Web Analytics Made Easy - Statcounter

" آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی" روز پنجشنبه در آیین تحلیف هیات منصفه مطبوعات استان مرکزی افزود: داوری و هیئت منصفه یکی از مباحث بسیار مهم، مقدس، پیشرو و کارساز است که سرمایه گذاری در این راستا باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و در حوزه آموزش نیروهای دستگاه قضا در تمام رده‌ها این مهم مورد توجه باشد. 
وی بیان کرد: امر داوری یک رویه حکیمانه است تا بتوان اختلاف میان افراد را اصلاح کرد که به این مهم  در قرآن کریم نیز  تاکید ویژه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: چنانچه داوری بین المللی حکیمانه بود نباید به مدت ۱۰ سال سوریه با خاک یکسان شود و شاهد  کشتار و خرابی فراوان در این کشور باشیم هرچند افغانستان نیز به همین نسبت گرفتار شده که رفع این مشکلات نیازمند یک داوری حکیمانه بین المللی است.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: مسئله داوری در عرصه جهانی نیازمند حقوقدان‌های بین المللی، مورد اعتماد و حکیم است که بتوانند در این امور نیز ورود کنند و کاستی و ضعف‌ها در این راستا باید رفع شود.
وی عنوان کرد: هیات منصفه، تنها مربوط به مطبوعات نیست بلکه حوزه های سیاسی و جرائم سیاسی را نیز شامل می‌شود و یکی از بهترین تدبیرها این است که هیئت منصفه در کنار قضات باشند چراکه انگیزه موجود در جرائم مطبوعاتی  در جرائم سیاسی نیز وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: نقد حکیمانه، نصیحت، نهی از منکر و دعوت به حق  مورد پسند است اما تخریب، امیدوار کردن دشمن، ایجاد یاس بین مردم، دروغ پردازی و تخریب زیبنده نیست.
آیت الله دری نجف آبادی بیان داشت: در گذشته فضای مجازی وجود نداشت و دشمن نیز امکان تحریک نداشت اما اکنون فعالیت فضای مجازی، در این راستا اختلال ایجاد کرده است که باید تدابیر ویژه در این راستا اندیشیده شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز در این آیین گفت: سابقه حضور هیئت منصفه در دیوان جنایی به سال ۱۳۱۰ باز می‌گردد چرا که در آن زمان قانون مقرر کرد بود که هیات منصفه مطبوعات در رسیدگی به جرائم مطبوعاتی در دیوان جنایی حضور یابند.
حجت الاسلام " سید عبدالمهدی  موسوی" بیان داشت: با توجه به اینکه مطبوعات متولی و نماینده افکار عمومی هستند، شاید فلسفه حضور هیات منصفه در جرائم مطبوعاتی را نیز به این دلیل بتوان قلمداد کرد.
وی تاکید کرد: در سیر تکمیلی و تحولی قانونگذاری به مرحله‌ای رسیدیم که تکلیف حضور هیات منصفه در نشست‌های محاکمه و رسیدگی به جرائم مطبوعاتی و سیاسی است و بر اساس  فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص تبیین و جهادتبیین، مطبوعات به معنای واقعی کلمه یک ضرورتی است که باید به آن پرداخته شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی جهاد تبیین را یکی از بهترین بسترها در دنیای امروز مطبوعات و رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: زمانی که دشمن تمام ابزارهای فنی و فیزیکی و عوامل انسانی را در اختیار گرفته که با انقلاب الهی مقابله کند، نقش جهاد تبیین بسیار برجسته است.
 حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: مطالبه گری اولویت فعالیت و اقدامات مطبوعات است و چنانچه مطبوعات با صداقت، نشر امید، اعتماد و با تعهد حرفه ای خود مطالبه گری داشته باشند، ترک فعل ها و کوتاهی‌ها و تنبلی‌ها از مدیران و مسئولان دور از انتظار است.
وی خاطرنشان کرد: امید است نشست رسیدگی به اینگونه جرائم را نداشته باشیم اما در صورت بروز چنین مواردی، هیات منصفه باید ورود کنند.
در این آیین اعضای ۱۴ نفره هیئت منصفه مطبوعات استان مرکزی معرفی شدند.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی امام جمعه اراک معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی امام جمعه اراک اراک استان مرکزی امام جمعه اراک معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جرائم مطبوعاتی منصفه مطبوعات استان مرکزی هیئت منصفه هیات منصفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۷۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی

ایسنا/هرمزگان معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان از اختصاص مبلغ ۴۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان امروز (دهم اردیبهشت ماه)؛ احمد سالاری جائینی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: بر اساس وظایف ذاتی کمیته امداد، یکی از برنامه‌های حمایتی این نهاد، پرداخت کمک‌ هزینه خرید لوازم ضروری زندگی به خانواده‌های تحت حمایت است و در همین راستا کمیته امداد استان هرمزگان در سال ۱۴۰۲، ضمن انجام شناسایی اولیه و اجرای برنامه نیازسنجی از خانواده‌های تحت حمایت و واجد شرایط ، اقدام به تخصیص و پرداخت کمک‌ هزینه به خانواده‌های ایتام و نیازمندان تحت حمایت این نهاد به منظور تأمین و خرید تعداد ۳ هزار و ۷۱۷ دستگاه لوازم ضروری زندگی برای این عزیزان کرده است.

سالاری جائینی گفت: اعتبار اختصاص‌ یافته جهت تأمین لوازم ضروری نیازمندان در سال ۱۴۰۲ ، در مجموع ۴۸ میلیارد و  ۷۰۶ میلیون تومان بوده که از این میزان اعتبار مبلغ ۴۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی کمیته امداد و مبلغ ۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان آن نیز از محل کمک‌های مردمی و مساعدت‌های خیرین سخاوتمند و معزز تأمین شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این اعتبارات به منظور خرید لوازم ضروری همچون یخچال، کولر، اجاق‌گاز، تلویزیون، بخاری، آبگرمکن و سایر لوازم خانگی برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.‌

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۱ هزار و ۹۸۱ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان قرار دارند؛ افزود: با نیازسنجی دقیق و صحیح در کنار هم افزایی منابع دولتی و کمک‌های خیرین می‌توانیم در عرصه‌های مختلف، با خدمت رسانی هدفمند و زماندار به نیازمندان و محرومین، گام‌های مؤثرتری در راستای حل مسائل و مشکلات اساسی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد برداریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • ارتقای حمل‌ونقل عمومی در پرند ضروری است
  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • صدور کیفرخواست برای‌ متهم قتل پزشک ماهشهری
  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • نظر هیات منصفه دادگاه مطبوعات درباره رویداد ۲۴ و مجله ناداستان 
  • هیئت منصفه دادگاه مطبوعات مدیرمسئول رویداد۲۴ را مجرم دانست
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی