Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی موفق شده است دو کاتالیست پلی اتیلن را که به دلیل تحریم‌ها تهیه آنها از سوی مجتمع‌های پتروشیمی با مشکلات فراوانی مواجه بود را بومی کرده و اکنون آماده عرضه است.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا، در حاشیه سومین روز از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، نشست تخصصی کاتالیست‌های پلی‌اتیلن و نقش شرکت پژوهش وفناوری در بومی‌سازی این کاتالیست‌ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه شهسواری پژوهنده پلیمر در ارائه خود به معرفی تکنولوژی دو کاتالیست PZ و RZ شرکت میتسویی که مجتمع‌های پتروشیمی از آن استفاده می‌کردند اما به دلیل تحریم‌ها تهیه آنها با مشکلات فراوانی روبرو شده بود و هم اکنون از سوی شرکت پژوهش و فناوری بومی شده، پرداخت.

وی با بیان این که در حال حاضر کاتالیست PZ با نام SAZ بومی و صنعتی شده و کاتالیست RZ در مرحله تست آزمایشگاهی است، ادامه داد: پتروشیمی‌های بندرامام، مهر، ایلام و میاندوآب از تکنولوژی میستویی استفاده می‌کنند.

شهسوار درباره کاتالیست RZ نیز اظهارکرد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اقدام به  بومی‌سازی این کاتالیست کرده در حال حاضر هم تست‌های آزمایشگاهی را با موفقیت گذرانده و آماده ارائه به مجتمع‌های صنعتی است.

وی علت بومی کردن این کاتالیست‌ها را اعمال تحریم‌ها و خودداری شرکت‌های دارنده تکنولوژی به مجتمع‌های پتروشیمی اعلام کرد و افزود: به همین دلیل شرکت پژوهش و فناوری از پنج سال پیش اقدام به بومی‌سازی این دو کاتالیست که تکنولوژی میتسویی را داشتند، کرد و اکنون آماده ارائه به بخش صنعت است.

به گفته شهسواری پلی اتیلن یکی از پرمصرف‌ترین ماده‌های پلیمری است که روند رشد مصرف آن ادامه دارد.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با مشارکت ۴۳۰ شرکت داخلی و خارجی در چهار گروه مواد اولیه، ماشین‌آلات، کالای ساخته و نیمه‌ساخته و خدمات فنی و مهندسی از ۱۸ تا ۲۱ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

برچسب هاشرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی کاتالیست

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی کاتالیست آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو شرکت پژوهش و فناوری پلی اتیلن بومی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۵۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام از تحقق ۱۰۳ درصدی تولید مجتمع پتروشیمی ایلام در فروردین سال ۱۴۰۳خبر داد.

«سیدغلام‌حسن گرشاسبی» با بیان اینکه بر اساس برنامه مصوب سال ۱۴۰۳ میزان تولید فروردین ۷۴ هزار و۲۹۰ تن بود که با همت همکاران این میزان به بیش از ۷۶ هزار و پانصد تن افزایش یافت.

وی افزود: در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فروردین سال ۱۴۰۲ تولید در مجتمع پتروشیمی ایلام ۳۵ درصد رشد داشته است.
نایب رئیس هیات مدیره پتروشیمی ایلام با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»ادامه داد: در تلاش هستیم در سال ۱۴۰۳ رکورد ۱۰۰ درصد تولید محقق شود.
گرشاسبی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۸۰ هزار تن محصول شامل اتیلن، پلی‌اتیلن سنگین، پروپیلن، بنزین پیرولیز، CFO و DMDS CHAVAR65 تولید شده است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی