Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،   گزیده‌ای از مهمترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد  اسلامی سراسر کشور در پنج شنبه(۲۱بهمن)   را در ادامه می‌خوانید:

فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در برخی از مساجد تشریح شد

در ایام الله دهه مبارک فجر و در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و تاکید سرپرست دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی و همکاری روابط عمومی دانشگاه طی دوشب بعد از نماز مغرب و عشا، عملکرد و فعالیت های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاداسلامی واحد اراک و واحدهای دانشگاهی استان در مسجد الزهرا  و مسجد ولیعصر (عج)   شهرستان اراک تشریح  شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباس شیخان، سرپرست  معاونت فرهنگی و دانشجویی  و دکتر علی اسکندری معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با حضور در مساجد (الزهرا و ولیعصر(عج) شهرستان اراک ضمن گرامیداشت چهل وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردها و تاریخچه ایجاد دانشگاه آزاداسلامی را تبیین وتشریح کردند.
معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد اراک تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با داشتن زیرساخت های لازم و امکانات علمی، پژوهشی، فرهنگی، آزمایشگاهی و ورزشی و استفاده از استادان مجرب و متعهد و ایجاد فرصت برای ورود علاقمندان به دوره های آموزش عالی به ویژه جوانان نقش بسیار مهمی در توسعه کمی و کیفی مراکز آموزش عالی کشور ایفا نموده است.
شیخان در این جلسه بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از محل شهریه دانشجویان اداره می‌گردد و متعلق به تمامی مردم است و در حال حاضر بیش از ۴۰۰ واحد و مرکز آموزشی در سراسرکشور فعالیت می‌کند و خدمات ارزشمندی را به جامعه علمی و فرهنگی کشور عرضه داشته و دستاوردهای شایان توجهی را در سطح ملی و بین‌المللی کسب کرده است.
شیخان بیان کرد: درعصرحاضر دانشگاه های کارآفرین هم درتجاری سازی علم وهم درایجاد فرصت های شغلی و هم در درآمدزایی های شرکت های دانش بنیان نقش اصلی را به عهده دارند لذا با الگو قراردادن این فرآیند و با تکیه بر نیروهای نخبه دانشگاهی و غیردانشگاهی و ایجاد بسترهای مناسب آزمایشگاهی وکارگاهی و تسهیل فرآیند پژوهشی درحوزه های مختلف می توان درآینده ایی نزدیک شاهد رشد و شکوفایی بیشترایران اسلامی در همه حوزه ها بود.
وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اراک با راه‌اندازی سراهای فناوری و نوآوری در حوزه های مختلف علوم دانشگاهی، گامی نو در جهت ارتقاء کیفی آموزش با هدف تربیت فارغ‌التحصیلان توانمند و کارآفرین برداشته است.
معاون آموزش وتحصیلات تکمیلی واحد اراک گفت: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نمونه های بارز موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی درحوزه آموزش عالی است و باکمک با برکت ده میلیون ریالی امام راحل(ره) و حمایت مقام معظم رهبری و پیشنهاد مرحوم آیت الله هاشمی از هیچ به بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل شده و پس از گذار از سه دهه (استقرار- توسعه- کیفیت) در دهه چهارم با کیفی سازی در آموزش، پژوهش و فرهنگ می تواند با دانشگاه های معتبر دنیا رقابت کند و به دانشگاهی پژوهش محور وکار آفرین تبدیل شود.
اسکندری گفت: دانشگاه آزاداسلامی در شرایطی شروع به کار کرد که تعداد دانشگاه‌های کشور محدود بود و پاسخگوی نیاز جوانان جامعه نبود و در دهه ۶۰ قبولی در دانشگاه و عبور از کنکور کاری بسیار مشکل و آرزویی دست‌ نیافتنی بود.
وی بیان کرد : اکنون بعد از گذشت ۴۰سال از فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی موانع تحصیلات عالی برداشته شده و هرمتقاضی اراده نماید، می‌تواند در رشته مورد علاقه خود و در دانشگاه محل سکونت خود تحصیل نماید و این یکی از دستاوردهای مهم دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود.
در پایان افتخارات کسب شده، عملکرد و فعالیت های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاداسلامی واحد اراک و واحدهای دانشگاهی در سطح استان مرکزی تشریح شد.
همچنین کلیپ معرفی دانشگاه آزاداسلامی استان برای نماز گزاران مساجد فوق نمایش داده شد.

گشایش مرکز تحقیقات انرژی و محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب و با حضور عبدالله محمدی مدیرکل پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی کشور نخستین مرکز تحقیقات انرژی و محیط زیست در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گشایش یافت.
مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات انرژی و محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با اعلام این خبر گفت: به همت جمعی از اعضای هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و برای نخستین بار در استان چهارمحال و بختیاری، مرکز تحقیقات انرژی و محیط زیست در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد آغاز به کار کرد.
روح اله یدالهی عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد اظهار کرد: این مرکز تحقیقاتی قرار است در اجرای طرح های پژوهشی و صنعتی در زمینه های انرژی نو به ویژه خورشیدی و بادی، طراحی و ساخت تجهیزات انرژی، ممیزی و بهینه سازی انرژی در صنعت و ساختمان و همچنین آموزش و انتقال دانش فنی در زمینه پتانسیل سنجی و مکانیابی احداث نیروگاه های بادی-خورشیدی و میکرو هیدروپاور در منطقه پیشرو باشد.
وی طراحی و ساخت پیل های سوختی زیستی با نانوفن آوری، طراحی و ساخت شبیه ساز تابش خورشیدی، برگزاری دوره های تخصصی انرژی خورشیدی و بادی، امکان سنجی نصب نیروگاه خورشیدی و بادی در منطقه را از جمله اهداف این مرکز تحقیقاتی عنوان کرد.

مردم با مفاهیم انقلاب اسلامی آشنا شوند

 احمد عبدالحسینی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در ابتدای جلسه با گرامی داشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: وظیفه همه ما است تا یاد و خاطره آن روزهای تاریخی را به نسل‌های جدید تبیین کنیم.
وی افزود: یوم‌الله ۲۲ بهمن نقطه عطف انقلاب اسلامی و یادآور اتحاد، همدلی و ولایتمداری مردم ایران اسلامی است که این دانشگاه آماده حضور در جشن‌های فرهنگی ایام‌الله است و در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن‌ماه نیز همچون سال‌های گذاشته در کنار مردم همیشه در صحنه حضور یکپارچه خواهند داشت.
رئیس شورای تخصصی فرهنگی و دانشجویی استان با بیان اینکه دانشجویان، فرهیختگان و سکانداران آینده کشور هستند، تبیین کرد: باید این عزیزان با مفاهیم انقلاب اسلامی و آرمان‌های حضرت امام(ره) آشنا شوند که این مهم از اهداف و رسالت اصلی دانشگاه در مباحث فرهنگی است.
وی در پایان صحبت های خود با توجه به قرار گرفتن در ایام ماه مبارک رجب و ماه مبارک شعبان، اعلام نمود دبیرخانه امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده و با همکاری موسسه امامت و مهدویت اقدام به برگزاری جشنواره‌ها، برنامه‌ها و مسابقات مختلف در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور کرده است و این برنامه‌ها با نام چله مهدویت از 18 بهمن الی 27 اسفندما سال جاری ادامه دارد.
محسن اقبالی مدیر امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در ابتدای این جلسه مجازی با تبریک ایام‌ا... دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛ گفت : دهه مبارک فجر بهانه ای برای تجدید پیمان با آرمانهای امام و انقلاب می باشد.
وی افزود: هرچه در راه تکریم خانواده های معظم شاهد و ایثارگران تلاش شود کم است، و خدمت به خانواده های معظم شهدا و جانبازان که در راه خدا  از جان خویش  خالصانه گذشتند کاری ارزشمند است. خانواده شهدا و ایثارگران نقش اساسی و سازنده ای در حفظ نظام و انقلاب اسلامی داشته و دارند.
مدیر امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در ادامه در خصوص برنامه های ایام ا... دهه فجر توضیحاتی داد و در خصوص سامانه آموزشیار از همه مسئولان امور شاهد و ایثارگر واحدهای دانشگاهی درخواست نمود نسبت به بررسی وضعیت ایثارگری دانشجویان جامعه هدف الف در خصوص رفع موانع اقدام کنند و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران دانشگاه و شهرستان را از جمله اولویت های برنامه‌ای هیأت رئیسه دانشگاه قرار دهند.
در ادامه هر یک از حاضرین در جلسه مجازی،   به ارائه نظرات و مشکلات واحد های خود پرداختند.

انتهای پیام/

زهرا سلیمانی کد خبر: 1129287 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد دانشگاه آزاداسلامی فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاه انقلاب اسلامی دهه مبارک فجر اسلامی استان اسلامی واحد واحد اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در مسابقات قهرمانی کارکنان و استادان منطقه دو شمال‌غرب کشور با اقتدار به مقام قهرمانی رسید.

در این دوره از مسابقات، تیم‌های واحد‌های دانشگاهی تبریز، ارومیه، میانه و بناب به صورت دوره‌ای به مدت سه روز باهم به رقابت پرداختند که در نهایت تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در هر سه بازی خود توانست با نتایج دو بر صفر و بدون باخت حریفان خود را شکست داده و به مقام قهرمانی برسد.

تیم‌های واحد تبریز و واحد ارومیه نیز به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی میانه با کسب عنوان قهرمانی به مسابقات کشوری که از تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌‌ماه در واحد اراک برگزار می‌شود، اعزام می‌شود.

مسابقات والیبال کارکنان و استادان منطقه دو دانشگاه آزاد اسلامی به همت اداره‌کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

سیروس منصوری، سیامک وفاییان، علی صدری، سهیل قندچی، سعید اکبری، رضا غیابی و ابراهیم مسیبی بازیکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه را تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود