Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@06:12:38 GMT

نماینده مبارکه: موافق طرح شفافیت آرای نمایندگان هستم

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۶۲۴۸

نماینده مبارکه: موافق طرح شفافیت آرای نمایندگان هستم

پروین صالحی مبارکه، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مبارکه، اظهار کرد: با توجه به مطالبه عمومی مردم و تعهد اکثر نمایندگان مجلس یازدهم به مردم برای پیگیری موضوع و به دلیل نقش مهم شفافیت در مبارزه با فساد و ویژه خواری و با توجه به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در این خصوص باید قانون شفافیت تصویب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شفافیت آراء از موضوعات کلیدی است که نمایندگان مجلس یازدهم آن را دنبال می‌کنند، افزود: درسیدگی به این طرح در کمیسیون آئین‌نامه داخلی به پایان رسیده و با اضافه شدن نکات تکمیلی این طرح در دستور هفتگی مجلس قرارگرفته و در نوبت رسیدگی در صحن علنی قرار دارد.

صالحی مبارکه افزود: تصویب این طرح، خانه ملت را به یک ساختمان شیشه‌ای تبدیل می‌کند، با تصویب طرح شفافیت آرا، شفافیت در سه بخش اصلی مجلس یعنی صحن علنی، کمیسیون‌های تخصصی و هیئت‌رئیسه، جاری می‌شود و تمام روندها و فرآیندها، جلسات و برنامه‌های مجلس به‌صورت شفاف در منظر عموم مردم قرار می‌گیرد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات طرح شفایت خاطرنشان کرد: انتشار آراء نمایندگان در صحن، انتشار عمومی مشروح مذاکرات در مدت‌زمان حداکثر یک ماه، انتشار عمومی اسامی غایبان و حاضران، انتشار عمومی برنامه هفتگی مجلس سه روز قبل از برگزاری جلسات و انتشار گزارش سفرها، مواردی است که در طرح شفافیت به آن توجه شده است.

وی اضافه کرد: انتشار آراء نمایندگان، برگزاری علنی جلسات کمیسیون‌ها، الزام انتشار اسامی غایبان و حاضران و آرای نمایندگان در جلسات کمیسیون‌ها، انتشار عمومی دستور کار کمیسیون‌ها تا سه روز قبل از تشکیل جلسه، ایجاد بستر قانونی پخش زنده و انتشار عمومی مشروح مذاکرات جلسات کمیسیون‌های تخصصی، ازجمله تحولات مهمی است که با تصویب این طرح اتفاق خواهد افتاد.

صالحی مبارکه تصریح کرد: تصویب این طرح نیاز به موافقت دوسوم نمایندگان و مشارکت بالای مجلس دارد؛ امیدوارم این بار با مساعدت و همراهی سایر نمایندگان که اکثریت آن‌ها موافق تحقق شفافیت هستند، این طرح مورد تصویب واقع شود، چراکه نشان‌دهنده پاسخگویی نمایندگان مردم به یک مطالبه اساسی جامعه بوده و باعث افزایش اعتماد عمومی و کارآمدی نظام قانون‌گذاری خواهد شد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای تسریع در روند تصویب علنی طرح «شفافیت آرای نمایندگان»، با همراهی جمعی از نمایندگان طی نامه‌ای به رئیس مجلس خواستیم که نسبت به اجرای داوطلبانه مفاد طرح از سوی نمایندگان متقاضی، در صحن و هیأت‌رئیسه اقدام کند.

وی در پایان تأکید کرد: در اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز جزو امضاکنندگان این طرح بودم و همچنین در رأی‌گیری گذشته «شفافیت آرای نمایندگان» رأی موافق به تصویب این طرح دادم که متأسفانه رأی نیاورد اما امیدوارم این بار با حمایت حداکثری نمایندگان این طرح رأی لازم را بیاورد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۰/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مبارکه مبارکه اخبار مبارکه طرح شفافیت آرا آرای نمایندگان تصویب این طرح انتشار عمومی کمیسیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۶۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده

آفتاب‌‌نیوز :

جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجود عدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳% رسید و ۵% افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند