Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@08:55:33 GMT

پرونده مسکن مهر سال ۱۴۰۱ بسته می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۴۸۴۵۱

پرونده مسکن مهر سال ۱۴۰۱ بسته می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین، رستم قاسمی در حاشیه بازدید از آزادراه شیراز - اصفهان گفت: بنا بر گزارشی که امروز دادند تا قطعه ششم که ورودی استان فارس است ۹۰ درصد پیشرفت دارد و بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: پیش‌بینی این است که اواخر ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد و در قطعه ۷ نیز براساس توافق با وزارت دفاع و مصوبه‌ای که در هیئت دولت هم برای قطعه ۷ و ۸ گرفته شد ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین منابع تا ۱۴۰۲ کامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما امیدواریم که همزمان قطعه ۸ که پایان آزادراه شیراز و شروع آزادراه بوشهر هست نیز در دستور کار قرار گیرد جزء اهداف پیش‌بینی شده است.

قاسمی درباره تکمیل رینگ کمربندی شیراز نیز گفت: توافقی قبلا بین شهرداری، راه و شهرسازی و بخش خصوصی صورت گرفته، اما مشکلاتی دارد که امشب بررسی می‌شود.

وی درباره ترمینال فرودگاه شیراز نیز گفت: براساس توافق قبلی وزارت راه و شهرسازی سرمایه‌گذاری کرده و ۵۰ درصد پیشرفت دارد که مابقی با روش‌های دیگر سرمایه‌گذاری تلاش می‌شود که تکمیل شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بناست که ۱۰ هزار واحد در شهر شیراز در قالب بازآفربنی کلنگ‌ زنی شود که امروز بخشی از آن شروع می‌شود.

قاسمی گفت: ۲۰۰ هزار واحد در کل کشور از مسکن مهر باقی مانده که باید تمام شود و بنا داریم در پایان ۱۴۰۱ پرونده‌ای به نام مسکن مهر نداشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ترمینال فرودگاه شیراز مسکن مهر رستم قاسمی آزادراه شیراز آزادراه بوشهر راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۴۸۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن

سید محمد حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در راستای رفع دغدغه خانواده‌های شاهد و ایثارگر در تأمین مسکن تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه بخشی از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن با کاربری مسکونی به صورت موردی یا معرفی ادارات راه و شهرسازی استان‌ها به ایثارگران واجد شرایط واگذار خواهد شد.

حسینی ادامه داد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع‌هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: در این راستا تا کنون هزار ۱۱۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه تا کنون به ۱۸۸ خانوار ایثارگر در استان گلستان زمین واگذار شده، گفت: ارزش ریالی این اراضی ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

حسینی در انتها یادآور شد: گفتنی است آن دسته از ایثارگرانی که از خدمات دولتی، زمین شهری و مسکن دولتی استفاده نکردند مشمول این طرح می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰درصدی نرخ عوارض آزادراه‌ها
  • افزایش ۳۰ درصدی نرخ عوارض آزادراه‌های کشور | نرخ جدید عوارض آزادراه ها را ببینید
  • نرخ عوارض آزادراه‌های کشور ۳۰ درصد افزایش یافت
  • زنگ سپاس معلم در مدارس فارس نواخته شد
  • ◄ دوربین های آزادراه اصفهان شیراز ؛ چگونه تصادف های مرگبار را 85 درصد کاهش دهیم؟
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی