Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوود علیمحمدی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: طی دوسال گذشته کشور ما همانند کل دنیا درگیر بیماری کرونا شدیم و قم برای نخستین بار کرونا را در ایران تشخیص داد. نه به معنای اینکه کرونا از قم شروع شد بلکه در قم تشخیص داده شد. اول به اشتباه تصور می‌شد در قم است اما در استان‌های دیگر هم بود و بعد تشخیص داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد فعالیت‌های درمانی تامین اجتماعی استان قم در دوران کرونا بیان کرد: ما بعد از شناسایی این بیماری در کشور چین، جلسات بحران خود را برگزار کردیم و از اول اسفند ماه سال1398 بخش درمان تامین اجتماعی قم به عنوان اولین بیمارستان کشور بطور کامل در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت و سومین بیمارستان کشور بودیم که کرونایی شد.

مدیر درمان اداره‌کل تامین اجتماعی استان قم افزود: تامین اجتماعی در قم چهار مرکز ملکی شامل بیمارستان امام رضا (ع)  و سه مرکز پلی کلینیک در اختیار دارد و بیش از 825 مرکز در استان قم طرف قرارداد بیمه‌ای و درمانی با تامین اجتماعی هستند. در ایام کرونا، بیمارستان و مراکز در مانی تامین اجتماعی قم در پنج مرحله در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت و در طول این مدت بالای 21 هزار بیمار سرپایی و حدود سه هزار و 700 بستری داشتیم که بیشتر موارد ابتلا در پیک پنجم کرونا بود. در سال 99 نیز ضریب اشغال تخت بیمارستان امام رضا(ع) وابسته به تامین اجتماعی، 58 درصد بود که تا آذر 1400 این عدد به بالای 78 درصد رسید.

*تامین اجتماعی 90 درصد هزینه بیمارستان‌های دولتی را پرداخت می‌کند 

وی با اشاره به اینکه حدود 90 درصد هزینه بیمارستان‌های دولتی توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود. گفت: در این اواخر قراردادی با مراکز دولتی در مناطقی که ما مرکز ملکی نداشتیم بسته شد به صورتی که تمام هزینه های بستری بیماران تحت پوشش بیمه به صورت 100 درصدی توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود و قرار شد تا در استان‌هایی مثل قم افراد 65 سال به بالا بصورت رایگان در تمامی بیمارستان های دولتی تحت درمان قرار گیرند و این از کارهای خوبی است که با هدف کاهش بار اقتصادی مردم انجام شده است.

علیمحمدی افزود: از ابتدای امسال در 4 مرکز ملکی تامین اجتماعی بیش از یک میلیون و 500 هزار مراجعه داشتیم و در مراکز غیرملکی در 9 ماه اخیر بیش از 4 میلیون مراجعه به ثبت رسیده است و تامین اجتماعی در تمام این دوران سعی کرده است که رسالت خود را از نظر بیمه ای و اخلاقی در حد توان در قبال خدمت به مردم انجام دهد و در بیمارستان امام رضا (ع) مبنا را بر خدمت بی‌منت به مردم و بیمار محوری گذاشتیم و در وضعیت موجود رتبه یک بیمارستان های استان قم براساس پارامترهای اعتبارسنجی را داریم. اولویت ما بیمار ماست و سربلندی ای که از کادر درمان شاهد بودیم نشان از ایثاری بود که به خرج دادند. 

وی در مورد وقایع تلخ و شیرین دوران کرونا افزود: در ابتدای کرونا کمبودهای زیادی از جمله در مسئله مالی داشتیم و بسیاری از اطلاعات مورد نیاز در مورد این بیماری را نمی‌دانستیم. از بیش از 700 نیرویی که در اختیار داریم بیش از 150 نفر به این بیماری مبتلا شدند و زیر دستگاه اکسیژن رفتند اما مرگ و میر نداشتیم. کادر پزشکی چنان خسته بودند که در بعضی مواقع بعد از اتمام شیفت با سرم به خانه می‌رفتند. در این ایام کرونا پرسنلی داشتیم که با توجه به بیماری که داشت حتی نمی‌توانست روی پای خود بایستد و من به او می‌گفتم که برو و استراحت کن و می‌گفت بقیه بچه‌ها تنها هستند. این اتفاقات را من خودم در دهه 60 تجربه کرده بودم و وقتی این موارد را می‌دیدم احساس خوبی به من دست می‌داد. 

علیمحمدی در مورد عملکرد نیروهای جهادی و خیرین در ایام کرونا گفت: در پیک سوم نیروهای جهادی بسیار خوب عمل کردند که اگر آنها نبودند شاید خدمات اینطور به شایستگی صورت نمی‌گرفت. خیرینی هم بودند که بیماران و پرسنل را بسیار حمایت کردند و همگی دست به دست هم دادند تا اتفاق خوبی بیفتد.

وی در مورد اجرا شدن قانون نسخ الکترونیک گفت: در این مدت یک قائده و قانونی بنام نسخه الکترونیک وجود داشت که براساس قانون ششم توسعه و قانون بودجه، وزارت بهداشت باید آن را عملیاتی می کرد ولی در مجموع آن کاری که باید صورت می‌گرفت انجام نشد. در اینجا سازمان‌های بیمه‌ای پرچم دار این قضیه شدند به صورتی که در دی ماه سال 1399 کمتر از 5 درصد نسخه واقعی به صورت الکترونیکی انجام می‌شد که این آمار در بهمن امسال به بالای 98 درصد رسیده است که رشد بسیار خوبی است هر چند هنوز نقاط ضعف بسیاری در این سامانه وجود دارد.

مدیر درمان اداره‌کل تامین اجتماعی استان قم در مورد هزینه‌های درمانی بیمه تامین اجتماعی بعد از اجرایی شدن این قانون گفت: هزینه‌های ما به دلایلی یک و نیم برابر افزایش یافته است اما در کل با نگاه به آمارهای موجود در آینده وضعیت خوبی رقم خواهد خورد. به هر حال کشوری که می‌خواهد هزینه‌هایش را برای بیماری‌ها، مشکلات و سلامت مردم مدیریت کند باید به صورت الکترونیکی آمار و اطلاعات پزشکی خود را سامان دهد.

*بیماران پرونده‌ای دیگر نیاز به مراجعه حضوری ندارند

وی در مورد خدمت جدید سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: در بیماری‌های پرونده‌ای مثل تالاسمی، دیابت، هموفیلی، ام اس و ... از این به بعد مردم بدون مراجعه حضوری برای تایید دریافت دارو می توانند با مراجعه به سایت مدیریت درمان بیمه تامین اجتماعی به آدرس darman.tamin.ir در قسمت درخواست بیمه شدگان تاییدیه دارو مورد نظر خود را بگیرند.

علیمحمدی در مورد نقش سازمان تامین اجتماعی در معیشت مردم گفت:  نقش تامین اجتماعی در رفاه مردم و آسایش سفره آن‌ها بسیار زیاد است و مورد تاثیر یک تصمیم از سمت این سازمان است. در کل کشور حدود 44 میلیون بیمه شده تامین اجتماعی داریم و این سازمان در قم به صورت میانگین سالانه حدود 500 میلیارد تومان برای درمان بیمه شدگان خود هزینه می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ما در فضاهای فرهنگی بسیار مشکل داریم، افزود: در عرصه پزشکی اگر بخواهیم اعمال نادرست یک سری افراد را نهی کنیم باید منکر را اول در جامعه معرفی کنیم. کشور ما سال‌ها در مسیر درست حرکت نکرده است و خیانت‌هایی پشت پرده صورت گرفته است. در زمان جنگ هم با آن همه تلاش و جهاد یک سری در پشت پرده با دشمن مذاکره می‌کردند یا در اوایل انقلاب آنهایی که نگاه‌های رادیکال و تندروی داشتند اکنون منتقد عملکرد معتدل حکومت هستند.

*قم بیشترین میزان تزریقات را در کشور دارد

علیمحمدی گفت: قم بیشترین میزان تزریقات را در کشور دارد و متاسفانه کشور ما نیز در دنیا اول است و ما دو روز در هفته کمیته بررسی نسخ پزشکان را داریم که با توجه به الکترونیکی شدن نسخ کار بسیار راحت شده است. بررسی ها نشان می‌دهد که بعضی پزشکان با تجویز نادرست باعث بالارفت تعداد دارو و هزینه بیمار می‌شوند. از طرفی دیگر هم تصور غلط بعضی بیماران که گمان می‌کنند که حتما باید یکسری درمان ها را انجام دهند و آن را از پزشک طلب می‌کنند و این بسیار نادرست است.

وی در مورد آموزش پزشکی در کشور گفت: شیوه درمان و آموزش ما غلط است به صورتی که پزشک در بیمارستان بالای سر مریض آموزش می‌بیند و بعد از آن در مطب ورود می‌کند و بخاطر همین در نسخه نویسی دچار مشکل هستیم. اخلاق پزشکی و تکنیک پزشکی در آموزش‌های ما کم است و در حال حاضر رفتار حرفه‌ای و آرمان‌های درست در پزشکان مورد نیاز است.

علیمحمدی افزود: در کشور شرایط اقتصادی مناسب برای پزشکان فراهم نمی‌شود و یک پزشک در اوایل تحصیل و طبابت خود دچار مشکل است و باید حتما در این مورد چاره اندیشی شود. متاسفانه در کشور شاهد هستیم که یک کارگر با مراجعه به پزشک دستمزد یک روز خود را پرداخت می‌کند. باید به این سمت برویم که پزشک در سطح رفاه خود باشد اما فشار اقتصادی هم به قشر ضعیف جامعه وارد نشود و البته که نقش دولت هم بسیار پر اهمیت است و باید توجه ویژه ای نسبت به این قضیه صورت بگیرد.

انتهای پیام/78023

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیر درمان تامین اجتماعی قم بیمه تامین اجتماعی در قم پزشکان در قم سازمان تامین اجتماعی تامین اجتماعی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۵۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف و بازاریان در راستای بیمه جامعه هدف اصناف، دوسویه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، علی اشرف تابانی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت‌_ در نشست اعضای کمیته برنامه‌ریزی دوره‌های یادگیری (دیتا) که با هیئت رئیسه اتاق اصناف استان ایلام برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط سازمان تأمین اجتماعی با اصناف و بازاریان در راستای بیمه جامعه هدف اصناف دوسویه بوده است.

وی با بیان اینکه انتظار سازمان تأمین اجتماعی از اصناف پرداخت به موقع حق بیمه اعضا و کارکنان است، افزود: اصناف با برنامه‌ریزی منسجم و آموزش زیر مجموعه‌های خود می‌تواند به خیلی از مشکلات حوزه غلبه کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام با اشاره به آموزش جامعه هدف سازمان تأمین اجتماعی برای بهبود وضعیت مزایا، حق و حقوق آینده کاری خود، خاطرنشان کرد: پرداخت به موقع حق بیمه صنوف می‌تواند در رفع مشکلات در حوزه بیمه‌ای راهگشا باشد.

اشرف تابانی با اشاره به جایگاه آموزش و آگاهی‌بخشی نسبت به جامعه هدف، گفت: در طرح فراگیر کسی که ارتباط کار فرمایی ندارد می‌تواند نسبت به بیمه خود اقدام کند.

وی با بیان اینکه نرخ و مبالغ و تعهدات تأمین اجتماعی در طرح بیمه اصناف مشخص شده است، ادامه داد: در راستای سیاست‌های کلی نظام و شعار رهبر انقلاب اسلامی و حمایت از تولید، تأمین اجتماعی نسبت به برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی اقدام می‌کند.

کد خبر 748837

دیگر خبرها

  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس