Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@06:30:12 GMT

پشت پرده اجسام نورانی که در آسمان پورتوریکو مشاهده شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۷۷۹۶

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از یورونیوز، این ویدیوها که اوایل روز دوشنبه ۷ فوریه (۱۸ بهمن) در پورتوریکو، این جزیره آمریکای لاتین، گرفته شده‌ چندین جسم درخشان را در آسمان تاریک این منطقه نشان می‌دهند که در حال سقوط به روی زمین هستند.

ویدیوهای تازه توسط انجمن نجوم کارائیب منتشر شده است. این انجمن می‌گوید ممکن است ماهواره‌های دیگری نیز به همین صورت وارد جو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماهواره‌ها که هر کدام وزنی کمتر از ۲۶۰ کیلوگرم دارند، بر اثر اختلال در وضعیت ژئومغناطیسی زمین از کار افتادند و در نتیجه‌ی ورود به جو زمین آتش گرفته‌اند. ماهواره‌های استارلینک در قالب یک ناوگان در ۳ فوریه توسط موشک فالکن۹ اسپیس‌ایکس از پایگاه فضایی فلوریدا به مدار زمین پرتاب شده بودند.

به گفته شرکت اسپیس‌ایکس، ۴۰ ماهواره از مجموع ۴۹ ماهواره پرتاب شده در جریان این توفان خورشیدی دچار نقص فنی شدند.

انفجارهای مهیب در سطح خورشید باعث می‌شود باد خورشیدی با سرعت و شدت بیشتری بوزد و ذرات باردار پرانرژی را روانه فضای منظومه شمسی کند. این ذرات وقتی به کره زمین می‌رسند با میدان مغناطیسی آن وارد برهم‌کنش می‌شوند و طوفان خورشیدی را درست می‌کنند. در نتیجه این طوفان جو فوقانی زمین گرم شده و چگالی اتمسفر در نقاط بالایی افزایش می‌یابد، امری که سبب می‌شود ماهواره‌های مدار پایین تحت تاثیر قرار بگیرند.

اسپیس‌ایکس گفته است این ماهواره‌ها خطر برخورد با سایر ماهواره‌ها را ندارند چرا که با وجود مجدد به جو سوخته و از بین می‌روند.

پرتاب هفته گذشته اسپیس‌ایکس ماموریت «استارلینک 7-4» نام داشت و سومین پرتاب این شرکت در سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شد. اسپیس‌ایکس همینک ۱۸۰۰ ماهواره در مدار مدار دارد که در فاصله ۵۵۰ کیلومتری زمین در چرخش هستند.

این شرکت می‌گوید قصد دارد تعداد این ماهواره‌ها را تا ۴۲ هزار ماهواره برساند و ابری فلکی از آن‌ها بسازد تا دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای مشتریان در هرنقطه از زمین به ویژه در مناطق دورافتاده یا دارای پوشش ضعیف شبکه فراهم کند.

منبع: یورونیوز این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد آسمان پورتوریکو اسپیس ایکس استارلینک اجسام نورانی آسمان پورتوریکو ماهواره استارلینک طوفان خورشیدی اخبار مرتبط تلاش استارلینک برای تامین مالی پایگاه فضایی مریخ تصاویری عجیب از اشیای نورانی در آسمان مکزیک! اولین ماموریت خصوصی فضایی به زهره سال آینده انجام می شود دست رد جوان آمریکایی به پیشنهاد ۵ هزار دلاری ایلان ماسک آسمان زیبای تهران + عکس چرا ماه در آسمان روز دیده می شود؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها پشت پرده اجسام نورانی که در آسمان پورتوریکو مشاهده شدند مذاکره باقری با اولیانوف جدیدترین مصوبات کارگروه تنظیم بازار اعلام شد رکورد ۴۰ ساله تورم در آمریکا شکسته شد عرضه فرآورده های نفتی الکترونیکی می شود برگزاری نشست کشورهای عضو اکو اواسط اسفند خواهد بود هزینه سفر به قونیه، شهر عشق و عرفان چقدر است؟ + جدول دعوت رییسی از مردم برای شرکت در مراسم ۲۲ بهمن برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن در سراسر کشور لاوروف اطمینان داده که روسیه قصد حمله به اوکراین را ندارد هیچگاه مخالف رسانه‌ ای شدن طرح صیانت نبوده‌ ام ۴ عامل اصلی گرانی گوشت در بازار افزایش دردناک نرخ بهره قبل از کاهش بزرگ قیمت روغن (جدول) دیدار مجازی امیرعبداللهیان با سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور پیش نویس طرح خشونت علیه زنان در دستور کار مرکز پژوهش‌ های مجلس سبد پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه ‌گذاری فاینتک برای هفته چهارم بهمن‌ ماه ۱۴۰۰ بالاخره ماسک زدن اختیاری شد افزایش بستری های کرونایی در پیک ششم سبد پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن برای هفته چهارم بهمن‌ ماه ۱۴۰۰ پرداخت عیدی بازنشستگان از جیب کارگران؟ با قیمت تندر ۹۰ خودروی خارجی بخرید + جدول قیمت کامل (۲۱ بهمن ۱۴۰۰) یارانه ۷۵۴ هزار تومانی بهمن ماه تعداد روزهای قرنطینه اومیکرون تغییر کرد؟! ۵ روش که مو‌های سالمی داشته باشیم! هیات ایرانی وارد کوبورگ شد خودروی لوکس سایپا چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۱ بهمن ۱۴۰۰) این مواد غذایی سرشار از فولیک اسید است میوه ای که از پیر شدن جلوگیری می کند! پل طبیعت از لنز دوربین اقتصادآنلاین + عکس سقوط قیمت گوشی های آیفون ارزان ترین خودروی تویوتا چیست؟ + جدول قیمت کامل (۲۱ بهمن ۱۴۰۰) بعد از مسواک زدن این کار را انجام ندهید! چند عادت اشتباه که به پوست صورت آسیب می زند! شائبه استخراج رمزارز در برخی ادارات تهران افرادی که سیگار را ترک کرده اند، بخوانند! قیمت نمایندگی دنا پلاس چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۱ بهمن ۱۴۰۰) با کسی که پول شارژ ساختمان را نمی‌ دهد چه کنیم؟ نور خورشید چه نقشی در سلامتی دارد؟ میدان و دیپلماسی از هم جدا هستند؟ بانک مرکزی دوباره وعده گشایش اقتصادی داد با ۲۷۲ میلیون تومان نیسان سوار شوید! + جدول قیمت کامل (۲۱ بهمن ۱۴۰۰) رضاییان در آستانه بازگشت به پرسپولیس سیمرغ مردمی جشنواره فیلم فجر حذف شد نگهبان گالری برای تابلوی نقاشی میلیون دلاری چشم کشید! + عکس علت معده درد بعد از خوردن غذا چیست؟ خودروهای روسی در بازار ایران چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۱ بهمن ۱۴۰۰) عرضه اینترنتی گوشت قرمز از ساعاتی دیگر آغاز می شود دلایل درد در قفسه سینه هنگام تنفس! سود ۸۰ میلیونی خرید رانا + جدول قیمت کامل (۲۱ بهمن ۱۴۰۰) بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آسمان پورتوریکو اسپیس ایکس استارلینک ماهواره استارلینک طوفان خورشیدی جدول قیمت کامل اسپیس ایکس ماهواره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۷۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت تا لحظه تنظیم این خبر بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۵ هزار، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۸ میلیون تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون تومان و سکه یک‌ گرمی ۷ میلیون تومان تعیین شده است.

محصول نرخ (تومان)
سکه تمام طرح جدید ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار
سکه تمام طرح قدیم ۳۸ میلیون
نیم سکه بهار آزادی ۲۴میلیون
ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون
سکه یک گرمی ۷میلیون
طلای ۱۸ عیار ۳میلیون و ۵۲۵ هزار

کد خبر 848343 برچسب‌ها خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • قیمت شاهین به ۷۰۰ میلیون تومان رسید + جدول قیمت
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • قیمت نیسان آبی برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد (+جدول)
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • نیو انگلند 1-4 اینتر میامی؛ هیچ‌وقت مسی را عصبانی نکنید!