Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آمادگی کامل مجموعه دانشگاه، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در ارائه خدمات درمانی شرایط استان را بحرانی توصیف کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت 11 شهر استان فارس در وضعیت پرخطر قرار دارد و به رنگ قرمز درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس شهرستان‌های ممسنی، کوهچنار، کازرون، شیراز، زرقان، کوار، خفر، جهرم، خنج، گراش و مهر در وضعیت قرمز هستند. 

همچنین شهرستان‌های اقلید، خرمبید، بوانات، سرچهان، پاسارگاد، سپیدان، بیضا، سروستان، استهبان، فراشبند، قیروکارزین، اوز، لارستان و لامرد در وضعیت نارنجی هستند و مابقی در وضعیت زرد قرار دارند. 

به عبارتی از مجموع 36 شهرستان استان فارس 25 شهرستان در وضعیت پرخطر هستند و دیگر شهرستان‌ها هم در معرض تبدیل شدن به این وضعیت قراردارند.

در همین راستا نیز سید وحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا و بستری در فارس هشدار داد و  افزایش آمارهای ابتلا را به دلیل سرعت بالا و بیماری‌زایی این بیماری و عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دانست.

حسینی با اعلام آمادگی کامل مجموعه دانشگاه، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در ارائه خدمات درمانی شرایط استان را بحرانی توصیف کرد و تنها راه مقابله با این وضعیت را تکمیل واکسیناسیون، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و دوری از تجمعات دانست.

3 عامل افزایش ابتلا و بستری کرونایی در استان فارس

همچنین مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز 3 عامل مهم انجام ندادن واکسیناسیون، مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی و داشتن بیماری‌های زمینه‌ای را سه عامل مهم در افزایش موارد بستری کرونا در استان فارس اعلام کرد.

وی از مردم درخواست کرد تا به محض مشاهده علائم کرونا به مراکز 16 ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه کنند چراکه مراجعه دیرهنگام وضعیت خطرناک و بحرانی را برای فرد مبتلا رقم می‌زند.

شریفی با اشاره به اهمیت زمان مراجعه بیماران مشکوک دارای علائم و مبتلا به کووید 19 به مراکز درمانی توصیه کرد که افراد به ویژه بیماران دارای بیماری زمینه‌ای، مشکلات ریوی، کلیوی، فشار خون بالا و دیابت، سالمندان و افراد دارای اضافه وزن، با مشاهده علائم تنفسی به مراکز 16 ساعته مراجعه کرده و پیگیر وضعیت سلامت خود باشند.

بستری 278 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون یک میلیون و 988 هزار و 481 تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده 571 هزار و 556 بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده یک میلیون و 663 هزار و 829 تست تشخیصی مولکولی بوده که 487 هزار و 229 مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون 324 هزار و 652 مورد تست سریع انجام شده و 84 هزار و 327 بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری 278 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته، هم اکنون هزار و 78 بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 117 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

استاندار یزد محدودیت‌های جدید کرونایی یزد را اعلام کردمرگ و میر کرونایی در استان البرز افزایش یافت5 شهرستان استان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند/ «واکسیناسیون» تنها راه مقابله با کرونا

در 24 ساعت گذشته 9 مورد جدید فوتی کووید19 در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و 557 نفر است.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و 634 هزار و 947 دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و 310 هزار و 227 دُز نوبت اول، سه میلیون و 31 هزار و 303 دُز نوبت دوم و یک میلیون و 293 هزار و 417 دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/424/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراکز درمانی بیمارستان ها شهرستان ها استان فارس بیمار مثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۶۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت «شهر ری» در تقسیم استان تهران چگونه خواهد بود؟!

احمد وحیدی وزیر کشور در رابطه با تقسیمات استان تهران در گفتگو با خبرنگاران در تهران اظهار کرد: تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است، اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد یا نه؟ گفت: چنین چیزی صحت ندارد.

وحیدی در خصوص تعیین تکلیف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه نیز تصریح کرد: بر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد.

موضوع تقسیم استان تهران به سه استان، مدتی است که مطرح شده که پس از تصویب این طرح توسط دولت و مجلس، در کنار استان تهران فعلی، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید تشکیل خواهد شد.

در این خصوص نظرات مختلفی توسط برخی مسؤولان و نخبگان در خصوص تجزیه شهرستان ری و الحاق برخی از بخش‌های این شهرستان به استان‌های جدید شرقی و غربی مطرح شده بود.

مخاطبان فارس با ثبت‌پویشی با عنوان «مردم قیامدشت با الحالق این شهر به استان شرقی مخالف هستند» در سامانه فارس من، خواستار پیگیری این موضوع از مسؤولان شدند.

دیگر خبرها

  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • وضعیت «شهر ری» در تقسیم استان تهران چگونه خواهد بود؟!
  • ‌گروگانگیری فرد ۵۶ ساله در شیراز
  • رهایی گروگان ۵۶ ساله در شیراز
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد