Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@09:55:44 GMT

۵۱ درصد گندم گیلان از طریق بندر انزلی وارد شده است

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۷۸۱۲

۵۱ درصد گندم گیلان از طریق بندر انزلی وارد شده است

ایسنا/گیلان مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان، با اشاره به اینکه ۵۱ درصد گندم گیلان از طریق بندر انزلی وارد شده که به صورت حمل یکسره انجام شده است، تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت‌هایی که در این مجتمع بندری وجود دارد به دنبال رشد صادرات هستیم.

حمیدرضا آبایی در مراسم بهره برداری از سیلوی ۳۰ هزار تنی مکانیز غلات بندرانزلی، اظهار کرد: سیلوی غلات ۳۰ هزار تنی با ۹ کندو در زمینی به مساحت ۸۵۰۰ مترمربع احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه امروز در حاشیه خزر بنادر مهمی وجود دارد و کشورهای حاشیه خزر مراودات تجاری خوبی با ما دارند، افزود: ظرفیت بنادر خزر حدود ۱۶۵ میلیون تن است که از این مقدار تنها ۲۷ میلیون تن استفاده می‌شود.

مدیرکل بنادر گیلان، با بیان اینکه کشور قزاقستان از ۲۰ درصد ظرفیت بنادر خود، آذربایجان ۱۰ درصد، ترکمنستان هفت درصد، روسیه ۳۴ درصد و ایران ۲۱ درصد از ظرفیت بنادر خود را استفاده می‌کند، گفت:  از ۳۲۲ شناوری که در دریای خزر تردد دارند ۵۳ فروند کشتی به ایران تعلق دارد.

آبایی با اشاره به اینکه ۵۱ درصد گندم گیلان از طریق بندر انزلی وارد شده که به صورت حمل یکسره انجام شده است، تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت‌هایی که در این مجتمع بندری وجود دارد به دنبال رشد صادرات هستیم.

وی با بیان اینکه با اقداماتی که انجام دادیم تمام شاخص‌های عملیاتی بهبود یافته‌اند، گفت: از جمله آن بهبود عملکرد در حوزه انتظار نوبت، ارائه خدمات همچنین کاهش مدت زمان حضور کشتی‌ها در این بندر بوده است.

این مقام مسئول یادآور شد: تلاش داریم تا از یک گانگی این بندر به چندگانگی برسیم و جایگاه آن را ارتقا دهیم و با توسعه تجارت دریایی زمینه حضور برای تمام کشتی‌ها را با ظرفیت‌های مختلف را در این بندر فراهم کنیم و علاوه بر اینکه به دنبال ترمینال صادراتی هستیم به دنبال گردشگری دریایی با اختصاص اراضی به عنوان مارینای دریایی هستیم.

افتتاح ۸۴ پروژه در بندر انزلی همزمان با دهه فجر

امیر جانبازی، سرپرست فرمانداری بندرانزلی نیز اظهار کرد: در گرامیداشت دهه فجر امسال ۸۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۵۳ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه از این مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان در چهار پروژه تاسیسات بندری، توسعه شبکه برق، ساختمان کشتی و روکش آسفالت حوزه سنگاچین به کپورچال هزینه شده است، گفت: سایر پروژه ها در حوزه‌های مختلف اجتماعی فرهنگی ورزشی و اقتصادی بوده است.

سرپرست فرمانداری بندرانزلی تاکید کرد: با افتتاح این پروژه‌ها برای ۸۷ نفر به صورت دائم و برای ۴۶۲ نفر به طور موقت شغل ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی غلات بندر انزلي بندر انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۷۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان

سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: از ابتدای امسال۳۸ هزار ۲۱۴ تن کالا در بنادر غرب ترانزیت شده که ۲۴ درصد بیشتر از پارسال است.

وی افزود: عمده محموله‌های ترانزیت شده خودرو بوده که ۱۴ درصد افزایش داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: در این مدت ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودرو به وسیله ۲۱۰ فروند شناور فلزی جابجا و پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی به مقاصد کشور‌های عراق، افغانستان و آسیای میانه بارگیری شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • وزیر نفت: تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • ۶ عامل هنجارشکنی پس از بازی تیم‌های ملوان و سپاهان دستگیر شدند + جزئیات
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس