Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول فنی و معاون تحقیق شرکت تولیدی سیناژن گفت: دز بوستر اسپایکوژن ایمنی افراد را تا ۲۵ برابر بالاتر می‌برد

به گزارش ایمنا، خشایار روشن ضمیر، اظهار کرد: از پارسال و حتی سال قبل از آن پیش‌بینی می‌شد که کرونا قرار است با جهش‌های مختلف مواجه شود و از تأثیر واکسیناسیون فرار کند.

وی ادامه داد: امیکرون در حال حاضر آخرین جهش با سرعت انتقال بسیار بالا است که از درمان‌های رایج فرار می‌کند اما خوشبختانه بر خلاف موج‌های اول کرونا بیماران را سخت درگیر نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول فنی و معاون تحقیق و توسعه شرکت تحقیقاتی تولیدی سیناژن گفت: واکسن‌ها بدون تغییر در پلتفرم خود همچنان می‌توانند در مقابل امیکرون تأثیرگذار باشند و از شدت ابتلاء به آن بکاهند. اکنون تمام سازمان‌های بهداشت جهانی اصرار بر تزریق دز بوستر واکسن دارند تا از شدت بیماری و بستری شدن جلوگیری کنند.

وی افزود: در رابطه با سویه امیکرون گفت: نمی‌شود به طور قطعی گفت که امیکرون آخرین سویه کرونا است و کسی نمی‌تواند چنین ادعایی کند اما خوشبختانه راه مقابله با کرونا پیدا شده و می‌توان با آن مقابله کرد.

روشن ضمیر اظهار کرد: وقتی تزریق واکسن صورت می‌گیرد فرد مراجعه کننده به هیچ‌وجه نباید به کرونا مبتلا باشد اما بیماران زمینه‌ای که فشار خون، دیابت یا آسم داشتند بسیار راحت واکسن را تحمل می‌کردند و با مشکلی مواجه نمی‌شدند. تنها بیماری که در زمان تزریق واکسن مورد بررسی قرار می‌گیرد خود کرونا است.

وی درباره علت تنوع بالای واکسن‌ها گفت: از زمان شروع پاندمی چندین واکسن ساز وارد صحنه شدند و هیچ‌کس نمی‌دانست کدام واکسن تأثیر بهتری خواهد داشت.

مسئول فنی و معاون تحقیق و توسعه شرکت تحقیقاتی تولیدی سیناژن افزود: هر کدام از این سازنده‌ها یک نوع پلتفرم را برای تهیه واکسن خود انتخاب کردند که شامل واکسن غیر فعال شده، واکسن‌های وکتور ویروسی و پلتفرم ساب‌یونیت پروتئینی نوترکیب می‌شوند که واکسن اسپایکوژن این‌گونه ساخته شده است.

وی تصریح کرد: پس از شروع ساخت واکسن‌ها بسیاری از آنها به مرحله آزمایش بالینی رسیدند و در آن مرحله تعدادی از واکسن‌ها حذف شدند، به همین دلیل تنوع در واکسن‌ها با فناوری‌های مختلف شکل گرفت.

روشن ضمیر افزود: اشتباه دیگری که وجود دارد مقایسه درصد تأثیرگذاری واکسن‌ها توسط مردم است. واکسن‌ها مقایسه پذیر نیستند، هر کدام که توانستند مراحل بالینی را بگذرانند اثربخشی خوبی دارند و مورد تأیید هستند.

مسئول فنی و معاون تحقیق و توسعه شرکت تحقیقاتی تولیدی سیناژن ادامه داد: از آنجا که آزمایش‌های صورت گرفته برای تخمین میزان اثربخشی هر کدام متفاوت بوده است، مقایسه آنها نتایج درستی در اختیار افراد نمی‌گذارد.

روشن ضمیر درباره علت تفاوت واکنش بدن افراد واکسن زده به کرونا، گفت: از ابتدای پاندمی و قبل از کرونا نیز واکنش‌ها به این ویروس بسیار متفاوت بوده و این تفاوت در واکنش‌ها طبیعت بیماری کرونا است.

مسئول فنی و معاون تحقیق و توسعه شرکت تحقیقاتی تولیدی سیناژن خاطرنشان کرد: درحال حاضر پاسخ مشخصی برای علت این تفاوت‌ها و شدت ابتلای بیماران مختلف وجود ندارد. انتقال بیماری کرونا از هر فرد به شخص دیگری باعث تغییر ویروس است؛ اولین سویه کرونا سویه ووهان بود که با گذر زمان جهش داشت و پیشرفت کرد.

وی افزود: اکنون بسیاری از سویه‌های جدید در آفریقا به وجود می‌آید؛ چراکه نرخ واکسیناسیون آنجا پایین است.

مسئول فنی و معاون تحقیق و توسعه شرکت تحقیقاتی تولیدی سیناژن افزود: ما در واکسن اسپایکوژن ساختار کلی پروتئین سطحی ویروس کرونا را شبیه‌سازی کردیم که باعث می‌شود گستره خوبی از آنتی‌بادی‌ها برضد بیماری کرونا در بدن افراد شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: به همین دلیل شانس تأثیرگذاری ویروس کرونا و سویه‌های مختلف آن بسیار پایین می‌آید. می‌شود با راهکارهای این‌چنینی تأثیر ویروس کرونا را به شدت کاهش داد.

روشن ضمیر ادامه داد: مطالعه بوستر واکسن اسپایکوژن روی ۳۰۰ نفر از رده سنی ۱۸ تا ۹۰ سال که برخی از آنها بیماری زمینه‌ای نیز داشتند انجام شد. ما مراجعان را بر اساس واکسن‌های اولیه‌ای که زده بودند دسته‌بندی کردیم.

مسئول فنی و معاون تحقیق و توسعه شرکت تحقیقاتی تولیدی سیناژن افزود: تأثیر اسپایکوژن روی تمامی دسته‌ها بسیار بالا بود و ایمنی بدن را به شدت بالا برد.

وی تصریح کرد: این تأثیر برای افرادی که واکسن ویروس غیرفعال شده مانند سینوفارم زده بودند بسیار بیشتر بود و سطح ایمنی و آنتی بادی آنها را تا ۲۵ برابر افزایش داد.

منبع: فارس

کد خبر 554717

منبع: ایمنا

کلیدواژه: واکسن اسپایکوژن امیکرون تزریق د ز یادآور تزریق د ز یادآور سوم واکسن کرونا احتمال تزریق دز یادآور واکسن کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق روشن ضمیر واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ

به گزارش مدیسن نت، یک مطالعه تازه نشان می‌دهد که آسپرین چگونه در برابر سرطان روده بزرگ عمل می‌کند.

طبق یافته‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد آسپرین جنبه‌های پاسخ ایمنی بدن را در برابر سلول‌های سرطانی تقویت می‌کند.

دکتر «مارکو اسکارپا»، محقق ارشد و جراح عمومی دانشگاه پادووا در ایتالیا، گفت: «مطالعه ما مکانیسم مکمل پیشگیری یا درمان سرطان با آسپرین را در کنار مکانیسم دارویی کلاسیک آن که شامل مهار التهاب است، نشان می‌دهد.»

برای این مطالعه، محققان نمونه‌های بافتی را از ۲۳۸ بیمار که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ تحت عمل جراحی سرطان روده بزرگ قرار گرفته بودند، به‌دست آوردند. از این تعداد، حدود ۱۲ درصد مصرف‌کننده آسپرین بودند.

به گفته محققان، نمونه‌های بافتی از مصرف‌کنندگان آسپرین، گسترش کمتر سرطان به غدد لنفاوی و فعالیت تهاجمی‌تر سلول‌های ایمنی در برابر تومورها را نشان داد.

در آزمایشگاه، آن ها کشف کردند که قرار دادن سلول‌های سرطانی روده بزرگ در معرض آسپرین، توانایی سلول‌های ایمنی را برای هشدار به یکدیگر در مورد وجود تومورها افزایش می‌دهد.

به طور خاص، سلول‌های ایمنی شروع به بیان بیشتر پروتئینی به نام CD۸۰ کردند. به گفته محققان، در بیماران مبتلا به سرطان رکتوم، مصرف‌کنندگان آسپرین بیان CD۸۰ بالاتری در بافت‌های سالم داشتند که نشان می‌دهد آسپرین توانایی سیستم ایمنی را برای جست و جو و از بین بردن سلول‌های سرطانی افزایش می‌دهد.

اسکارپا گفت: «گام بعدی یافتن راهی برای ورود آسپرین به عمق روده و تقویت اثرات ضد سرطانی آن خواهد بود.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • کوتاهی افراد ونهادهای مسئول درخصوص حجاب سبب ورود نیروی انتظامی شد