Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - به گفته عباس شمس‌اللهی روستا‌های سرابکلان، فاطمیه و قلعه وزیر با ۳۰۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند و برای گازرسانی به این روستا‌ها و واحد‌های تولیدی این شهرستان، بیش از ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملی گاز ایران هزینه شده است.

برای گازرسانی به این پروژه‌ها، ۷ کیلومتر شبکه توزیع گاز اجرا شده است و علاوه بر روستا‌های سرابکلان، فاطمیه و قلعه‌ وزیر، یک واحد تولیدی، یک واحد مرغداری و ۲ واحد خدماتی دیگر نیز گازدار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گازرسانی به روستای هدف گردشگری و تاریخی سرابکلان از توابع شهرستان سیروان بمناسبت ایام الله دهه فجر به بهره‌برداری رسید و بدلیل قدمت تاریخی و باستانی روستا و عدم صدور مجوز حفاری در محوطه روستا از سوی میراث فرهنگی استان، اجرای گازرسانی به این روستا با تأخیر چند ساله شروع شد.

طی ماه‌های پایانی سال گذشته با رایزنی‌های فراوان، جلسات مستمر و پیگیری‌های متعدد، سرانجام پس از انعقاد تفاهم‌نامه چگونگی اجرای عملیات حفاری با میراث فرهنگی استان، برآورد احجام کار و انتخاب پیمانکار مجری، از ابتدای سال‌جاری گازرسانی به روستای مذکور شروع شده است.

این روستا با ۱۹۷ خانوار و با ۷۳۹ نفر جمعیت، بزرگترین روستای شهرستان سیروان است و یکی از مناطق تاریخی و روستای هدف گردشگری است که با توجه به مطالبات مردمی و پیگیری‌های صورت گرفته برای دریافت خدمات مناسب و متناسب با سایر مناطق شهرستان، مورد توجه مسئولان استانی قرار گرفته است.

در شهرستان سیروان بیش از ۶ هزار و ۳۲۵ خانوار، مشترک گاز طبیعی هستند و تاکنون ۴ هزار و ۸۲۳ انشعاب علمک در مناطق شهری و روستایی شهرستان سیروان نصب و ۳۰۶ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه توزیع اجرا شده است.

همچنین علی اکبر بسطامی نماینده حوزه شمالی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در آئین افتتاح گازرسانی به روستای تاریخی سرابکلان گفت: روستای سرابکلان با توجه بافت تاریخی آن، هیچگونه خدماتی از جمله طرح هادی و ... در آن انجام نشده است و فقط با تلاش مجموعه شرکت گاز استان، گازرسانی انجام شده که قابل تقدیر و قدردانی است.

این روستا بزرگترین روستای شهرستان سیروان است و بدلیل دارا بودن بافت تاریخی، هرگونه ساخت و ساز در آن ممنوع شده است که انتظار می‌رود مسئولان استان با رعایت حفظ میراث فرهنگی، همچون شرکت گاز به مردم خدمات رسانی کنند.

افتتاح طرح‌ها و خدمات ارائه شده از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است و به برکت نظام جمهوری اسلامی خدمات زیادی به مناطق محروم استان ارائه شده که با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست.

انتهای پیام/ ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افتتاح طرح شرکت گاز شهرستان سیروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۶۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا

پل خرپائی بقعه آقا سید ابراهیم روستای نوخاله بخش تولمات شهرستان صومعه سرا باحضور رضا اکبری معاون راهداری و حمل و نقل کشور افتتاح شد.

پل روستای نوخاله صومعه سرا به طول ۶۰ متر و عرض ۴ متر، با بیش از ۱۱۱ میلیارد ریال هزینه ساخته شد.


معاون راهداری و حمل و نقل کشور در حاشیه مراسم افتتاح این پل و در جمع مسئولان استانی، شهرستانی و اهالی روستای نوخاله صومعه‌سرا گفت: با اجرای طرح نهضت آسفالت دریک سال گذشته، ۲۰ هزار کیلومتر جاده‌های کشورآسفالت شده و ۳ هزار کیلومتر جاده شهری و روستایی ساخته شده است.


رضا اکبری افزود: با تلاش جهادی همکاران راهداری و حمل و نقل و پلیس راه گیلان، در مدت ۲ سال میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای استان کاهش چشمگیری یافته است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی