Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@14:25:14 GMT

شبح ترامپ درمذاکرات

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۵۲۲۴

شبح ترامپ درمذاکرات

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم توسعه روابط دوجانبه تهران - توکیو، اظهار داشت: چسبندگی دولت امریکا به سیاست‌های شکست‌خورده دولت سابق این کشور، مانع اصلی در پیشرفت قابل قبول مذاکرات است.

روزنامه ایران:  آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی «کیشیدا فومیو» نخست وزیر ژاپن با استقبال از ابراز علاقه و تمایل این کشور برای تحکیم و تقویت هر چه بیشتر سطح روابط و همکاری‌های دوجانبه گفت: ایران و ژاپن دو کشور دارای تمدن و تاریخ شکوهمند و صلح‌طلب هستند که تقویت روابط آنها به نفع همه ملت‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با شناختی که از ظرفیت های دو کشور وجود دارد، می‌توان گام‌های بلندی در مسیر تقویت روابط تهران - توکیو برداشت. دکتر رئیسی چسبندگی دولت امریکا به سیاست‌های شکست‌خورده دولت سابق این کشور را مانع اصلی در پیشرفت قابل قبول مذاکرات دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران فارغ از توافق هسته‌ای آمادگی دارد سطح روابط و همکاری‌های خود را با سایر کشورها از جمله ژاپن در راستای منافع متقابل افزایش دهد. آیت‌الله رئیسی همچنین بر لزوم صلح و ثبات پایدار در جهان تأکید کرد و اظهار داشت: تهران و توکیو با تقویت همکاری‌های مشترک می‌توانند در ایجاد و گسترش صلح و ثبات در منطقه و جهان نقش تأثیر گذاری داشته باشند. رئیس جمهور دخالت بیگانگان را عامل اصلی ناامنی در منطقه دانست و با تأکید بر حل و فصل بحران یمن از طریق گفت‌وگوهای یمنی - یمنی تصریح کرد: امروز ضرورت دارد با شکسته شدن محاصره ظالمانه یمن، از جنایت هولناک نیروهای ائتلاف در قتل عام و کشتار مردم بی دفاع این کشور جلوگیری شود. «کیشیدا فومیو» نخست وزیر ژاپن نیز در تماس تلفنی خود با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در دوران وزارت خارجه و ریاست گروه دوستی ایران و ژاپن چندین بار به تهران سفر کرده‌ام و امروز در کسوت نخست وزیری با شناختی که از ظرفیت‌های دو کشور دارم، به دنبال توسعه سطح روابط و فعال کردن ظرفیت‌های همکاری مشترک هستم.
بدون رفع مؤثر تحریم‌ها، برجام فایده‌ای ندارد
برای ایران توافقی که پشت سر آن تحریم‌های پیدا و پنهان باقی مانده باشد، نقطه پایان بر تقابل‌های ناگزیر نیست. این فحوای پیامی است که روز گذشته علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی همزمان با آغاز مذاکرات حساس در وین منتشر کرد. او با بیان اینکه بدون رفع جامع و مؤثر تحریم‌ها، انتفاع اقتصادی پایدار از ‫برجام بیشتر شبیه یک سراب است، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی و تکنولوژیک کشور را دارای ساختار یکپارچه دانست و تأکید کرد رفع تحریم‌ها با هر شناسه‌ای باید برای همه بخش‌ها ماهیت یکسان داشته باشد. شمخانی همچنین با بیان اینکه دولت امریکا نمی‌تواند هزینه اختلافات داخلی خود را با تضییع حقوق قانونی ملت ایران پرداخت کند، تأکید کرد که انسجام لازم در این کشور برای اتخاذ تصمیمات سیاسی در وین وجود ندارد.
دیپلمات‌های ایران و کشورهای 1+4 درحالی پس از یک وقفه چند روزه گفت‌و‌گوها را از سر گرفتند که به نظر می‌رسد رویارویی ایران با کشور‌های غربی که آن سوی خاکریز برجام ایستاده‌اند، در شرایط سرنوشت‌سازی قرار گرفته است. توان دیپلماتیک ایران در مهار عملیات روانی و دیپلماتیک وین در حالی از دید بدبین‌ترین ناظران پنهان نمانده است که در سوی دیگر، اردوگاه دیپلمات‌های امریکایی پس از بروز اختلاف نظر میان مهم‌ترین چهره‌هایش که با جدایی «ریچارد نفیو» و «آرین طباطبایی» همراه شد، با شرایط افسارگسیخته‌ای روبه‌رو شده است. این وضعیت را باید در نتیجه شوکی دانست که پس از چندین سال ناکامی در پیگیری سیاست فشار حداکثری وارد شد. سیاستی که در همان آغاز پیدا بود با شکست مواجه خواهد شد و در نهایت هم چنان شد که مقام‌های بلندپایه دیپلماسی امریکا در بحبوحه تصمیم‌گیری پیرامون برجام به ناکارآمدی و شکست فاحش آن اعتراف کنند.
زمان‌های موهوم
با وجود این امریکا که خود راه خروج از توافق را در پیش گرفت در مسیر مذاکرات جاری می‌کوشد با تعیین بیهوده ضرب‌الاجل، ایران را برای تعیین تکلیف زودهنگام این مذاکرات در هول و هراس بیندازد. چنانکه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از سه مقام امریکایی گزارش داده است که دولت «بایدن» معتقد است تا پایان ماه فوریه فرصت حصول یک توافق در وین وجود دارد. این شتاب امریکا گرچه با حقیقت آنچه در مسیر مذاکرات وین می‌گذرد، فاصله دارد اما حائز یک واقعیت است و آن اینکه آخرین سنگرگاه این کشور نسبت به ایران یعنی سیاست تحریم دچار تزلزل شده است. واقعیتی که اینک خود را در ایستادگی صریح ایران و پیگیری تام و تمام خواسته‌هایش از برجام نمودار ساخته و دولتمردان امریکایی را به هراس انداخته است. این هراس تلاطمی را کلید زده که در رفتار دستپاچه امریکا و اعلام زمان‌های موهوم برای پایان مذاکرات بروز یافته است. در این حال، مواضع متضاد جریان‌های سیاسی در داخل امریکا نیز در قبال این رخداد، بیش از هر چیز، گونه‌ای سراسیمگی را به نمایش گذاشته که به واکنش‌های خلق‌الساعه و آشفتگی ذهنیت تصمیم‌گیرندگان امریکایی و هیاهوهای درهم و برهمی انجامیده است که پاره‌ای پیامدهای آن را در مواضع شتابزده واشنگتن می‌توان یافت. اما چنان که تا اینجا نمایان شده است، باطل‌السحر مکر امریکا، یکپارچگی و عزم ایران در دفاع از منافع ملی‌اش در مذاکرات وین بوده و نمایش اقتدار کشور در قالب‌های به رسمیت شناخته شده بین‌المللی توانسته سد راه زیاده‌خواهی دولتمردان امریکایی شود. از این‌رو پیداست تاریخ مصرف حربه‌های تکراری همچون تعیین ضرب‌الاجل‌های ساختگی که هدفی برای رسیدن به یک توافق شتابزده است، بیش از هر وقت دیگری گذشته است.
خط و نشان جمهوری‌خواهان
چاره‌جویی دولتمردان امریکا برای برجام و سامان دادن به سیاست شکست خورده خود نسبت به ایران وجه دیگری هم دارد و آن مخالفت جمهوری‌خواهانی است که از حالا «جو بایدن»، رئیس جمهور امریکا را تهدید کرده‌اند که در صورت بی‌توجهی به نظرهای آنها در مسیر اجرای توافق بازگشت امریکا به برجام کارشکنی خواهند کرد. چنانکه خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرده است که ۳۳ سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای به رئیس جمهوری امریکا خواهان لحاظ شدن نظرهای آنان در توافق احتمالی بازگشت این کشور به برجام و به رأی گذاشتن مفاد آن شده‌اند. این سیاستمداران تهدید کرده‌اند که در غیر این صورت تلاش خواهند کرد تا در راه اجرای توافق احتمالی بازگشت امریکا به برجام سنگ‌اندازی کنند. در چنین فضایی است که طرح و پیگیری دقیق مطالبات ایران در مذاکرات وین یعنی دستیابی به یک توافق جامع، پایدار و قابل اتکا و مستمر معنادار می‌شود. چه آنکه اگر ایران در صورت دستیابی به توافق احتمالی همچنان از تحقق منافع کامل اقتصادی خود در چارچوب این توافق بی‌بهره باشد و نسخه عاجلی برای ممانعت از تکرار عهدشکنی دولت‌های مختلف در امریکا اندیشیده نشود، دلیلی نمی‌بیند که خود را همچنان به این توافق نافرجام متعهد بداند.
تلاش پکن و مسکو برای تحقق خواسته‌های برجامی تهران
چین و روسیه به عنوان دو عضو غیر اروپایی برجام تلاش‌های خود را برای تحقق خواسته‌های ایران در چارچوب برجام  شدت بخشیده‌اند. این مهم را پایگاه واشنگتن‌فری‌بیکن در گزارشی با موضوع اولین حضور «رابرت مالی»، نماینده ویژه امریکا در امور ایران در یک جلسه استماع برای گزارش‌دهی محرمانه به کنگره درباره روند مذاکرات وین مطرح کرده است.
به گزارش این رسانه امریکایی، چین و روسیه بارها امریکا را مقصر اصلی وضعیت فعلی پیرامون برجام دانسته و بر ضرورت رفع تمامی تحریم‌های یکجانبه علیه ایران برای هموار کردن مسیر اجرای کامل برجام تأکید کرده‌اند. چه آنکه پکن و مسکو تحریم‌های یکجانبه امریکا را غیرقانونی و بخشی از دیپلماسی زورگویانه واشنگتن می‌دانند. پیش از این نیز نشریه «فارن‌پالیسی» به نقل از یک دیپلمات غربی تصریح کرده بود کشورهای غربی حاضر در مذاکرات وین کاملاً با روسیه درباره ایران هم ‌نظر نیستند. این دیپلمات غربی در ادامه تصریح کرده بود روسیه و کشورهای غربی در خصوص نحوه ایجاد موازنه میان فشارها و امتیازها در قبال ایران دچار اختلاف هستند.
آغاز دور تازه مذاکرات
گفت‌و‌گوهای وین روز گذشته در چنین حال و هوایی ادامه پیدا کرد. علی باقری، رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایرانی با «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در مذاکرات دیدار کرد. این مقام روسی پس از این دیدار نیز با «رابرت مالی»، نماینده امریکا در امور ایران به گفت‌و‌گو نشست. در همین حال «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از نقش‌آفرینی روسیه در مذاکرات وین استقبال و ابراز داشت: ایران و امریکا با پیشنهادات تازه به مذاکره آمده اند. او افزود در حال رسیدن به آخرین مراحل مذاکرات هستیم. همزمان با این گفت‌و‌گوها «ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین نیز امریکا را مقصر بحران پیرامون برنامه هسته‌ای ایران دانست که باید سیاست اشتباه فشار حداکثری خود را اصلاح و تحریم‌های غیرقانونی ایران را رفع کند. همچنین وزارت امور خارجه آلمان هم در پیامی ضمن اعلام بازگشت مذاکره‌کنندگان تروئیکای اروپا برای گفت‌وگوهای برجام به وین تأکید کرد که راه‌حل دیپلماتیک امکانپذیر است اما نیازمند آن است که به سرعت به تصمیم‌گیری‌ها برسیم.

انتهای پیام/

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مذاکرات وین رئیس جمهور ظرفیت ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۵۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان سراسر کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی بادپا در این خصوص اظهار کرد: خیزش دانشجویی اخیر در حمایت از فلسطین در امریکا و اروپا، بزرگ‌ترین اعتراضات ضد اسراییلی در دل غرب از زمان تأسیس این رژیم جعلی است و نویدبخش فعال شدن دوباره جنبش دانشجویی در امریکا و اروپا این بار علیه اسراییل است.

وی افزود: برخی از رؤسای دانشگاه‌های ایران ایمیل‌های حمایتی از خیزش اخیر دانشجویان و اساتید برای رؤسای دانشگاه‌های امریکا ارسال کردند. تشکل‌های دانشجویی نیز تجمعات حمایتی از این خیزش برگزار کردند.

بادپا تصریح کرد: خیزش جهانی اخیر در حمایت از فلسطین، در واقع نشان‌دهنده سرایت طوفان الاقصی به قلب آمریکا پایتخت‌های کشور‌های اروپایی است و نشان می‌دهد رسانه‌های تبلیغاتی غرب نتوانستند جلوی بیدارشدن وجدان ملت‌ها را بگیرند. خیزش دانشجویی اخیر در حمایت از فلسطین در امریکا و اروپا، بزرگ‌ترین اعتراضات ضد اسراییلی در دل غرب از زمان تأسیس این رژیم جعلی است و نویدبخش فعال شدن دوباره جنبش دانشجویی در امریکا و اروپا این بار علیه اسراییل است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار داشت: در تعریف‌هایی که از جنبش دانشجویی شده است، آن را از مسأله‌های مهم جامعه‌شناسی می‌دانند که به معنای عمل جمعی، اختیاری، داوطلبانه و جهت‌دار دانشجویی برای ایجاد تغییر و تحول سیاسی - اجتماعی می‌باشد، تحولی که می‌تواند در سطح فکر و‌اندیشه باشد تا دگرگونی نظام اجتماعی، سیاسی، اقتصادی. این نوع حرکت، با ویژگی‌های خاص خودش به عنوان مؤثرترین فعالیت‌ها جهت اعتراضات و ایجاد تحولات در زمینه‌های گوناگون در تاریخچه نه چندان بلندمدت خود ایفای نقش کرده‌است. افراد شرکت‌کننده در جنبش دارای جهت‌گیری مشخص و اهداف معینی هستند که به‌طور آهسته به یک حرکت منظم و منسجم تبدیل شده، تحت گفتمانی غالب به سوی اهداف و آرمان‌ها حرکت می‌کند.

وی افزود: در خیزش اخیر دانشجویان امریکا و اروپا، نکته حائز اهمیت این است که دانشجویان و اساتید معترض از یک طیف و نژاد نیستند، حتی از یک دین و مذهب هم نیستند، مسلمان، مسیحی و حتی‌یهودی در برابر جنایات اسراییل به میدان آمدند، حتی سخنگوی بعضی از این تجمعات دانشجویی ضد اسراییلی دانشجویان یهودی بودند، این دانشجویان دارای دغدغه‌های انسانی و سیاسی اجتماعی هستند، جالب آنکه در حالی تجمعات این روز‌های امریکا شعله ورتر و پررونق‌تر می‌شود که نظام حاکم امریکا برخلاف ادعای آزادی بیان و ادعای حمایت از حقوق بشر، اقدامات تنبیهی و تهدیدات جدی نسبت به دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان انجام داده است؛ که مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر است:

۱- نام‌گذاری تجمعات به طرفدار حماس و یهودی‌ستیز به‌جای اعتراضات صلح‌آمیز
۲- ورود پلیس و گاردملی برای اخراج دانشجویان (اغتشاشگر و آنارشیست خواندن آنها)
۳- ایجاد تقابل دانشجو در برابر دانشجو، ایجاد بستر حمایتی از دانشجویان حامی رژیم صهیونیستی و برگزاری تجمعات حامیان اسراییل در مقابل خیزش ضدصهیونیستی و داوطلبانه اساتید و دانشجویان،
۴- تنبیه دانشجویان نقض‌کننده قوانین آموزشگاه‌ها شامل اخراج، ممنوعیت سازمان‌های دانشجویی ثبت شده و لغو روادید و اخراج دانشجویان خارجی.
۵- تنبیه مدرسان، اساتید و کارکنان شرکت‌کننده در اعتراضات
۶- پرهیز از لغو کلاس‌های حضوری.
۷- پیگیری حساب بانکی افراد معترض برای یافتن حمایت‌کنندگان مالی خیزش اخیر
۸- به راه‌انداختن انبوهی از دعاوی حقوقی ذیل عنوان شش به بهانه تبعیض علیه دانشجویان بر اساس نژاد یا هویت ملی یا اجازه دادن به یک محیط خصمانه. (به بهانه‌یهودی‌ستیزی)
۹- اعمال گسترده‌ترین تعریف مقابله با نفرت‌یهودی مشخص شده به وسیله اتحاد بین‌المللی یادبود هولوکاست (IHRA) به وسیله دانشگاه‌ها.
۱۰- تصویب فوری قانون قطع بودجه فدرال هر دانشگاهی که اقدام رضایت بخشی علیه این موج اعتراضات (یهودی ستیزی) انجام نمی‌دهد یا محافظت نمی‌کند، لغو کند.
۱۱- موساد در صفحه X در تهدید دانشجویان امریکایی اعلام کرد که: تکنولوژی شناسایی چهره می‌تواند تشخیص دهد که شما در اعتراضات در حمایت از حماس در دانشگاه‌ها شرکت داشتید یا نه. (اگر شرکت کرده باشید) مدرک تحصیلی و شغلتان را از دست می‌دهید و فرصت‌های شغلی شما محدود خواهد شد.

بادپا خاطرنشان کرد: لذا افراد شرکت‌کننده در این خیزش با علم به موارد فوق و بنا به حس مسئولیت انسانی خود به این اقدام شجاعانه دست زدند و آگاهانه چنین تجمعاتی را تشکیل دادند، لذا براساس حجم تهدیدات و اعتراضات دانشجویی با این انبوه تهدیدات، نشانه‌های جنبش دانشجویی شدن خیزش اخیر دیده می‌شود، در تعریف جنبش دانشجویی اشاره می‌شود که اعتراضات گسترده و با زمان کوتاه، چندین سال است که در سطح جهانی جنبش دانشجویی گسترده و فراگیری ایجاد نشده بود و این روز‌ها شاهد فوران خشم دانشجویان علیه رژیم آپارتاید اسراییل و سیاست‌های امریکا هستیم.

وی افزود: نکته ارزشمند دیگر آنکه این دانشجویان حاضر در کف دانشگاه هرگز حاضر به ورود در قدرت نیستند و به اصطلاح سیاسی بیرون از سیاست هستند؛ یعنی در عین حال که خود را موظف به موضع‌گیری می‌دانند و با اینکه دانشجوی بهترین دانشگاه‌های امریکا هستند و احیانا از خانواده‌های سیاستمدار و وابسته به قدرت در امریکا محسوب می‌شوند ولی این نسل جوان امریکایی معترض به حاکمیت هستند و وابستگی به قدرت ندارند. آنها نه تنها در حمایت از فلسطین و جنایت اسراییل در نسل کشی در غزه معترض هستند بلکه علیرغم آن، به حمایت دانشگاه‌هایشان از اسراییل شکایت دارند و خواستار اعلام برائت دانشگاه‌ها از حمایت مادی و معنوی از اسرایییل هستند.

بادپا گفت: حوادث این روز‌های دانشگاه‌های امریکا و اروپا ما را یاد پیام مهم رهبر معظم انقلاب در ۱/۱۱/۱۳۹۳ خطاب به دانشجویان امریکای شمالی و اروپا می‌اندازد. آنجا که در طلیعه این پیام این‌گونه آغاز کردند که: «به عموم جوانان در اروپا و امریکای شمالی حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشور‌های غربی مرا متقاعد کرد که درباره آنها مستقیماً با شما سخن بگویم. من شما جوانان را مخاطب خود قرار می‌دهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده‌ی ملّت و سرزمینتان را در دستان شما می‌بینم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلب‌های شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمی‌کنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند.» و آنجا که بیان می‌دارند: «تاریخ اروپا و امریکا از برده‌داری شرمسار است، از دوره استعمار سرافکنده است، از ستم بر رنگین‌پوستان و غیر مسیحیان خجل است؛ محقّقین و مورّخین شما از خونریزی‌هایی که به نام مذهب بین کاتولیک و پروتستان و یا به اسم ملیّت و قومیّت در جنگ‌های اوّل و دوّم جهانی صورت گرفته، عمیقاً ابراز سرافکندگی می‌کنند. این به‌خودی‌خود جای تحسین دارد و هدف من نیز از بازگوکردن بخشی از این فهرست بلند، سرزنش تاریخ نیست، بلکه از شما می‌خواهم از روشنفکران خود بپرسید چرا وجدان عمومی در غرب باید همیشه با تأخیری چند ده ساله و گاهی چند صد ساله بیدار و آگاه شود؟ چرا بازنگری در وجدان جمعی، باید معطوف به گذشته‌های دور باشد نه مسائل روز؟»

وی افزود: آنهایی که با تاریخ به‌ویژه تاریخ جنگ جهانی آشنایی دارند می‌دانند که ماجرای محاصره استالینگراد در برابر مقاومت ۶ ماهه غزه اهمیتی ندارد. بزرگ‌ترین جنایت جهانی در برابر چشم جهانیان و در مقابل عالی‌ترین مقاومت بشری در غزه در حال وقوع است. مسائل این روز‌های فلسطین بر هر وجدان بیداری ثابت کرد که هر قطره خون شهدا، مایه بیداری انسان‌ها در سراسر عالم می‌شود. مسائل این روز‌های فلسطین یاداور این آیه از کلام الله مجید است که «مَثَلُ الَّذِینَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِیَاءَ کَمَثَلِ الْعَنْکَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَیْتًا وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ لَوْ کَانُوا یَعْلَمُونَ»، وعده صادق یعنی بر جهانیان ثابت شد که اسرائیل این غده سرطانی رفتنی است، و امریکا روز به روز در حال ضعیف‌تر شدن است.



انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  • تجمع دانشگاهیان کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی
  • دانشگاهیان سراسر کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!