Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@05:31:25 GMT

ثبت نام بیش از 3 هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در تفت

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۷۹۳۵

ثبت نام بیش از 3 هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در تفت

به گزارش خبرنگار فارس در تفت، عباسعلی فرحبخش عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد،‌ با اشاره خدمات و فعالیت های این نهاد اظهار کرد: بیشتر خدمات بنیاد مسکن شهرستان تفت در حوزه روستایی است که این نهاد فعالیت های خود را در سه بخش مرکزی، نیر و گاریزات شهرستان تفت با انجام پروژه های مختلف عمرانی  و زیر ساختی به انجام رسانیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال جاری ۴۵۰ پروانه فقره پروانه روستایی ساخت و ساز در شهرستان تفت صادر و نیز ۱۰۰ فقره تهسیلات بهسازی و ساخت روستایی به متقاضائیان اعطا شده است، همچنین ۱۴۱ مورد کمک بلاعوض هر یک به مبلغ ۳۰ میلیون تومان به خسارت دیدگان ناشی از سیل و بارندگی های سال گذشته تخصیص یافته است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تفت گفت: در سالجاری ۲۰۰ تن قیر به روستاهای شهرستان تفت تخصیص که از این میزان ۱۰۰ تن برای بخش مرکزی، ۵۰ تن بخش نیر و ۵۰ تن به بخش گاریزات داده شده که با مشارکت دهیاری ها و بخشداری ها در آسفالت و مرمت راه های روستایی استفاده شده است.

فرحبخش در رابطه با طرح هادی روستانی نیز افزود: توسعه عمرانی ۱۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان تفت در قالب ۷۵ طرح هادی در افق ۱۰ ساله در حال اجرا می باشد که بر اساس اولویت مورد نیاز روستا بالغ بر ۳۰ پروژه عمران روستایی در سالجاری برای شهرستان تعریف و اجرا شده است.

وی با اشاره به اعتبارات بنیاد مسکن شهرستان تفت در سال ۱۴۰۰، اذعان داشت: اعتبار پیش بینی شده بنیاد مسکن این شهرستان در سالجاری هفت میلیارد تومان بوده است که از این میزان بالای شش میلیارد تومان آن تخصیص یافته است و صرف عمران روستایی و اجرای طرح های شده است.

فرحبخش با بیان این‌که ۶۰۰ فقره سند مسکونی روستائی در سال ۱۴۰۰ برای مالکان متقاضی صادر شده است، ادامه داد: ۲۵۰ قطعه زمین روستایی در سالجاری به متقاضیانی که دارای شرایط سکونت دائم و اخذ فرم ج بوده اند تخصیص واگذار شده است و بر اساس الاغیه سال ۱۳۹۹ فقط واگذاری زمین به افراد بومی و روستاهایی که سرانه جمعیتی آن ها افزایش یابد، امکان پذیر است.

رییس بنیاد مسکن شهرستان تفت در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیت های ساخت و ساز مسکن شهری این بنیاد پرداخت و اذعان داشت: پروژه ۱۰۴ واحدی آسمان شهر تفت با پیشرفت ۸۴ درصدی تا پایان سال قیمت گذاری و پیش فروش خواهد شد که این پروژه متعلق به خود بنیاد مسکن است، همچنین طرح اقدام ملی مسکن که در دولت قبل آغاز شد در قالب ۱۶۰ واحد آپارتمانی است که تا پایان تیر ماه ۱۴۰۱ اسکلت آن به پایان می رسد.

وی با اشاره به این‌که در طرح نهضت ملی مسکن، ساخت مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به این بنیاد واگذار شده است، گفت: تاکنون در مجموع شهرستان تفت ۳ هزار و ۴۲۳ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام که از این تعداد هزار و ۴۹۰ خانوار در شهر تفت تایید شرایط شده و تا پایان فروردین ماه هر هفته ۱۵۰ نفر جهت تکمیل مدارک به دفاتر پیشخوان شهرستان معرفی خواهند شد.

فرحبخش افزود: ۳۵۲ خانوار در شهر نیر و ۲۰۲ خانوار هم در شهر بخ ثبت نام و در انتظار تایید شرایط قرار دارند و هزار و ۲۲۹ خانوار ثبت شده شهر تفت در انتظار بررسی و تایید شرایط این طرح هستند که به زودی این متقاضاییان نیز تعیین تکلیف خواهند شد.

وی در پایان با بیان این‌که تاکنون ۱۵۰ متقاضی مجرد در شهر تفت ثبت نام کردند، گفت: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۴۳ هکتار زمین در جریان الحاق به شهر تفت می باشد و بر این اساس مسکن های ساخته شده در این طرح به صورت ویلایی خواهد بود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: تفت طرح اقدام ملی مسکن استان یزد فرحبخش طرح نهضت ملی مسکن شهرستان تفت بنیاد مسکن ثبت نام شهر تفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۷۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن

حامد ریگی  گفت: با توجه به تاکید دولت مبنی بر اجرای کامل طرح نهضت ملی مسکن با هدف خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه، این اداره همسو با سیاست‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اهتمام ویژه‌ای در این زمینه دارد بطوریکه در گام نخست زمین مورد نیاز برای اجرای طرح در قالب ۵۰۰ هکتار تامین شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سراوان با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد در حال انجام و همزمان برای یک‌هزار متقاضی دیگر نیز پرونده تشکیل شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی سراوان بیان کرد: در حال حاضر ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سه شهر گشت، گلشن و سیرکان به‌ صورت ویلایی و در شهر سراوان به صورت ۲ طبقه در دستور کار قرار دارد و همزمان با پیشرفت فیزیکی واحدهای این طرح، صدور اسناد اراضی آن به متقاضیان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امکان نام نویسی طرح نهضت ملی مسکن همچنان فراهم است، تصریح کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام باید به سامانه saman.mrud.ir رجوع و نام‌نویسی کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • نهضت ملی مسکن در شهرستان جویم تسریع شود
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • سند ۱۱۰ هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود