Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت: ۴۸ درصد پرونده‌های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف خراسان شمالی منجر به سازش شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده در همایش تجلیل از برترین های صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان با اشاره به رشد بیش از 48 درصدی میانگین صلح و سازش در پرونده‌های دارای قابلیت مصالحه در ده ماهه سال 1400 اظهار داشت: بیش از 62 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان خراسان شمالی ورود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نتیجه تلاش‌های انجام شده خوشبختانه حدود 23 هزار پرونده ای که امکان صلح و سازش در آن‌ها وجود داشت به سازش ختم شده  و  این تلاش‌ها واقعا ستودنی و در خور تقدیر است.

رئیس دادگستری استان خراسان رضوی: پرونده‌های جرایم کارکنان دولت در ایران نسبت به سایر کشورها بسیار ناچیز استرئیس کل دادگستری استان یزد: باید مواظب جنگ ادارکی، شناختی و ترکیبی دشمن بودبی‌‌تدبیری عمرانی مازندران همچنان جان می‌ستاند/ ورود دادگستری به موضوع جانباختگان طغیان رودخانه + فیلم

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه شهرستان جاجرم و بخش شوقان با آمار مصالحه بیش از 60 درصد در پرونده های دارای قابلیت سازش، بهترین عملکرد را در این خصوص داشته‌اند، تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف  جاجرم با 64 و شوقان با 60 درصد مصالحه عملکرد عالی داشتند و در این بین شوراهای حل اختلاف شیروان، بام و صفی آباد،سرحد و قوشخانه و بجنورد نیز با بیش از 50 درصد صلح و سازش رتبه های بعدی را بدست آوردند.

براتی زاده همچنین از حصول سازش قطعی در 6 فقره پرونده قتل عمد و رهایی محکومین به قصاص از اجرای این مجازات در سال جاری خبر داد و گفت: در 16 فقره پرونده دیگر نیز اقدامات اصلاحی بسیار خوبی انجام شده است به طوری که در این موارد اولیاء دم راضی به دریافت دیه شدند که با توجه به  انجام توافقات اولیه و تسهیل موجبات رسیدن به سازش، انتظار داریم ان شاء الله این پرونده‌ها نیز منجر به سازش شود.

وی  افزود: مذاکرات اصلاحی برای ایجاد زمینه های مصالحه در 15 فقره پرونده قتل عمدی دیگر نیز در شرف انجام است و نتایج خوبی حاصل شده و  تلاش‌ها تا حصول نتیجه مطلوب کماکان ادامه دارد و امیدواریم این پرونده ها نیز به سرانجام مطلوب منتهی شود.

انتهای پیام/311/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شوراهای حل اختلاف دادگستری استان خراسان شمالی صلح و سازش پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۵۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان

وحید واسطه گفت: از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ در حدود ۳۹ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های استان وارد شد.

او گفت :اکنون ۵۰ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های استان ذخیره‌سازی شده ودر مجموع ۲۲ درصد از ظرفیت مخازن سد‌های استان ذخیره آب دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان در ادامه گفت: در سال آبی جاری ۱۹۵ میلیمتر بارش ثبت شد که ۴۱ میلیون متر مکعب ورودی آب به سد‌های استان داشتیم، امابارش‌ها هفت درصد از میانگین ۳۰ سال اخیر کمتر است.

به گفته واسطه اکنون میزان ذخیره آبی در مخازن این سد‌های استان ۵۵ میلیون متر مکعب است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان درادامه با بیان اینکه امسال علارغم بارش‌های خوب بهاره امسال فقط ۵۰ میلیون متر مکعب آب و ۱۰ درصد کمتر پارسال در مخازن سد‌ها آب وجود دارد، گفت: این کاهش منابع آبی باعث می‌شود امسال فقط ۱۶ میلیون مترمکعب به بخش کشاورزی تحویل بدهیم یعنی ۹ میلیون متر مکعب کمتر از سال گذشته آب به بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد.

خراسان شمالی هشت سد با ظرفیت ۲۲۲ میلیون متر مکعب آب دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی