولی که در سبد خانوار خیلی از اقشار کم درآمد جامعه این روزها حسابی صاحب جایگاه ویژه ای شده است متاسفانه در سایه افزایش قیمت در بازار و فروش آن به قیمت ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان حالا این نگرانی را ایجاد کرده که مبادا این محصول هم از لیست سبد خانوارهای تهرانی حذف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برابری قیمت این محصول با خیلی از میوه های فصل نگرانی شهروندانی چون مصطفی خیابانی از اهالی ساکن در منطقه ۱۰ شهرداری تهران است. کارگری که به قول خودش ۵ سر عائله دارد و بعد از حذف اقلامی چون گوشت، مرغ و ماهی، حالا سیب زمینی جای همه این ها را گرفته است. او می گوید: «بیمار کلیوی هستم و هزینه های درمانم با درآمدم همخوانی ندارد. در ماه های اخیر و افزایش قیمت خیلی از محصولات پروتئینی مجبوریم قارچ و سیب زمینی را جایگزین سبد خانوار کنیم اما با افزایش قیمت این محصولات هم زندگی بر ما سخت تر شده است.»

به میوه فروشی های سطح منطقه که سرک می کشیم قیمتها مصداق سخن این شهروند است. زهرا صالحی شهروند دیگری می گوید: «افزایش یکباره قیمت سیب زمینی همه اقشار متوسط و ضعیف را شوکه کرده است. گاهی مجبوریم از میان ضایعات این محصولات به تامین نیازمان با قیمت های پایین تر اقدام کنیم.»

چالشی که این روزها مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند طی تفاهم نامه منعقده با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران قرار است حل و فصل شود آن هم با عرضه گسترده سیب زمینی در میادین میوه و تره بار با قیمت هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان. این خبری است که رئیس سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران اعلام می کند و می گوید: «با توجه به نوسانات اخیر قیمت سیب زمینی و تأکید دولت مبنی بر لزوم ثبات قیمت این محصول پرتقاضا، سیب زمینی در میادین و بازارهای میوه و تره بار با قیمت هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.»
بر اساس این گزارش، سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران به منظور رعایت قیمت و حفظ کیفیت سیب زمینی که از پرمصرف‌ترین محصولات میادین میوه و تره بار محسوب می‌شود، نظارت بر عرضه سیب زمینی را در ۲۶۱ میدان و بازار میوه و تره بار تشدید کرده است.
گفتنی است، عرضه سیب زمینی در همه میادین از جمله میادین میوه و تره بار بعثت، شکوفه، صادقیه، آزادی، معلم، جلال آل احمد و شهید لواسانی و بازارهای تابعه آنها جریان دارد.

کد خبر 655025 برچسب‌ها سازمان میادین میوه و تره‌بار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان میادین میوه و تره بار میادین میوه و تره بار سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۴۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنبه همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار تعطیل است

روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) اعلام کرد: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار تعطیل است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • شنبه تمامی میادین و بازارهای میوه و تره‌بار تعطیل است
  • شنبه همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار تعطیل است
  • شنبه همه میادین و بازارهای میوه و تره بار تعطیل است
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • قیمت انواع میوه در میادین تره بار
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول