Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - به گفته کارشناسان نظامی تصاویر ماهواره‌ای افزایش فعالیت‌ها در یکی از میدان‌های آموزشی در پایتخت کره شمالی را نشان می‌دهد که حاکی از آن است این کشور در حال برنامه‌ریزی برای یک رژه نظامی است.

براساس گزارش خبرگزاری آلمان وبگاه «۳۸ شمال» که از واشنگتن اداره می‌شود و در مسائل مربوط به کره شمالی تخصص دارد در این خصوص گفت: «عکس‌های گرفته شده در پنج فوریه صد‌ها تن از نیرو‌های کره شمالی را نشان می‌دهد که در زمین تمرین رژه قدم می‌زنند و در همین منطقه تعداد زیادی خودرو جمع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

کارشناسان این وبگاه اعلام کردند احتمالا هشتادمین سالگرد تولد «کیم جونگ ایل» در ۱۶ فوریه یکی از دلایلی است که این رژه را توجیه می‌کند، البته تولد «کیم ایل سونگ» بنیانگذار کره شمالی نیز در ۱۵ فوریه است و یکی دیگر از دلایل این رژه به شمار می‌رود.

ماه سپتامبر گذشته نیز کره شمالی به مناسبت هفتاد و سومین سالگرد تاسیس این کشور یک رژه نظامی برگزار کرده و «کیم جونگ اون» رئیس فعلی این کشور هم به دیدن این رژه رفت.

چندی پیش خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش داد مجلس عالی این کشور در جلسه‌ای با مقامات ارشد دولتی وعده داد همچنان به تعهدات خود برای پیشبرد و توسعه اقتصادی در کره شمالی متعهد است و تمام تلاش خود را خواهد کرد تا علی رغم وجود تحریم‌های سنگین واشنگتن و نیز همه گیری کرونا وضعیت معیشت مردم را بهبود بخشد.

در کره شمالی مجلس این کشور معمولاً به ندرت تشکیل جلسه می‌دهد و تنها برای تعیین بودجه و تقسیم وظایف میان اعضای احزاب کارگری در این کشور نشست برگزار می‌کند. ولی این بار به دلیل اهمیت بالای وضعیت اقتصادی در این کشور جلسه‌ای اضطراری تشکیل داده است.

شایان ذکر است کره شمالی از سال ۲۰۰۶ تحت تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد. آمریکا و متحدانش از پیشرفت‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ یانگ به شدت نگرانند و به دنبال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه این کشور هستند. با این حال، کره شمالی اعلام کرده است تا زمانی که واشنگتن به اقدامات خصمانه خود علیه این کشور ادامه دهد به توسعه توانایی‌های دفاعی خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژه نظامی کره شمالی تصاویر ماهواره ای کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۷۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس

حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران  در همايش نقشه برداری گفت: سازمان فضایی کشور از دهه ۸۰ با توسعه سنجش از دور و موارد دیگر فعالیت خود را آغاز کرد که خوشبختانه در ساخت ماهواره و پرتاب‌گر در مسیر درستی قرار گرفته است.

او افزود: همچنين اقدامات خوبی در حوزه قضایی برداشته شده است به طوری که حوزه فضایی امکان دسترسی به بازده نقشه های زمینی را در مدت کوتاه تر در اختیار قرار می دهد،ماهواره خیام در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفته اطلاعات نقشه ای را به صورت کامل در اختیار قرار داد.

سالاریه  اظهار کرد: تصاویر ماهواره‌ای قابل ارائه شامل تصاویر ماهواره خیام با قدرت تفکیک مکانی یک متر به منظور تولید و به‌روزرسانی نقشه‌های پوششی کشور و نیز سایر داده‌های ماهواره‌ای مورد نیاز سازمان نقشه‌برداری کشور است که در ایستگاه‌های زمینی سازمان فضایی ایران دریافت می‌شود.

رئیس سازمان فضایی کشور  با بیان اینکه  سال گذشته با برخی از مجموعه های کشور تفاهم نامه ای منعقد شد به طوری که از تصاویر نقشه های فضایی می توان به راحتی استفاده کرد گفت: ماهواره‌ای دیکر در سازمان فضایی در حال تکمیل و آماده پرتاب است،در کنار ماهواره خیام ماهواره‌ای دیگر اعم از پارس یک است و همچنین امسال دو پرتاب ماهواره دیگر را داریم.

وی افزود: محموله‌های تصویربرداری ماهواره پارس ۱ می‌تواند در کمتر از ۱۰۰ روز ۹۵ درصد از اراضی کشور را تصویربرداری کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • رهبران مقاومت در غزه آماده نبرد در رفح هستند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم