Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@22:41:20 GMT

این خطر در کمین بهبود یافتگان از کرونا است!

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۴۹۴۶

‍‍‍‍‍‍

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛  نیوز نوشت، به دلیل اینکه ویروس کرونا بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می‌گذارد عفونت بیماری کووید خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر در افراد بالای ۶۵ سال را طی یک سال افزایش می‌دهد.

نتایج تحقیقات نشان داده است که ۳۲ درصد از بزرگسالان مسن آلوده به کووید طی یک سال حداقل به بیماری جدیدی مبتلا شده‌اند که ماه‌ها پس از ابتلا به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این مطالعه که در نشریه BMJ منتشر شد، این میزان در مقایسه با ۲۱ درصد از افرادی ارائه شده است که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا نشده بودند.

بیماری‌ها شامل مشکلات در طیف وسیعی از اندام‌ها و سیستم‌های اصلی بدن از جمله قلب، کلیه‌ها، ریه‌ها و کبد همچنین عوارض سلامت روانی است.

احتمال نارسایی تنفسی در بیماران سابق کووید طی یک سال ۷.۶ درصد بیشتر از افرادی بود که با این ویروس آلوده نشدند.

همچنین ۵.۷ درصد افراد بیشتر در معرض خطر خستگی، ۴.۴ درصد بیشتر در معرض فشار خون بالا و ۲.۵ درصد بیشتر احتمال دارد به مشکل سلامت روان مبتلا شوند.

کن کوهن، از سازمان تحقیقات آزمایشگاه‌ اپتوم (Optum) در مینه‌سوتا ایالات‌متحده گفت: «با آمار بیش از ۳۵۷ میلیون فرد مبتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان، تعداد بازماندگانی که پس از عفونت به بیماری دیگری مبتلا می‌شوند همچنان در حال افزایش است».

وی می‌گوید: «این یافته‌ها طیف وسیعی از عواقب مهم پس از عفونت حاد با ویروس سارس-کو-۲ را بیشتر از گذشته نشان می‌دهد».

شایان‌ذکر است که اصطلاح عواقب برای توصیف وضعیتی استفاده می‌شود که نتیجه یک بیماری یا آسیب قبلی است.

کوهن افزود: درک میزان خطر برای مهمترین عواقب بالینی ممکن است تشخیص آنها و مدیریت افراد مبتلا به عواقب پس از عفونت حاد با سارس-کوو-۲ را افزایش دهد.

در این مطالعه تاثیر ابتلا به کووید در افراد زیر ۶۵ سال بررسی نشد.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد ویروس کرونا واکسن کرونا ابتلا به کرونا مبتلایان به کرونا ویروس اومیکرون اخبار مرتبط ماسک خانگی موز مناسب برای انواع مو رکورد شتاب ابتلا به کرونا در کشور واکسن مطمئنی برای گروه سنی زیر ۱۲ سال شناسایی نشده است درگیری بزرگسالان واکسینه نشده به کرونا ۴۹ برابر بیشتر است ۱۸ نفر دیگر بر اثر کرونا فوت شدند بیش از ۳۷۷هزار دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شد ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها زمان اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی دانشگاه ها مشخص شد تعداد قربانیان کرونایی در جهان چقدر شد؟ مذاکرات در وین / کری خوانی در پایتخت ها مشکلات جسمی جدید در بهبود یافتگان میانسال کرونا پرفروش ترین یخچال سامسونگ چند؟ (جدول) رزمایش همزمان در بلاروس و اوکراین میوه ای که از آلزایمر جلوگیری می کند راه جدید کلاهبرداری از صاحبان سهام عدالت بازار سنگ آهن هم اومیکرون گرفت حقوق نمایندگان مجلس محرمانه شد؟ این خطر در کمین بهبود یافتگان از کرونا است! تعمیق انتظارات منفی در اوراق طلایی اسپری بینی ضد کرونا عرضه شد! رهگیری پهپاد عربستانی توسط پدافند یمن دعوا بر سر سرعت اینترنت و حواشی بورسی در فضای مجازی هشدار؛ همه گیری کرونا به پایان نرسیده است! آخرین آمار ابتلا به کرونا در جهان تا امروز شاهد بهبود برنامه موشک های بالستیک ایران هستیم محدودیت‌ های انرژی تاثیری بر روند تولید فولاد هرمزگان نگذاشت اعلام نتیجه نهایی آزمون استخدامی بنیاد شهید تاثیر نرخ ارز بر شاخص کل بورس تهران چند داوطلب برای کنکور ۱۴۰۱ ثبت نام کردند؟ هزینه تور تبریز چند؟ (جدول) ۳ مانع توافق وین ماجراهای فزر هنوز ادامه دارد این داروی فشار خون را چه زمان مصرف کنیم؟ آسمان کدام شهرها بارانی می شود؟ افزایش ارزش سفارش بانک ها در بازار اوراق اتباع افغانستانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند سیگنال کاهشی قیمت دلار چگونه جلوی شتاب افزایش قیمت ها گرفته می شود؟ درمان سریع سرماخوردگی با این روش اجرای برنامه ریاضت برای حفظ امنیت آبی قیمت دلار ۲۱ بهمن ماه۱۴۰۰ سفر سرزده رییس قوه قضاییه به اصفهان کشف قیمت «فزر» پایین ‌تر از سقف قیمتی بود؟ ارزبری ٨ میلیارد دلاری تجهیزات صنعتی دو سناریو از نبض تجارت ۱۴۰۱ آیا مغز هم احساس درد می کند؟ تست دوپینگ پرچمدار ایران مثبت شد! نقش بهداشت دهان مادر بر رشد نوزاد! رشد جزئی بازار رمزارزها ظرفیت تولید نفت ایران افزایش یافت این تغییرات پوستی نشانه سرطان سینه است؟! امگا ۳ عملکرد این اندام را بهبود می بخشد! هیات رییسه فدراسیون تشکیل می شود اما… پیام مدیرعامل نفت ایرانول به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ثروتمندترین مرد آسیا کیست؟ نقش ژن ها در چاقی افراد چقدر است؟ آغاز فروش اینترنتی برنج ایرانی کیلویی ۴۲ هزار تومان! بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا ابتلا به کرونا مبتلایان به کرونا ویروس اومیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۴۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور

به گزارش «تابناک»، دکتر حسام‌الدین علامه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه زخم‌های مزمن ۳ دسته «عمده» و یک دسته «نادرتر» دارند، اظهار کرد: زخم‌های دیابتی در صدر دسته «عمده» قرار می‌گیرند؛ زخم‌های دیابتی، زخمی است که در صورت کنترل نشدن دیابت در افراد مبتلا به این بیماری در گذر زمان، ابتدا «نوروپاتی» و سپس زخم ایجاد می‌شود. اگر افراد مبتلا به دیابت از پای خود به خوبی مراقبت نکنند، در وهله نخست به «نوروپاتی» یعنی کاهش حس محیطی پا و در وهله دوم به زخم پای دیابتی مبتلا می‌شوند.

وی با بیان اینکه زخم‌های عروقی دومین عامل ابتلا به زخم‌های مزمن هستند، اظهار کرد: زخم‌های عروقی به ۲ دسته «ایسکمیک» (شریانی) و «وریدی» تقسیم می‌شوند. بررسی‌ها بیانگر این است که دیابت یکی از عوامل اصلی ایجادکننده زخم‌های شریانی است. همچنین زخم‌های وریدی به دلایل نارسایی‌های عروق وریدی مانند «واریس» ایجاد می‌شود. چاقی، نارسایی‌های قلبی‌عروقی و برخی از سرطان‌ها که در سیستم «لنف ادم» اختلال ایجاد می‌کنند نیز سبب ابتلا به زخم‌های مزمن وریدی می‌شوند.

علامه با بیان اینکه سومین عاملی که منجر به زخم‌های مزمن می‌شود، زخم‌های «فشاری» یا «بستر» هستند؛ افزود: طبیعی است که تعداد سالمندان یک جامعه با افزایش شاخص امید زندگی زیاد می‌شود. در چنین شرایطی، انتظار داریم بیماری‌هایی که منجر به استراحت مطلق سالمندان می‌شود به ویژه در سالمندانی که سکته کرده‌اند و دارای اختلالات حرکتی هستند و یکجانشین شده‌اند، منجر به زخم بستر یا فشاری شود. همچنین افرادی که دارای معلولیت هستند و به ناچار در یک وضعیت خاص قرار می‌گیرند، اغلب دچار زخم مزمن می‌شوند.

مدیر کلینیک دیابت، زخم و ترمیم بافت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران درباره زخم‌های مزمن «نادر» نیز گفت: برخی از سرطان‌ها منجر به زخم‌های مزمن می‌شوند که این زخم‌ها جزو موارد نادر زخم‌های مزمن هستند. همچنین برخی از بیماری‌های صعب‌العلاج می‌توانند زخم مزمن ایجاد کنند. 

وی با بیان اینکه برآوردها بیانگر این است که حدود ۰.۸ تا ۱.۵ درصد از افراد جامعه به زخم‌های مزمن دچار می‌شوند، خاطرنشان کرد: آمار و ارقام حاکی از این است که ۱۵ تا ۳۴ درصد از دیابتی‌ها در مدت‌زمان بیماری، به زخم‌های مزمن دچار می‌شوند. در حال حاضر، ۷ میلیون دیابتی در کشور  زندگی می‌کنند؛ با توجه به جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور و احتمال ابتلای ۱۵ تا ۳۴ درصدی دیابتی‌ها به زخم پای دیابتی باید گفت به شرط در نظر گرفتن دیابت اثبات شده در حداقل ۷ میلیون نفر از جمعیت کشور، آنگاه حدود ۵۰ درصد از این افراد به «نوروپاتی» مبتلا می‌شوند.

مدیر کلینیک دیابت، زخم و ترمیم بافت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران ادامه داد: نوروپاتی منجر به بی‌حسی ناحیه پا می‌شود؛ در نتیجه افراد مبتلا به دیابت نه تنها متوجه تروما و آسیب‌های وارده به پا نمی‌شوند، بلکه فرایند درمان بیماری به دلیل مشکلات حسی و خون‌رسانی نامناسب کاهش می‌یابد.

وی درباره قطع عضو زخم پای دیابتی نیز به ایسنا گفت: حدود ۱۵ درصد از افراد دیابتی به زخم پا دچار می‌شوند و ۱۵ درصد از این افراد نیز درجاتی از قطع پا را تجربه می‌کنند. درجات قطع عضو زخم پای دیابتی شامل قطع یک بند انگشت تا قطع کامل پا می‌شود. با توجه به جمعیت افراد دیابتی کشور و آمار و ارقام مربوط به قطع عضو زخم پای دیابتی می‌توان گفت، حدود ۲۰۰۰ نفر در کشور به صورت سالانه درجاتی از قطع عضو پا را تجربه می‌کنند.

دیگر خبرها

  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • وجود ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید