Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، به صورت همزمان ۵۹ پروژه بخش کشاورزی امروز با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار مازندران و مسؤولان استانی به بهره‌برداری رسید.

استاندار مازندران در آیین افتتاح از گلخانه هیدروپونیک آنتوریم در شهرستان آمل با بیان اینکه متاسفانه دستاوردهای انقلاب اسلامی به خوبی به نسل جدید منتقل نشد، گفت: امروز افتخار داریم در آستانه قرار گرفتن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پروژه‌هایی را در مازندران به بهره‌برداری می‌رسانیم که این طرح‌ها بیش از ۶۰ درصد حاصل دسترنج جوانان و نخبگانی است که بعد از انقلاب متولد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مولفه‌های پیروزی انقلاب اسلامی، نقش موثر کشاورزان بوده است و امروزه کشاورزان به عنوان عنصر تولید قدرت جمهوری اسلامی ایران شدند.

استاندار مازندران افزود: تولید یکی از مولفه‌های اقتدار هر کشوری است و امروزه علی‌رغم همه سختی‌ها کشاورزان توانستند چهل و سه سال تحریم آمریکا را با تولیدات خود به سینه دیوار بزنند.

حسینی‌پور با بیان اینکه مازندران ۱۲ درصد سبد غذایی کشور را در اختیار دارد و این ظرفیت قابلیت رشد بیشتر را دارد، گفت: مازندران ۲.۵ درصد سطح زمین کشاورزی کشور را دارد اما قدرت هوش بالای مازندران می‌تواند متناسب با رشد صنعتی کشاورزی دنیا ارتقا پیدا کند.

وی اظهار کرد: هر کسی که مدعی انقلابی‌گری است باید در جهت تولید در کشور تلاش کند و تمام امکانات باید در اختیار تولید کشاورزی، صنعت و گردشگری قرار گیرد چراکه مازندران یکی از استان‌های مستعد برای رشد و شکوفایی است و نباید جوان بیکار در استان داشته باشیم.

استاندار مازندران بیان کرد: در زمینه‌های علمی، فرهنگی، نظامی، دینی، اجتماعی رشد کردیم اما در حوزه اقتصاد عقب ماندیم و دلیلش جای خالی تفکر حاج قاسم سلیمانی بوده است.

حسینی‌پور ادامه داد: بخش تولید بویژه در حوزه کشاورزی که اولویت اول ما در استان به‌شمار می‌رود از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: باید از هر منظری به قدرت کشاورزی بنگریم و جوانانی که به دنبال شغل می‌گردند نباید تنها به دنبال پشت میزنشینی باشند بلکه با کارآفرینی به تولید و ثروت آنها افزوده می‌شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه فلسفه حضور ما امروز در این واحد تولیدی حمایت از صنعت کشاورزی است و نگاه ما این است تحول عظیمی باید در کشاورزی اتفاق بیفتد، گفت: در رقابت جدی با کشورهای اطراف خود در حوزه کشاورزی قرار گرفتیم  و اگر نتوانیم از کشاورزی سنتی به صنعتی عبور کنیم عقب خواهیم ماند.

حسینی‌پور اظهار کرد: مازندران استعداد بالایی در حوزه کشاورزی دارد و می‌توان سبد غذایی را از ۱۲ درصد به ۲۵ درصد ارتقا دهد و این امر نظراتی است که پژوهشگران حوزه کشاورزی بیان کردند.

* زهکشی اراضی کشاورزی مازندران توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا

علی اکبر متکان معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: سیاست دولت و وزارت جهاد کشاورزی حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و غیر دولتی شدن توسعه اقتصاد کشاورزی است که این برنامه را به طور جد دنبال می‌کنیم.

وی نقش دولت را برای توسعه کشاورزی حمایتی توصیف کرد و ادامه داد : به همین منظور اغلب پروژه‌های افتتاحی امروز در مازندران مربوط به بخش خصوصی است که در استان‌های دیگر نیز به چنین شکل خواهد بود. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت برای توسعه کشاورزی استان مازندران پروژه‌های بزرگی را در نظر دارد که در این میان ساماندهی اراضی در حوزه زهکشی در اولویت است.

وی هدف از اجرای طرح زهکشی اراضی کشاورزی مازندران را ایجاد بستر برای کشت دوم و سوم سالانه در این اراضی اعلام کرد.

متکان توضیح داد: در حال حاضر قرارداد زهکشی اراضی کشاورزی مازندران با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و نیروهای مسلح بسته و مقرر شده است از سال آینده وارد فاز اجرایی شود. 

وی افزود : در مرحله نخست نیز این پروژه در اراضی مرکزی ، دلتای رودخانه هراز و شرق مازندران در وسعت ۱۵۰ هزار هکتار اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی پروژه ساماندهی اراضی شیب دار و همچنین آبیاری نوین را نیز از دیگر برنامه‌های دولت برای توسعه کشاورزی مازندران عنوان کرد و گفت : در حال تنظیم سند آن برای دریافت مصوبه در سفر استانی رئیس جمهوری به مازندران در آینده نزدیک هستیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار مازندران حسینی پور کشاورزی مازندران معاون وزیر جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی مازندران استاندار مازندران حوزه کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید

رئیس جهاد کشاورزی ساوجبلاغ از اجرای آزاد سازی بیش ار ۲۹۵۲ هکتار از اراضی و باغات در سال ۱۴۰۲ در این شهرستان خبر می دهد ولی متاسفانه ساخت و سازها در اراضی و باغات همچنان ادامه دارد.   بسیاری از بنگاه داران  با خرید اراضی و باغات ارزان قیمت آن را تفکیک و تبدیل به شهر ک های غیر مجاز می کنند و با استفاده  از فضای مجازی و تبلیغات مبادرت به فروش قطعات با قیمت پائین تر می کنند    میرزایی گفت: ما هیچ شهرک مصوبه که داخل اراضی کشاورزی باشد را تا کنون مجوز مسکونی ندادیم و آنهایی که ساختند فاقد مجوز های قانونی و بسیاری از متخلفان دارای پرونده در محاکم قضایی  هستند.   وی گفت: در سال جاری ۱۲۵ مورد شناسایی اراضی کشاورزی که تغییر کاربری و ساخت و ساز شده شناسایی و اخطار لازم را دریافت و به زودی اعمال قانون خواهد شد.   رئیس جهاد کشاورزی ساوجبلاغ گفت: اراضی کشاورزی قابلیت ساخت و ساز را ندارد مردم فریب بعضی از املاکی ها را نخورند.    وی گفت: عده ای سود جو با تفکیک غیر قانونی باغات و اراضی کشاورزی مبادرت به ساخت و ساز می کنند که خسارت جدی به بخش تولید وارد کرده است.   وی گفت: در تبصره دو ماده ده قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها باتوجه به دستورالعمل تعیین مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز موضوع ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها مصوب سال ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی و در اجرای ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرائی قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها کلیه تغییرکاربری های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغ ها بدون رعایت ضوابط و مقرر مربوطه و اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک و یا موافقت سازمان جهاد کشاورزی در قالب طرح‌های تبصره ۴ الحاقی قانون مذکور ممنوع اعلام شده است.   میرزایی افزود: با استناد تبصره دو ماده ده قانون نسبت به قلع و قمع کلیه مستحدثات ساخته شده اقدام و فرد خاطی به دادگاه معرفی می گردد.   وی تاکید کرد: اگر افرادی تمایل به داشتن ویلا یا زمینی در روستا ها را دارند بهتر است ابتدا ملک مورد نظر را از امور اراضی جهاد کشاورزی استعلام کنند اینکه افراد فروشنده با چرب زبانی اراضی کشاورزی را چسبیده به بافت می دانند و به زودی به بافت روستا الحاق می شود اصلا در حیطه مسئولیت آنان نیست و صرفا"قصدشان فروش اراضی کشاورزی با قیمت های نجومی به افرادی است که آگاهی لازم را ور مورد این قوانین ندارند. باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید